Αυτοφροντίδα

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας ξανά από την αρχή

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας ξανά από την αρχή

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Όλοι κάποια στιγμή στη ζωή μας έχουμε νιώσει τη χαμηλή αυτοπεποίθηση να μας βασανίζει. Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας. Πολλές φορές, αν ψάξουμε τα αίτια για την κακή μας διάθεση, θα βρούμε από πίσω μία κακή ιδέα του εαυτού μας. Ένα εγώ φταίω, ή ένα δεν το έκανα καλά, ή ένα δεν τα κατάφερα. Είναι όμως πάντα αυτή η αλήθεια; Είναι δυνατόν, να φταίτε πάντα εσείς για όλα; Είναι όντως δυνατόν να είστε τόσο κακοί σε όλα όσο νομίζετε, ή απλά έχετε εκπαιδεύσει τον εαυτό σας να σκέφτεται πάντα στο ίδιο μοτίβο;

Τα αίτια της χαμηλής αυτοπεποίθησης ενός ανθρώπου, ποικίλλουν. Συνήθως, όμως, θα πρέπει να κοιτάξουμε πίσω, στην παιδική μας ηλικία και στην σχέση μας με τους γονείς ή τους φροντιστές μας, για να βρούμε τα αίτια. Όχι, δεν έχει νόημα να μπείτε στη διαδικασία να τσακωθείτε με τον οποιονδήποτε, αν πράγματι τα αίτια βρίσκονται στην παιδική σας ηλικία. Το να ξέρουμε όμως την πηγή του προβλήματός μας, είναι πάντα, η μισή μας λύση. Για την άλλη μισή, σας έχουμε μερικές συμβουλές, ώστε να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας και να τον επανεκπαιδεύσετε, για να μάθετε να έχετε αυτοεκτίμηση και άρα αυτοπεποίθηση.

Tips για αυτοφροντίδα

  • Θετικές σκέψεις: Προσπάθησε να κάνεις περισσότερες καλές σκέψεις για τον εαυτό σου μέσα στη μέρα και επίσης, κάτι πολύ σημαντικό, προσπάθησε να αναγνωρίζεις τους στόχους που έχεις επιτύχει. Μπορεί να μην τα καταφέρνεις στην αρχή και ό,τι έχεις πετύχει, να σου φαίνεται πολύ λίγο, ή ασήμαντο, αλλά μην τα παρατάς. Μην ξεχνάς ότι πρέπει να επαναπρογραμματίσεις τον εγκέφαλο σου και αυτό δεν είναι εύκολο.
  • Προσπάθησε να δεις την αποτυχία σαν ένα βήμα: Δεν είναι ψέματα, ότι κάθε αποτυχία μας φέρνει πιο κοντά στην επιτυχία. Οπότε προσπάθησε να μην το φέρεις βαρέως κάθε φορά αποτυγχάνεις σε κάτι, γιατί αυτό σε κάνει να εγκαταλείπεις τον στόχο σου. Αντίθετα, πρέπει να δεις το πραγματικό πρόσωπο της αποτυχίας, που είναι ένα σκαλάκι που σε φέρνει ένα βήμα πιο κοντά στον στόχο σου. Απλά δες τί έκανες λάθος, και ξεκίνα πάλι από την αρχή, διορθώνοντας το λάθος σου.
  • Μάθε τον εαυτό σου: Η αυτογνωσία, είναι ένα τεράστιο κομμάτι για να αποκτήσεις αυτοπεποίθηση. Θα πρέπει να μάθεις εξίσου και τα δυνατά αλλά και τα αδύναμα στοιχεία του χαρακτήρα σου. Γιατί μόνο εάν γνωρίσετε τον εαυτό σας σε βάθος και με ειλικρίνεια, μπορείτε να γίνετε καλύτεροι. Να είστε λοιπόν δίκαιοι και ειλικρινείς με τον εαυτό σας, για να μπορέσετε να προχωρήσετε μπροστά.

Υπάρχουν άπειροι τρόποι με τους οποίους μπορείς να αυτοβοηθηθείς, ώστε να αποκτήσεις καλύτερη αυτοπεποίθηση. Ωστόσο, αυτοί οι τρεις θεωρούνται από τους βασικότερους. Είναι παρόλα αυτά, πολύ σημαντικό, αν δεν μπορείτε να τα καταφέρετε μόνοι σας, να ζητήσετε την βοήθεια ενός ειδικού ψυχικής υγείας. Έτσι, η προσπάθεια σας, θα είναι πιο στοχευμένη και θα ξεμπερδέψετε γρηγορότερα με τις αρνητικές σκέψεις. Καλή σας επιτυχία!

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Φροντίστε τον εαυτό σας χωρίς να ξοδέψετε ούτε ευρώ

Διασκεδαστικές και χαλαρωτικές δραστηριότητες για την ανακούφιση από το άγχος

Δημιουργήστε ασπίδα για την ψυχική σας υγεία

Πώς να επανέλθετε γρηγορότερα μετά από ένα κρυολόγημα;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Αναγνωρίστε τα σημάδια του έρπητα και φροντίστε τον εαυτό σας

Έρπης αυτοφροντίδα: Ο έρπης αποτελεί σίγουρα μια ενοχλητική κατάσταση, καθώς ο ιός υπάρχει στον οργανισμό μας εφ' όρου ζωής. Με την αναγνώριση των συμπτωμάτων και την έγκαιρη θεραπεία όμως όλα γίνονται πιο εύκολα.

Βότανα που μειώνουν το άγχος

Άγχος αντιμετώπιση: Επιστημονικές μελέτες δείχνουν ότι ορισμένα βότανα μπορεί να βοηθήσουν στην ανακούφιση των συμπτωμάτων του άγχους.

Πώς βοηθούν τον ύπνο μας οι ζεστές κάλτσες λίγο πριν ξαπλώσουμε;

Tips για καλό ύπνο: Το σώμα σας λειτουργεί φυσικά για να μειώσει τη θερμοκρασία του πυρήνα σας τη νύχτα για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε. Ζεσταίνοντας τα πόδια σας, ανοίγετε τα αιμοφόρα αγγεία για να βοηθήσετε να δροσιστεί το υπόλοιπο σώμα.

Γιατί η αυτοφροντίδα είναι απαραίτητη κάθε μέρα

Αυτοφροντίδα: Ειδικότερα, μέσα στη σύγχυση και τη συνεχή ροή πληροφοριών λόγω του COVID-19, αλλά και τη ρευστότητα των πραγμάτων εξαιτίας της έκτακτης πανδημικής συνθήκης, ένα σχέδιο αυτοφροντίδας μπορεί να σας βοηθήσει να εστιάσετε καλύτερα, να πάρετε καλύτερες αποφάσεις και να παραμείνετε υγιείς.

Πώς να αντιμετωπίσετε την αϋπνία που σχετίζεται με το άγχος

Άγχος αϋπνία: Μια ανασκόπηση 47 δοκιμών, η οποία περιελάμβανε συνολικά 3.515 συμμετέχοντες, διαπίστωσε ότι ο διαλογισμός Mindfulness οδήγησε σε μικρές έως μέτριες βελτιώσεις στο άγχος, την κατάθλιψη και το στρες. Η εξάσκηση της ενσυνειδητότητας για 10-30 λεπτά πριν πάτε για ύπνο θα μπορούσε να είναι μια αποτελεσματική μέθοδος μείωσης του άγχους και βελτίωσης του ύπνου.