Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα: Συμβουλές αυτοφροντίδας για το άγχος και την κατάθλιψη

Αυτοφροντίδα: Συμβουλές αυτοφροντίδας για το άγχος και την κατάθλιψη

Αυτοφροντίδα: Το άγχος και η κατάθλιψη συχνά επηρεάζουν την όρεξή μας - μερικοί άνθρωποι αισθάνονται αέναα πεινασμένοι ενώ άλλοι δεν έχουν καθόλου όρεξη. Το να υποχωρείς και να ακολουθείς αυτές τις παρορμήσεις καθιστά πολύ πιο δύσκολη τη διαχείριση των συναισθημάτων. Νιώθουμε σωματικά καλύτερα όταν τρώμε μια υγιεινή ισορροπία φρούτων, λαχανικών, πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών και δημητριακών, ενώ περιορίζουμε το υπερβολικό λίπος και τη ζάχαρη.

Θα αρνιόσαστε σε ένα παιδί να φάει για μια μέρα ή θα τα ταΐζατε ό,τι ήθελαν όλη την ημέρα; Τι θα λέγατε να τους αφήσετε να ξενυχτούν βλέποντας τηλεόραση ή παίζοντας βιντεοπαιχνίδια; Αν είχαν μια κακή μέρα θα τους δίνατε αλκοόλ ή επιπλέον υπνωτικά χάπια για να τους βοηθήσετε να νιώσουν καλύτερα; Πολλοί άνθρωποι που παλεύουν με το άγχος και την κατάθλιψη φροντίζουν συστηματικά τον εαυτό τους με αυτόν ακριβώς τον τρόπο. Ακριβώς όπως ένα παιδί του οποίου οι βασικές ανάγκες δεν ικανοποιούνται «λιώνει» συναισθηματικά, όταν οι ενήλικες δεν φροντίζουν τις ίδιες τους τις ανάγκες, καθιστούν τη διαχείριση των συναισθημάτων τους πολύ πιο δύσκολη.

Πώς να σας φροντίσετε καλύτερα;

  • Αντιμετωπίστε τη σωματική ασθένεια

Όταν είμαστε σωματικά άρρωστοι, είμαστε πιο επιρρεπείς σε αρνητικά συναισθήματα. Είναι σημαντικό να αναζητούμε ιατρική θεραπεία όταν είμαστε άρρωστοι και να παίρνουμε τα φάρμακα που μας έχουν συνταγογραφηθεί ακριβώς με τον τρόπο που έχει συνταγογραφηθεί. Οι άνθρωποι που παλεύουν με κατάθλιψη ή άγχος τείνουν να αισθάνονται ότι «δεν πρέπει να χρειάζονται φάρμακα» και ως αποτέλεσμα γίνονται ασυνεπείς στη λήψη των φαρμάκων τους. Τα φάρμακα που θεραπεύουν το άγχος και την κατάθλιψη λειτουργούν αποτελεσματικά μόνο εάν λαμβάνονται με συνέπεια όπως συνταγογραφούνται. Όταν άλλες καταστάσεις όπως ο διαβήτης, η υψηλή αρτηριακή πίεση ή τα προβλήματα του θυρεοειδούς δεν αντιμετωπίζονται, η διαχείριση της κατάθλιψης και του άγχους καθίσταται πιο δύσκολη.

  • Ισορροπημένη Διατροφή

Το άγχος και η κατάθλιψη συχνά επηρεάζουν την όρεξή μας – μερικοί άνθρωποι αισθάνονται αέναα πεινασμένοι ενώ άλλοι δεν έχουν καθόλου όρεξη. Το να υποχωρείς και να ακολουθείς αυτές τις παρορμήσεις καθιστά πολύ πιο δύσκολη τη διαχείριση των συναισθημάτων. Νιώθουμε σωματικά καλύτερα όταν τρώμε μια υγιεινή ισορροπία φρούτων, λαχανικών, πρωτεϊνών, γαλακτοκομικών και δημητριακών, ενώ περιορίζουμε το υπερβολικό λίπος και τη ζάχαρη. Είτε πεινάτε όλη την ώρα είτε δεν πεινάτε καθόλου, η κατανάλωση έξι μικρών γευμάτων κατά τη διάρκεια της ημέρας αντί για τρία μεγαλύτερα γεύματα μπορεί να κάνει τη διαφορά. Το κλειδί είναι να βρείτε αυτό που λειτουργεί για εσάς και στη συνέχεια να το κάνετε ανεξάρτητα από το πώς αισθάνεστε αυτή τη στιγμή. Η υγιεινή διατροφή κάνει τα συναισθήματα πιο διαχειρίσιμα.

  • Αποφύγετε την κατανάλωση ουσιών που αλλάζουν τη διάθεση

Ένα ενεργειακό ποτό το απόγευμα ή μερικές μπύρες μετά τη δουλειά μπορεί να φαίνονται ένας δελεαστικός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τα συμπτώματα του άγχους ή της κατάθλιψης. Ωστόσο, αυτές οι ουσίες – μαζί με τη λήψη φαρμάκων χωρίς ιατρική συνταγή ή φαρμάκων που δεν έχουν συνταγογραφηθεί για εσάς – θα δυσκολέψουν επιπλόεν τη διαχείριση των συναισθημάτων σας. Οι άνθρωποι καταφεύγουν συνήθως στην καφεΐνη όταν νιώθουν πως έχουν χαμηλή ενέργεια, αλλά ξεχνούν ότι επτά ώρες μετά το τελευταίο φλιτζάνι καφέ, η μισή καφεΐνη παραμένει στο σύστημά τους. Το να πίνετε ένα ενεργειακό ποτό αργά το απόγευμα μπορεί να φαίνεται ως ο τέλειος τρόπος για να βάλετε τα παιδιά στο κρεβάτι, αλλά πιθανότατα θα δυσκολέψει πολύ τον ύπνο που χρειάζεστε για να έχετε καλύτερη ενέργεια μακροπρόθεσμα.

  • Ισορροπημένος ύπνος

Ο μέσος ενήλικας χρειάζεται 8,25 ώρες ύπνου κάθε βράδυ. Η στέρηση έστω και μίας ώρας ύπνου κάνει τον εγκέφαλό μας να συμπεριφέρεται το ίδιο σαν να είναι νόμιμα μεθυσμένος με αλκοόλ. Για να κοιμάστε καλύτερα, ορίστε μια σταθερή ώρα για τον ύπνο κάθε βράδυ και μια σταθερή ώρα για να σηκώνεστε. Βεβαιωθείτε ότι έχετε συμπεριλάβει χρόνο για να χαλαρώσετε πριν πάτε για ύπνο. Η καθιέρωση αυτών των υγιεινών συνηθειών ύπνου, θα σας κάνει λιγότερο ευερέθιστους και επιρρεπείς σε συναισθηματικές εκρήξεις.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Φυσικές θεραπείες για το άγχος

9 βραδινές συνήθειες που θα βοηθήσουν να βελτιώσεις την προσωπική σου ανάπτυξη

Ο διαλογισμός είναι το τέλειο εργαλείο φροντίδας του εαυτού

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.

Πώς να σταματήσετε να τρώτε συναισθηματικά

Συναισθηματική διατροφή: Το πρώτο βήμα που μπορείτε να κάνετε είναι να αναγνωρίσετε τα ερεθίσματα και τις καταστάσεις που πυροδοτούν την συναισθηματική διατροφή στη ζωή σας. Η τήρηση ημερολογίου διατροφής μπορεί να βοηθήσει στον εντοπισμό καταστάσεων όπου κάποιος είναι πιο πιθανό να φάει λόγω συναισθηματικής παρά σωματικής πείνας. Η παρακολούθηση της συμπεριφοράς σας είναι ένας άλλος τρόπος με τον οποίο μπορείτε να αποκτήσετε εικόνα για τις διατροφικές σας συνήθειες.

"Στιγμές" ευτυχίας με αιθέρια έλαια

Αιθέρια έλαια Ευτυχία: Yπάρχουν αιθέρια έλαια που προάγουν την ευτυχία. Αυτά τα έλαια επηρεάζουν το μεταιχμιακό σύστημα του εγκεφάλου - το μέρος του εγκεφάλου που ελέγχει τα συναισθήματα, τη συμπεριφορά, τα κίνητρα, τη μακροπρόθεσμη μνήμη και την όσφρηση. Αυτά τα αιθέρια έλαια είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο για την αντιμετώπιση της κατάθλιψης, του άγχους και της αυτοαμφισβήτησης.