Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Ζέστη ασθένειες: Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Τι να κάνετε όταν έρθετε με ασθένεια που προκαλείται από την ζέστη;

Ζέστη ασθένειες: Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας.

Το να αντιμετωπίζετε ασθένειες που προκαλούνται από τη ζέστη μπορεί να είναι ενοχλητικό, αλλά το να μάθετε πώς να τις αναγνωρίζετε και να τις αντιμετωπίζετε έγκαιρα είναι ζωτικής σημασίας για την ευημερία σας. Ακολουθούν πέντε κοινές ασθένειες που σχετίζονται με τη ζέστη και τι πρέπει να κάνετε αν τις αντιμετωπίσετε.

Θερμική εξάντληση

Αυτή η κατάσταση εμφανίζεται όταν το σώμα σας υπερθερμαίνεται λόγω έκθεσης σε υψηλές θερμοκρασίες και αφυδάτωση. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν έντονη εφίδρωση, αδυναμία, ζάλη, ναυτία και πονοκέφαλο. Εάν υποψιάζεστε θερμική εξάντληση, μετακινηθείτε σε ένα πιο δροσερό μέρος, πιείτε νερό και ξεκουραστείτε. Η εφαρμογή δροσερών κομπρέσων και το δροσερό ντους μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της θερμοκρασίας του σώματός σας. Ζητήστε ιατρική βοήθεια εάν τα συμπτώματα επιμένουν ή επιδεινωθούν.

Θερμοπληξία

Η θερμοπληξία είναι μια σοβαρή μορφή ασθένειας που σχετίζεται με τη ζέστη και μπορεί να είναι απειλητική για τη ζωή. Συμβαίνει όταν το σύστημα ρύθμισης της θερμοκρασίας του σώματός σας αποτυγχάνει, με αποτέλεσμα η θερμοκρασία του σώματός σας να αυξάνεται γρήγορα. Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν σύγχυση, ζεστό και ξηρό δέρμα, γρήγορο καρδιακό παλμό, απώλεια των αισθήσεων και επιληπτικές κρίσεις. Εάν κάποιος εμφανίσει σημάδια θερμοπληξίας, καλέστε αμέσως τις υπηρεσίες έκτακτης ανάγκης. Ενώ περιμένετε για βοήθεια, μετακινήστε το άτομο σε μια πιο δροσερή περιοχή, αφαιρέστε τα περιττά ρούχα και εφαρμόστε δροσερό νερό ή παγοκύστες στο σώμα του για να μειώσετε τη θερμοκρασία του.

Θερμικές κράμπες

Οι θερμικές κράμπες είναι επώδυνες μυϊκές συσπάσεις που εμφανίζονται συνήθως κατά τη διάρκεια ή μετά από έντονη σωματική δραστηριότητα σε συνθήκες ζέστης. Συχνά προκαλούνται από αφυδάτωση και ανισορροπίες ηλεκτρολυτών. Εάν αντιμετωπίζετε κράμπες λόγω θερμότητας, σταματήστε τη δραστηριότητα, ξεκουραστείτε σε δροσερό μέρος και τεντώστε απαλά και κάντε μασάζ στους μύες που έχουν προσβληθεί. Ενυδατώστε ξανά πίνοντας νερό ή ένα αθλητικό ποτό που περιέχει ηλεκτρολύτες.

Θερμικό εξάνθημα

Γνωστό και ως αγχώδης καύσωνα, το εξάνθημα λόγω θερμότητας εμφανίζεται όταν οι αγωγοί του ιδρώτα φράζουν, οδηγώντας σε κόκκινα εξογκώματα ή φουσκάλες που προκαλούν φαγούρα στο δέρμα. Για να ανακουφίσετε τα συμπτώματα, διατηρήστε την πάσχουσα περιοχή δροσερή και στεγνή παραμένοντας σε καλά αεριζόμενο περιβάλλον και φορώντας ελαφριά ρούχα που αναπνέουν. Αποφύγετε το ξύσιμο του εξανθήματος για να αποφύγετε τη μόλυνση.

Ηλιακό έγκαυμα

Το ηλιακό έγκαυμα είναι μια κοινή κατάσταση που σχετίζεται με τη θερμότητα που προκαλείται από υπερβολική έκθεση στις υπεριώδεις ακτίνες του ήλιου (UV). Τα συμπτώματα περιλαμβάνουν κόκκινο, επώδυνο δέρμα, οίδημα και φουσκάλες. Εάν καείτε από τον ήλιο, κάντε ένα δροσερό μπάνιο ή ντους, εφαρμόστε αλόη βέρα ή ενυδατική λοσιόν για να απαλύνετε το δέρμα και πιείτε άφθονο νερό για να παραμείνετε ενυδατωμένοι. Αποφύγετε την περαιτέρω έκθεση στον ήλιο και προστατέψτε το δέρμα σας με αντηλιακό, ρούχα και σκιά.

Θυμηθείτε να παραμένετε ενυδατωμένοι, να αναζητάτε σκιά στις πιο ζεστές στιγμές της ημέρας και να ακούτε τα σήματα του σώματός σας για να αποτρέψετε ασθένειες που σχετίζονται με τη ζέστη. Εάν τα συμπτώματα είναι σοβαρά ή επίμονα, αναζητήστε αμέσως ιατρική βοήθεια.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς κάνοντας γιόγκα θα μειώσετε τη θερμότητα του σώματος το καλοκαίρι;

Πώς να αντιμετωπίσετε προβλήματα υγείας που παρουσιάζονται καλοκαίρι;

Ζεστή η Κυριακή με θερμοκρασίες έως και 28 βαθμούς

Κλιματική αλλαγή: "Καμπανάκι" για την Ευρώπη και ολόκληρο τον κόσμο

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Συμβουλές άσκησης για ηλικιωμένους που οδηγούν σε μια υγιέστερη και μεγαλύτερη διάρκεια ζωής

Ηλικιωμένοι: Εκτός από δραστηριότητες μέτριας ή έντονης έντασης, είναι επίσης ζωτικής σημασίας για τους ηλικιωμένους να ενσωματώνουν ασκήσεις ενδυνάμωσης και ασκήσεις ισορροπίας τουλάχιστον δύο ημέρες την εβδομάδα.

Λιγότερο προφανείς λόγοι για τους οποίους δεν μπορείτε να χάσετε βάρος

Απώλεια βάρους: Οι ανεπάρκειες της βιταμίνης D, του σιδήρου και των βιταμινών Β, η αντίσταση στην ινσουλίνη και τέλος το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) μπορούν να οδηγήσουν σε ευαισθησία στην ινσουλίνη και να συμβάλουν στην αύξηση βάρους.

Πώς να κάθεστε λιγότερο και να κινείστε περισσότερο

Κίνηση: Η καθιστική συμπεριφορά σχετίζεται με μια σειρά κινδύνων για την υγεία, από αυξημένες πιθανότητες για χρόνιες ασθένειες όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνο έως δυνητικά μικρότερη διάρκεια ζωής, λέει κάθε μελέτη.

Χρειάζεστε περισσότερο αντηλιακό όταν κάνει ζέστη έξω;

Αντηλιακό θερμοκρασία: Όταν κάνει ζέστη, γίνεται προφανές ότι χρειάζεστε αντηλιακό γιατί νιώθετε ζεστασιά και αισθάνεστε ότι ο ήλιος καίει πάνω στο δέρμα σας. Αλλά η θερμότητα δεν είναι το ίδιο πράγμα με την υπεριώδη ακτινοβολία.

Close Icon