Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Tips αυτοφροντίδας που οι περισσότεροι άνθρωποι παραμελούν

Αυτοφροντίδα: Tips αυτοφροντίδας που οι περισσότεροι άνθρωποι παραμελούν

Αυτοφροντίδα: Ό,τι κι αν θεωρείτε ότι είναι αυτοφροντίδα, πώς βρίσκετε ελεύθερο χρόνο για τον "προσωπικό χρόνο" σας;

“Αυτοφροντίδα.” Είναι μια λέξη που μπορεί να σημαίνει διαφορετικά πράγματα για διαφορετικούς ανθρώπους. Ό,τι κι αν θεωρείτε ότι είναι αυτοφροντίδα, πώς βρίσκετε ελεύθερο χρόνο για τον “προσωπικό χρόνο” σας; Οι παρακάτω ενέργειες δεν εμφανίζονται αρκετά συχνά στο μενού των επιλογών αυτοφροντίδας, αλλά μπορούν να σας βοηθήσουν να αφιερώσετε χρόνο για όποιες δραστηριότητες αναπληρώνουν το μυαλό, το σώμα και το πνεύμα σας, καθώς και να παρέχουν αυτοφροντίδα από μόνες τους.

Η παραμέληση της άσκησης των επτά συμπεριφορών παρακάτω θα μπορούσε να έχει σοβαρές αρνητικές συνέπειες στη ζωή σας, όπως εξάντληση, οπισθοδρόμηση, εξάντληση, χαμηλότερη αυτοεκτίμηση, λιγότερα χρήματα και κλονισμένη ψυχική υγεία. Αυτές οι επτά συμπεριφορές αυτοεξυπηρέτησης που συχνά παραβλέπονται μπορούν να σας βοηθήσουν να εξασφαλίσετε περισσότερο ελεύθερο χρόνο:

Λάβετε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε.

Στην ατομικιστική κοινωνία μας, το να ζητάμε βοήθεια μπορεί να αποδοκιμαστεί ως ένδειξη αδυναμίας. Εάν έχετε εσωτερικεύσει αυτή τη στάση, θα μπορούσε να σας εμποδίσει να αναζητήσετε και να λάβετε τη βοήθεια που χρειάζεστε. Το να ζητάτε βοήθεια είναι τις περισσότερες φορές μια ρεαλιστική απάντηση στην κατάστασή σας, όχι ένα σημάδι αδυναμίας. Και οι άνθρωποι είναι πιο πρόθυμοι να σας βοηθήσουν από ό,τι νομίζετε.

Εάν είστε εργαζόμενος γονέας με περισσότερα χρήματα από χρόνο, σκεφτείτε να προσλάβετε μια καθαρίστρια σπιτιού ή να εκπαιδεύσετε τα παιδιά σας να βοηθούν στις δουλειές. Για βοήθεια με συναισθηματικά προβλήματα, ζητήστε από έναν έμπιστο φίλο να σας παραπέμψει σε έναν θεραπευτή ή καλέστε το γιατρό σας. Και αν μπορείτε να αντέξετε οικονομικά, χρησιμοποιήστε μια υπηρεσία παράδοσης ειδών παντοπωλείου σε περιόδους υπερφόρτωσης.

Συμβουλές: Ζητήστε συγκεκριμένα αυτό που θέλετε. Ρωτήστε ένα συγκεκριμένο άτομο. Και να θυμάστε, έχετε το δικαίωμα να ζητήσετε βοήθεια και το άλλο άτομο έχει το δικαίωμα να αρνηθεί.

Αποφύγετε την αποφυγή.

Πρέπει να γράψετε μια έκθεση εργασίας, αλλά σας φαίνεται τόσο δυσάρεστη αυτή η εργασία που ανοίγετε την τηλεόραση και παρακολουθείτε την αγαπημένη σας εκπομπή. Είναι δελεαστικό να αντιμετωπίζουμε αυτές τις «διασκεδαστικές» συμπεριφορές αποφυγής ως αυτοφροντίδα. Αλλά είναι «ψευδής αυτοφροντίδα», επειδή συσσωρεύουν περισσότερο άγχος πάνω από το αρχικό πρόβλημα. Για παράδειγμα, τώρα έχετε λιγότερο χρόνο για να ολοκληρώσετε την αναφορά και μια αυξανόμενη αίσθηση εσωτερικού πανικού.

Συμβουλές: Βρείτε έναν τρόπο για την εργασία μέσα από μια σειρά από εύκολα, μικρά βήματα. Για παράδειγμα, ενεργοποιήστε τον υπολογιστή, εμφανίστε ένα έγγραφο του Word, δώστε του ένα όνομα και αποθηκεύστε το. Συγχαρητήρια για το ξεκίνημα. Στη συνέχεια, κάντε το επόμενο μικρό βήμα. Επιβραβεύστε τον εαυτό σας με εσωτερικές φιλοφρονήσεις καθώς εργάζεστε.

Αλλάξτε την τελειομανία σε «αριστεία».

Οι περισσότερες εργασίες δεν χρειάζεται να γίνονται τέλεια. Εάν επιτρέψετε στον εαυτό σας να υιοθετήσει μια «αρκετά καλή» στάση απέναντι σε δευτερεύουσες εργασίες, θα κάνετε περισσότερα με λιγότερο άγχος. Θέλετε να αγωνιείτε για το ποια ρύθμιση θα τοποθετήσετε το στεγνωτήριο ή εάν βάλετε το κόμμα στη σωστή θέση σε ένα κείμενο προς τον φίλο σας; Εξοικονομήστε χρόνο και δηλώστε την εργασία «αρκετά καλή».

Συμβουλή: Για πιο σημαντικές εργασίες, εξετάστε το ενδεχόμενο να υιοθετήσετε αυτό το χρήσιμο σύνθημα: «Στόχευσε στην τελειότητα, όχι στην τελειότητα», που περιγράφεται στη δημοσίευσή μου, «Εννέα χαρές του να είσαι ατελής». Θα κάνετε περισσότερα πιο γρήγορα και θα έχετε περισσότερο χρόνο για τον εαυτό σας.

Θέστε όρια.

Εδώ είναι ένα κλειδί για να αποκτήσετε τον “χρόνο” σας: Θέστε όρια. Αυτό σημαίνει να είσαι δυναμικός σε αυτό που θέλεις. Η διεκδίκηση – το να μπορείτε να πείτε όχι με άμεσο, ειλικρινή και ειλικρινή τρόπο χωρίς να αισθάνεστε ενοχές – θα προστατεύσει τον χρόνο, τα χρήματά σας και τον αυτοσεβασμό σας. Η διεκδικητική συμπεριφορά σέβεται τόσο τα δικαιώματά σας όσο και τα δικαιώματα του άλλου ατόμου, σε αντίθεση με την επιθετική συμπεριφορά «νταής» ή τη μη διεκδικητική συμπεριφορά «πόρτας».

Συμβουλές: Μην αφήνετε άλλα άτομα να υπερφορτώνουν το μυαλό σας ή το πρόγραμμά σας. Απομνημονεύστε αυτές τις ισχυρές φράσεις για όλες τις χρήσεις: «Μακάρι να μπορούσα, αλλά έχω πάρα πολλά στο πιάτο μου αυτή τη στιγμή». «Θα το σκεφτώ και θα επανέλθω σε σένα». «Απλώς δεν νιώθω άνετα με αυτό».

Προσοχή στα χρήματά σας.

Η καλή οικονομική διαχείριση σπάνια αναφέρεται ως πτυχή της αυτοφροντίδας. Αλλά η παραμέληση των δεξιοτήτων διαχείρισης χρημάτων μπορεί να κάνει τη ζωή σας σε μια καθημερινή δυστυχία να αποφασίζετε τι λογαριασμό θα πληρώσετε, να κάνετε ταχυδακτυλουργίες σε πολλές δουλειές και να αγωνιείτε για το αν μπορείτε να τα βγάλετε πέρα.

Υπάρχει μια δημοφιλής ιδέα ότι «τα χρήματα δεν μπορούν να αγοράσουν την ευτυχία». Δεν είναι αλήθεια. Αν και τα χρήματα δεν είναι το μόνο συστατικό στη συνταγή της ευτυχίας, είναι αλήθεια ότι η οικονομική ασφάλεια αυξάνει την ευτυχία, μειώνει το άγχος και δίνει τη δυνατότητα για περισσότερες επιλογές στη ζωή. Αυτό βασίζεται σε πολυάριθμες ψυχολογικές μελέτες, καθώς και στην κοινή λογική. Ας το παραδεχτούμε: Η οικονομική ανασφάλεια και η φτώχεια γενικά οδηγούν σε μια ζωή γεμάτη άγχος και ανησυχία.

Συμβουλές: Κάντε βήματα προς την οικονομική αυτάρκεια. Ξοδέψτε λιγότερα, εξοικονομήστε περισσότερα και ανοίξτε έναν λογαριασμό συνταξιοδότησης. Έχετε αρκετά χρήματα στην τράπεζα για να καλύψετε έκτακτες ανάγκες. Εκπαιδευτείτε για τα οικονομικά.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Αφιερώστε την Κυριακή σε εσάς - το αξίζετε!

Πώς μπορείτε να αντιμετωπίσετε το άγχος σας;

Πώς η απώλεια λίπους επηρεάζει την ψυχική μας υγεία;

Tips για μην νιώθετε εξουθενωμένοι από την εργασία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Aloe Vera: Φυσική θεραπεία για τους καλοκαιρινούς "κινδύνους"

Η αλόη βέρα είναι ίσως περισσότερο γνωστή για την ικανότητά της να καταπραΰνει το δέρμα που έχει καεί από τον ήλιο. Το δροσιστικό τζελ βοηθά στη μείωση της φλεγμονής και της ερυθρότητας ενώ ενυδατώνει το δέρμα για να προωθήσει την επούλωση.

10 tips από ειδικούς για τη διαχείριση του χρόνιου πόνου

Χρόνιος πόνος άσκηση: Ενώ κάθε εμπειρία χρόνιου πόνου είναι μοναδική και δεν υπάρχει μια ενιαία προσέγγιση για την ανακούφιση του πόνου, η προσθήκη του σωστού είδους κίνησης στην ημέρα σας μπορεί να σας βοηθήσει.

Close Icon