Αυτοφροντίδα

Tips για καλό ύπνο: Πώς μας βοηθούν οι ζεστές κάλτσες λίγο πριν ξαπλώσουμε;

Tips για καλό ύπνο: Πώς μας βοηθούν οι ζεστές κάλτσες λίγο πριν ξαπλώσουμε;

Tips για καλό ύπνο: Το σώμα σας λειτουργεί φυσικά για να μειώσει τη θερμοκρασία του πυρήνα σας τη νύχτα για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε. Ζεσταίνοντας τα πόδια σας, ανοίγετε τα αιμοφόρα αγγεία για να βοηθήσετε να δροσιστεί το υπόλοιπο σώμα.

Το να φοράτε κάλτσες στο κρεβάτι μπορεί να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε πιο γρήγορα και καλύτερα κατά τη διάρκεια της νύχτας. Όπως δείχνει πρόσφατη έρευνα, με το να ζεσταίνουμε τα παγωμένα μας πόδια, μπορούμε να προσαρμόσουμε τη θερμοκρασία του πυρήνα του σώματός μας ώστε να κοιμηθούμε ξένοιαστα. Ωστόσο, τα πιθανά οφέλη του να φοράτε κάλτσες πριν τον ύπνο ξεπερνούν το απλό ζέσταμα των δακτύλων των ποδιών και τη ρύθμιση του εσωτερικού σας θερμοστάτη. Ανοίγει επίσης την πόρτα για περιποίηση της επιδερμίδας και ίσως ακόμη και κάποια επιπλέον πλεονεκτήματα στην ερωτική σας ζωή.

Γιατί πρέπει να κοιμάστε με κάλτσες;

Σε κανέναν δεν αρέσουν τα κρύα πόδια, σωστά; Είναι απλώς εντελώς άβολο. Σίγουρα δεν είναι μια αίσθηση που οδηγεί σε υγιή ύπνο. Τα ψυχρά δάχτυλα των ποδιών μπορούν ακόμη και να σας ξυπνήσουν, γεγονός που γνωρίζει οποιοσδήποτε έχει κλωτσήσει γυμνά πόδια κάτω από τα σκεπάσματα. Αλλά υπάρχει ένας βαθύτερος, φυσιολογικός λόγος για να φοράτε κάλτσες στο κρεβάτι που ξεπερνά τα πιο τοστιέρα. Είναι μια διαδικασία που ονομάζεται περιφερική αγγειοδιαστολή. Το σώμα σας λειτουργεί φυσικά για να μειώσει τη θερμοκρασία του πυρήνα σας τη νύχτα για να σας βοηθήσει να κοιμηθείτε. Αυτό συμβαίνει ως μέρος του κιρκάδιου ρυθμού σας, ενός εσωτερικού ρολογιού 24 ωρών που διαχειρίζεται τον κύκλο ύπνου-εγρήγορσης. Αυτός είναι επίσης ο λόγος που μια πιο δροσερή θερμοκρασία δωματίου είναι καλύτερη για ύπνο.

Αλλά αν τα πόδια σας είναι πολύ κρύα, η θερμοκρασία του πυρήνα σας μπορεί πραγματικά να χτυπήσει μια ή δύο βαθμίδες. Αυτό συμβαίνει επειδή το σώμα σας στέλνει περισσότερη ροή αίματος – και τη θερμότητα που συνοδεύει – στις περιοχές του πυρήνα σας. Λοιπόν, τι κάνει η προσθήκη σε ένα αφράτο ζευγάρι κάλτσες; Αυτά τα απαλά καλτσάκια ζεσταίνουν τα πόδια σας, χαλαρώνοντας και διευρύνοντας τα αιμοφόρα αγγεία που συσπώνται ενώ είναι κρύο. Αυτή η βελτιωμένη κυκλοφορία του αίματος στο σώμα σας βοηθά στην απελευθέρωση περισσότερης θερμότητας μέσω του δέρματός σας. Κάνοντας τα πόδια σας πιο ζεστά, ανοίγετε τα αιμοφόρα αγγεία για να βοηθήσετε να δροσιστεί το υπόλοιπο σώμα. Έτσι η αύξηση της κυκλοφορίας του αίματος στα πόδια σας έχει ως αποτέλεσμα χαμηλότερη θερμοκρασία του πυρήνα. Φαίνεται αντιφατικό, αλλά αυτό συμβαίνει.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να αντιμετωπίσετε την αϋπνία που σχετίζεται με το άγχος

Το 10% των ανθρώπων παρουσίασαν μαρασμό στην πανδημία

Σε πολλές αϋπνίες έχει οδηγήσει η τρέχουσα πανδημία της COVID-19

Το 73% των εφήβων δεν κοιμούνται αρκετά

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η αγχολυτική άσκηση που αγαπούν μικροί και μεγάλοι

Κολύμβηση: Η τακτική κολύμβηση μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας, να αυξήσει την αυτοεκτίμησή σας, να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης, να επιβραδύνει την γεροντική άνοια, να βελτιώσει τον ύπνο σας και να μειώσει αποτελεσματικά το στρες.

Πώς να ακούτε το σώμα σας όσον αφορά τη διατροφή και την άσκηση

Αθλητισμός: Με την πολυάσχολη ζωή μας μπορεί να νιώθουμε ότι είμαστε μακριά από τις επιθυμίες και τις ανάγκες του σώματός μας. Εάν θέλετε να μάθετε περισσότερα για το διαισθητικό φαγητό και την άσκηση, εδώ θα βρείτε όσα χρειάζεστε για να ξεκινήσετε. 

Κάντε τη βόλτα στη παραλία ακόμα καλύτερη

Περπάτημα στην άμμο: Το περπάτημα στην παραλία δεν είναι τόσο απλό όσο το περπάτημα στο πεζοδρόμιο της γειτονιάς σας. Χρησιμοποιήστε αυτές τις οδηγίες για να παραμείνετε ασφαλείς και να αξιοποιήσετε στο έπακρο την προπόνησή σας στη θάλασσα.

Γιατί το πρωί δεν μπορούμε εύκολα να σηκωθούμε από το κρεβάτι

Πρωϊνό ξύπνημα: Τις περισσότερες φορές το πρωινό ξύπνημα είναι δύσκολο. Αν προσπαθείτε να το αλλάξετε αυτό, προσπαθήστε πρώτα να εντοπίσετε τους παράγοντες που σας επηρεάζουν και αλλάξτε τις συνήθειές σας.

Πώς να κάνετε εντύπωση στο καλωσόρισμα των νέων σας γειτόνων;

Γείτονες: Δείξτε στους καινούργιους σας γείτονες πόσο καλοί είστε και κάντε τους να σας συμπαθήσουν! Η συμπάθεια κερδίζεται με πολλούς τρόπους. Διαβάστε σε μας πώς θα κάνετε καλή εντύπωση στους γείτονές σας.