Αυτοφροντίδα

Συζήτηση άγχος: Πώς βοηθά η ανοιχτή επικοινωνία με τους γύρω μας στη διαχείριση του άγχους;

Συζήτηση άγχος: Πώς βοηθά η ανοιχτή επικοινωνία με τους γύρω μας στη διαχείριση του άγχους;

Συζήτηση άγχος: Το στρες μπορεί να είναι αποπνικτικό. Γι' αυτό και εργαλεία όπως οι συνομιλίες με τους γύρω μας αποδεικνύονται εξαιρετικά χρήσιμα.

To άγχος και το στρες είναι ένα από τα πρώτα στοιχεία που περιγράφουν τον σύγχρονο κόσμο που ζούμε. Για να απαλλαγούμε λοιπόν από αυτό υπάρχουν διάφοροι τρόποι για να φροντίσουμε τον εαυτό μας και να το αποβάλουμε. Το θέμα είναι να βρούμε αυτούς τους τρόπους και να εστιάσουμε περισσότερο σε αυτόν που ταιριάζει καλύτερα με την προσωπικότητά για την καθημερινότητά μας. Διαβάζοντας παρακάτω θα βρείτε μερικές από τις πιο χρήσιμες συμβουλές ή ακόμα καλύτερα τρόπους που θα σας βοηθήσουν να απαλλαγείτε από αυτό το μόνιμο άγχος που μπορεί να αισθάνεστε. 

Βρείτε λέξεις που θα αντικαταστήσουν τις ανήσυχες σκέψεις σας

Όταν έχουμε σκέψεις όπως «Δεν μπορώ να το κάνω αυτό» ή «Αυτό είναι απαίσιο», μπορούμε να σκεφτούμε άλλες λέξεις για να τις αντικαταστήσουμε και να ησυχάσουμε τις σκέψεις μας. Οι λέξεις που επιλέγετε πρέπει να είναι λέξεις που χρησιμοποιείτε τακτικά και είναι σημαντικές για εσάς. Οι λέξεις πρέπει επίσης να επικεντρώνονται σε αυτό που θέλετε να συμβεί και να προσπαθήσετε να  τις νιώσετε. Μπορείτε να επαναλάβετε τις λέξεις όταν το θυμάστε ή όταν παρατηρήσετε τα σημάδια και τα συμπτώματα του άγχους. Λέξεις όπως: 

  • Είμαι εντάξει
  • Mπορώ να το κάνω
  • Είμαι ήρεμος και άνετος
  • Έχω τη δύναμη να αντιμετωπίσω το άγχος
  • Είμαι δυνατός
  • Τα άγχη μου είναι σκέψεις, όχι πραγματικότητα

Συμμετοχή σε χόμπι ή άλλες δραστηριότητες

Όταν έχουμε κάπου να πάμε και ένα μέρος όπου νιώθουμε ευπρόσδεκτοι, ασφαλείς και χαλαροί, είναι κάτι που μπορεί σίγουρα να μας αποσπάσει την προσοχή από ανήσυχες σκέψεις και συναισθήματα. Το να αισθάνεστε συνδεδεμένοι με άλλους ανθρώπους και να περνάτε χρόνο σε ευχάριστες δραστηριότητες μαζί τους, είναι επίσης ένα αποδεδειγμένο τονωτικό για την καλή ψυχική υγεία.

Μπορείτε να επιλέξετε ένα χόμπι

Μπορείτε να βάλετε έναν στόχο που θα επιδιώξετε ή ένα ενδιαφέρον που μπορεί να σας αρέσει ή ακόμα και ένα χόμπι που θα σας κινήσει το ενδιαφέρον να ασχοληθείτε λίγο παραπάνω. Τέτοια παραδείγματα είναι:

  • Ένα άθλημα όπως τένις, βόλεϊ, μπάσκετ, ποδόσφαιρο ή σκάκι
  • Μια δραστηριότητα όπως γιόγκα, τάι τσι, διατάσεις, βάρη ή χορός
  • Ένα χόμπι όπως η ζωγραφική, το σχέδιο, το πλέξιμο, το ράψιμο, η κηπουρική ή το διάβασμα
  • Συμμετοχή σε μια λέσχη, όπως μια λέσχη βιβλίων ή ταινιών
  • Γίνετε εθελοντής στην κοινότητά σου βοηθώντας το τοπικό σχολείο ή τον αθλητικό σύλλογο.

Καθώς μεγαλώνουμε, ίσως μάθαμε να κρατάμε μέσα μας τα συναισθήματα και τις ανησυχίες μας. Αν και αυτό μπορεί να είναι απαραίτητο μερικές φορές, μπορεί όμως να μας κάνει να αισθανθούμε μόνοι στο άγχος μας και γενικότερα μόνοι.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι νέοι νιώθουν λύπη, ενοχή και έντονη ανησυχία για την κλιματική αλλαγή

3 μορφές σωματικής δραστηριότητας που ανακουφίζουν το άγχος

Οι θεραπευτικές ιδιότητες της φύσης φέρνουν ψυχική ισορροπία

Πώς να νιώσετε καλύτερα με 2 απλές συμβουλές

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι ακριβώς είναι η αυτοφροντίδα και γιατί τη χρειάζονται οι άντρες;

Αυτοφροντίδα για άνδρες: Η φροντίδα του εαυτού είναι μια απίστευτα προσωπική πρακτική και δεν υπάρχει εδώ μια φόρμουλα για όλους, αλλά αυτή είναι και η ομορφιά του πράγματος: Η αυτοφροντίδα μπορεί να σημαίνει οτιδήποτε θέλετε, αρκεί να σας βοηθά να παραμείνετε καλά σωματικά και ψυχικά, ακόμη και σε περιόδους απομόνωσης. Και αν χρειάζεστε λίγη βοήθεια για να βρείτε ιδέες για το πώς να προσθέσετε την αυτοφροντίδα στην καθημερινότητά σας, voila!

Tips αυτοφροντίδας για εποικοδομητικό διάβασμα

Εξετάσεις διάβασμα: Μεταξύ της εξισορρόπησης των σπουδών, των εξωσχολικών προγραμμάτων και της κοινωνικής ζωής, δεν προκαλεί έκπληξη το γεγονός ότι οι φοιτητές αισθάνονται πιο αγχωμένοι από ποτέ.

Φροντίζοντας τον εαυτό σε περιόδους πίεσης

Άγχος Αυτοφροντίδα: Εξασκηθείτε στη γείωση, ιδιαίτερα σε περιόδους έντονου στρες. Για παράδειγμα, μείνετε ακίνητοι, κοιτάξτε γύρω σας και παρατηρήστε: 5 πράγματα που βλέπετε, 4 πράγματα που νιώθετε, 3 πράγματα που ακούτε, 2 πράγματα που μυρίζετε και 1 πράγμα που γεύεστε. Αυτές οι ενέργειες σας βοηθούν να προσανατολιστείτε στην παρούσα στιγμή.

Πώς θα σταματήσετε να τρώτε για να γεμίσετε το συναισθηματικό κενό

Υπερφαγία εμμονή: Επειδή το φαγητό μας κάνει, έστω και στιγμιαία, να νιώθουμε καλά, καταλήγουμε συχνά σε αυτό σαν παρηγοριά, ασχέτως με τον αν πεινάμε ή όχι. Η κατανάλωση αυτή ονομάζεται συναισθηματικό φαγητό.

Η κατάλληλη αυτοφροντίδα μετά τη γέννα

Αυτοφροντίδα μετά τη γέννα: Σίγουρα θα σε απασχολούν πάρα πολλά πράγματα, που είναι ίσως πιο σοβαρά από το πώς θα επανέλθεις μετά τη γέννα. Όμως αν είναι και αυτό κάτι που σε αγχώνει είμαστε εδώ για να σου δώσουμε λίγες συμβουλές.

Μύθοι και αλήθειες για το hangover τώρα τις γιορτές

Hangover γιορτές αυτοφροντίδα: Επειδή οι γιορτές πλησιάζουν και πολλοί από εσάς θα βγείτε, μερικές συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να συνέλθετε μετά από ένα πιθανό hangover το επόμενο πρωί.

Όταν η τέχνη είναι το μέσο έκφρασης και φροντίδας του εαυτού

Τέχνη αυτοφροντίδα: Η δημιουργία αλλάζει και διευρύνει το μυαλό μας, μαθαίνοντάς μας να είμαστε σε εγρήγορση στις άπειρες λεπτομέρειες του κόσμου γύρω μας. Όταν αισθανόμαστε άρρωστοι, είναι συχνά δύσκολο να εστιάσουμε σε οτιδήποτε άλλο εκτός από τον πόνο μας. Η δημιουργία τέχνης στρέφει την προσοχή μας προς τα έξω. Οι άνθρωποι που δημιουργούν συχνά περιγράφουν τη διαδικασία σα να βρίσκονται σε μια ευχάριστη «ροή» στην οποία χάνουν την αίσθηση του χρόνου, των ανησυχιών και του σωματικού πόνου. Όταν έχουμε την εμπειρία να αξιοποιήσουμε αυτή τη ροή, αποκτούμε πρόσβαση σε ένα δημιουργικό μέρος του μυαλού μας που συνεχίζει να μας ευχαριστεί ακόμα και όταν δεν κάνουμε τέχνη.

Εξοικονομήστε χρήματα γρήγορα και αποτελεσματικά

Εξοικονόμηση χρημάτων: Η οικονομία του σπιτιού ή του πορτοφολιού μας, μπορεί μοιραία να αποδειχθεί ιδιαίτερα δύσκολη. Οι πειρασμοί γύρω μας άλλωστε, είναι πια πάρα πολλοί και τα χρήματα ολοένα και λιγοστεύουν.