Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Προσωπικός χρόνος: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να αφιερώσετε χρόνο στον εαυτό σας;

Προσωπικός χρόνος: Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να αφιερώσετε χρόνο στον εαυτό σας;

Προσωπικός χρόνος: Εδώ είναι 8 τρόποι με τους οποίους μπορείτε να αρχίσετε να αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας και να απολαμβάνετε τα οφέλη της επιβράδυνσης.

Υπάρχουν διάφοροι λόγοι για τους οποίους θα πρέπει να ενσωματώσετε το να αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας στο σχέδιο αυτοεξυπηρέτησής σας. Αυτές οι στιγμές και μόνο μπορούν να σας δώσουν χρόνο να επεξεργαστείτε τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας. Επιπλέον, εάν είστε εσωστρεφής, ο χρόνος μόνος σας δίνει ένα τόσο απαραίτητο διάλειμμα για να επαναφορτίσετε τις μπαταρίες σας πριν από την επόμενη κοινωνική σας αλληλεπίδραση.

Γιατί είναι σημαντικό να αφιερώνετε χρόνο για τον εαυτό σας;

1. Εκφράστε τις ανάγκες σας. Δεν είναι δουλειά κανενός άλλου να μαντέψει τι χρειάζεστε. Έτσι, εάν έχετε απόλυτη ανάγκη ελεύθερου χρόνου μόνοι για την ψυχική σας υγεία, είναι σημαντικό να το εκφράσετε. Ενημερώστε τους φίλους και την οικογένειά σας ότι πρέπει να αφιερώσετε χρόνο για τον εαυτό σας. Σκεφτείτε τρόπους με τους οποίους μπορείτε να ζητήσετε την υποστήριξή τους για να λάβετε αυτόν τον χρόνο, εάν δυσκολεύεστε να το καταλάβετε.

2. Αμφισβητήστε την ενοχή σας. Αισθάνεστε ένοχοι που αφιερώνετε χρόνο στον εαυτό σας; Η αμφισβήτηση του εαυτού σας για την ενοχή σας είναι ένα βασικό μέρος της εκτέλεσης εσωτερικής εργασίας. Αναρωτηθείτε γιατί νιώθετε ένοχοι που αφιερώνετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας. Δείτε τι προκύπτει και αντιμετωπίστε όλους αυτούς τους λόγους. Εάν βοηθάει, μπορείτε επίσης να κάνετε ημερολόγιο σχετικά με αυτό. Γράψτε κάθε λόγο πίσω από την ενοχή. Στη συνέχεια, σκάψτε βαθύτερα και αναρωτηθείτε αν αυτός ο λόγος είναι πραγματικά αληθινός

3. Μάθετε πώς να λέτε όχι. Ο χρόνος σας είναι πολύτιμος. Είναι ο πιο πεπερασμένος πόρος που έχετε. Επιτρέπεται να πείτε όχι σε πράγματα που δεν θέλετε να κάνετε με τον περιορισμένο χρόνο σας. Αν και είναι σημαντικό να κάνετε συμβιβασμούς στις σχέσεις σας, είναι επίσης σημαντικό να μην λέτε «ναι» σε όλα. Εάν αυτό είναι κάτι με το οποίο παλεύετε, ξεκινήστε από μικρά προτού ασχοληθείτε με ένα μεγάλο θέμα. Εξασκηθείτε να λέτε όχι σε μικρότερα πράγματα που ζητούν οι άνθρωποι από εσάς. 

4. Αποκλείστε ένα μέρος του χρόνου κάθε εβδομάδα για σας. Εάν έχετε παιδιά, σύντροφο ή άλλες κρίσιμες ευθύνες, διεκδικήστε ένα τετράγωνο χρόνου κάθε εβδομάδα για να έχετε χρόνο για τον εαυτό σας μακριά από την καθημερινότητά σας και το πολυάσχολο πρόγραμμά σας. Το ίδιο πρέπει να κάνει και ο σύντροφός σας. Κάθε φροντιστής πρέπει να έχει αδιαμφισβήτητο χρόνο για τον εαυτό του, ώστε να μπορεί να επαναφορτιστεί και να επιστρέψει φρέσκος. Εάν δεν είναι δυνατό να αποκτήσετε αυτόν τον χρόνο για τον εαυτό σας κάθε εβδομάδα, δοκιμάστε αντ ‘αυτού κάθε δύο εβδομάδες. Εναλλακτικές εβδομάδες με τον σύντροφό σας ή με τα άλλα άτομα με τα οποία μοιράζεστε την ευθύνη. Εάν δεν έχετε σύντροφο, απευθυνθείτε σε κοντινούς σας ανθρώπους. Αυτοί οι άνθρωποι μπορεί να είναι φίλοι, οικογένεια ή άλλα σημαντικά άτομα στη ζωή σας.

5. Βάλτε όρια στη δουλειά. Ο εργοδότης σας είναι σημαντικός για εσάς, αφού σας παρέχει δουλειά. Αλλά είστε εξίσου σημαντικοί για αυτούς, αν όχι περισσότερο. Έχοντας αυτό κατά νου, θέστε ρεαλιστικά όρια με τον εργοδότη σας. Συνήθως θέτουν όρια με τους υπαλλήλους τους και αυτό πρέπει να είναι αμφίδρομο. Για παράδειγμα, μπορείτε να θέσετε ένα όριο φεύγοντας εγκαίρως αντί να μένετε αργά σχεδόν κάθε μέρα. Τέτοια όρια μπορούν να σας βοηθήσουν να επιτύχετε μια υγιή ισορροπία μεταξύ επαγγελματικής και προσωπικής ζωής και να περάσετε τον τόσο απαραίτητο χρόνο μόνος.

6. Εφαρμόστε μια ρουτίνα άσκησης. Βρείτε μια μορφή σωματικής άσκησης που σας αρέσει. Αυτό μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να περάσετε χρόνο με τον εαυτό σας. Μια ρουτίνα άσκησης μπορεί να βελτιώσει σημαντικά τη σωματική υγεία και ευεξία σας. Εάν έχετε παιδιά, ψάξτε να βρείτε ένα γυμναστήριο που να έχει παιδικό σταθμό. Αυτό θα σας διευκολύνει να διασφαλίσετε ότι θα έχετε αρκετό χρόνο μόνοι σας ενώ ασκείστε. Αν προτιμάτε να γυμνάζεστε από το σπίτι, αναζητήστε εικονικές προπονήσεις που μπορείτε να κάνετε από οπουδήποτε.

7. Κάντε ένα σόλο μεσημεριανό διάλειμμα. Το μεσημεριανό γεύμα με συμπαίκτες μπορεί να είναι ένας πολύ καλός τρόπος συμμετοχής στην κουλτούρα της εταιρείας. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα εάν ο εργοδότης σας φιλοξενεί διασκεδαστικές δραστηριότητες στη δουλειά κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου. Αλλά μερικές φορές, μπορεί να χρειάζεστε περισσότερο χρόνο μόνοι σας παρά χρόνο δέσιμο. Μην αισθάνεστε ένοχοι που κάνετε το μεσημεριανό σας διάλειμμα μόνοι σας από καιρό σε καιρό. Βρείτε ένα ήσυχο μέρος στο γραφείο σας με ένα γεύμα σε πακέτο. 

8. Κάνε ραντεβού με τον εαυτό σας. Ένα ραντεβού δεν χρειάζεται να είναι με άλλα άτομα. Σημειώστε ένα σημείο για να σημειώσετε μια ημερομηνία με τον εαυτό σας στο ημερολόγιό σας, όπως θα κάνατε αν είχατε ένα ραντεβού με ένα αγαπημένο σας πρόσωπο. Σεβαστείτε τη δέσμευση για την ημερομηνία. Αν σέβεσαι τους άλλους αρκετά για να εμφανιστείς, τότε θα πρέπει να σέβεσαι τον εαυτό σου εξίσου. Κατά τη διάρκεια του ραντεβού σας, δοκιμάστε δραστηριότητες που πάντα θέλατε να δοκιμάσετε. Κανείς άλλος δεν μπορεί να διαφωνήσει μαζί σου.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

6 μύθοι αυτοφροντίδας που πρέπει να γνωρίζουμε

H κολύμβηση καταπολεμά το άγχος & την κατάθλιψη

Self care tips για ένα υπέροχο καλοκαίρι

Καλοκαιρινές δραστηριότητες για τα παιδιά μας!

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Λιγότερο προφανείς λόγοι για τους οποίους δεν μπορείτε να χάσετε βάρος

Απώλεια βάρους: Οι ανεπάρκειες της βιταμίνης D, του σιδήρου και των βιταμινών Β, η αντίσταση στην ινσουλίνη και τέλος το σύνδρομο πολυκυστικών ωοθηκών (PCOS) μπορούν να οδηγήσουν σε ευαισθησία στην ινσουλίνη και να συμβάλουν στην αύξηση βάρους.

Πώς να κάθεστε λιγότερο και να κινείστε περισσότερο

Κίνηση: Η καθιστική συμπεριφορά σχετίζεται με μια σειρά κινδύνων για την υγεία, από αυξημένες πιθανότητες για χρόνιες ασθένειες όπως καρδιακές παθήσεις, διαβήτη τύπου 2 και καρκίνο έως δυνητικά μικρότερη διάρκεια ζωής, λέει κάθε μελέτη.

Χρειάζεστε περισσότερο αντηλιακό όταν κάνει ζέστη έξω;

Αντηλιακό θερμοκρασία: Όταν κάνει ζέστη, γίνεται προφανές ότι χρειάζεστε αντηλιακό γιατί νιώθετε ζεστασιά και αισθάνεστε ότι ο ήλιος καίει πάνω στο δέρμα σας. Αλλά η θερμότητα δεν είναι το ίδιο πράγμα με την υπεριώδη ακτινοβολία.

Συμβουλές για την αποφυγή τραυματισμών κατά την ποδηλασία

«Υπάρχουν απλά προληπτικά μέτρα που μπορείτε να λάβετε», λέει ο Δρ Κάκαρ. "Το να έχετε πιο χοντρές λαβές ώστε να μην πιέζεστε τόσο δυνατά μπορεί επίσης να βοηθήσει. Τα γάντια ποδηλάτου βοηθούν επίσης και μερικές φορές βάζουν τον καρπό σας σε καλύτερη θέση από το να ασκείτε πίεση στην παλάμη σας." Δεν μπορείτε πάντα να αποφύγετε ένα ατύχημα, αλλά μπορείτε να κάνετε τη βόλτα σας ασφαλέστερη φορώντας πάντα κράνος ποδηλάτου.

Close Icon