Αυτοφροντίδα

Αυτοφροντίδα εργαζόμενες μαμάδες: Όταν ο προσωπικός χρόνος φαντάζει ανέφικτο όνειρο

Αυτοφροντίδα εργαζόμενες μαμάδες: Όταν ο προσωπικός χρόνος φαντάζει ανέφικτο όνειρο

Αυτοφροντίδα εργαζόμενες μαμάδες: Νιώθετε συχνά πως τρέχετε, αλλά δε φτάνετε, κι όσο κι αν προσπαθείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, αυτό απλώς δεν είναι εφικτό; Αυτή είναι η πραγματικότητα για πολλές εργαζόμενες μαμάδες, αλλά υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορεί να σας βοηθήσουν να ξεκλέψετε λίγο χρόνο από το καθημερινό ή εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα για να αφιερώσετε σε εσάς. Η αυτο-φροντίδα για τις μητέρες είναι πολύ σημαντική, εξίσου όσο και ο χρόνος μιας καλής ξεκούρασης. Αυτό, κάποιες φορές, σημαίνει ότι θα πρέπει στην πραγματικότητα να μάθετε να λέτε όχι σε κάποια πράγματα, αντί να ανησυχείτε για το πως θα βρείτε χρόνο να προσθέσετε νέες δραστηριότητες ή πρακτικές αυτοφροντίδας στη ζωή σας.

Νιώθετε συχνά πως τρέχετε, αλλά δε φτάνετε, κι όσο κι αν προσπαθείτε να αφιερώσετε λίγο χρόνο στον εαυτό σας, αυτό απλώς δεν είναι εφικτό; Φαντάζει η μέρα σας να είναι ατέλειωτη, ενώ δεκάδες υποχρεώσεις, συμπεριλαμβανομένης της non-stop ευθύνης για τα παιδιά, δεν σας αφήνουν κανένα περιθώριο να ασχοληθείτε ουσιαστικά με εσάς και την προσωπική σας εξέλιξη; Αυτή είναι η πραγματικότητα για πολλές εργαζόμενες μαμάδες, αλλά υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορεί να σας βοηθήσουν να ξεκλέψετε λίγο χρόνο από το καθημερινό ή εβδομαδιαίο σας πρόγραμμα για να αφιερώσετε σε εσάς. Η αυτο-φροντίδα για τις μητέρες είναι πολύ σημαντική, εξίσου όσο και ο χρόνος μιας καλής ξεκούρασης.

Αυτό, κάποιες φορές, σημαίνει ότι θα πρέπει, στην πραγματικότητα, να μάθετε να λέτε όχι σε κάποια πράγματα, αντί να ανησυχείτε για το πως θα βρείτε χρόνο να προσθέσετε νέες δραστηριότητες ή πρακτικές αυτοφροντίδας στη ζωή σας. Για τον λόγο αυτό, συμβουλεύουμε να ξεκινήσετε το ταξίδι της αυτοφροντίδας σας, λέγοντας όχι όποτε μπορείτε και, στη συνέχεια, να αναζητήστε τρόπους για να ενσωματώσετε τα πράγματα που σας αρέσουν – ακόμα κι αν είναι πολύ μικρά πράγματα. Και ακόμη και όταν δεν μπορείτε να κάνετε όσα θα θέλατε για τον εαυτό σας, προσπαθήστε τουλάχιστον να βεβαιωθείτε ότι ο τρόπος που σκέφτεστε και σας μιλάτε είναι “θρεπτικός” και ευγενικός.

Ακολουθούν μερικές ιδέες που θα σας βοηθήσουν σε αυτήν την διαδρομή:

1. Να είστε ευγενικές με τον εαυτό σας

Μήπως παραείστε απαιτητικές με όσα ζητάτε από τον εαυτό σας; Ένας τρόπος να σκεφτείτε από μια πιο ρεαλιστική και υγιή προοπτική είναι να αναρωτηθείτε. για παράδειγμα, τι θα θέλατε για τα παιδιά σας, αν αυτά ήταν στη θέση σας; Θα θέλατε, ας πούμε, να μπορούν να απολαύουν τις στιγμές με την οικογένεια και τα παιδιά τους, να μην παίρνουν τα πράγματα πολύ σοβαρά, να ξεκουράζονται και να διασκεδάζουν με φίλους και άλλους αγαπημένους ανθρώπους; Συνήθως όταν σκεφτόμαστε με αυτόν τον τρόπο και έχουμε αντίληψη της κληρονομιάς που παραδίδουμε στα παιδιά μας, είναι ευκολότερο να αναγνωρίσουμε τι πρέπει να κάνουμε για τον εαυτό μας. Η απόλαυση της ζωής δεν είναι μια ένοχη απόλαυση! Και αν είστε πιο ευτυχισμένες, θα είστε πιο επιτυχημένες στο σπίτι και στη δουλειά.

2. Πείτε ναι

Κοιτάζοντας μια μέρα πίσω τη ζωή σας, το πιθανότερο είναι πως οι αναμνήσεις σας θα αφορούν τις εμπειρίες που ζήσατε και μοιραστήκατε με άλλους και όχι τις ακατάστατες ντουλάπες ή τις στίβες με τα ασιδέρωτα ρούχα, ενώ τα παιδιά μεγάλωναν. Εάν υπάρχει μια εκδήλωση στην οποία θέλετε να συμμετάσχετε, όπως τα γενέθλια ή ο γάμος ενός φίλου, τότε δώστε προτεραιότητα και αφιερώστε χρόνο σε αυτό. Η εύρεση του χρόνου, της ενέργειας και των πόρων μπορεί, κάποιες φορές, να είναι δύσκολη υπόθεση, αλλά αξίζει τον κόπο να προσπαθήσετε για όσα προσθέτουν αξία και εμπειρίες στη ζωή σας.

3. Πείτε όχι

Να είστε ειλικρινείς με τον εαυτό σας και να μάθαιτε να λέτε όχι όταν θέλετε. Δεν χρειάζεται να αναλάβετε εργασίες, ευθύνες ή projects, αν είναι αγχωτικά για σας. Εάν για παράδειγμα, τις περισσότερες φορές κάνετε πράγματα που δεν απολαμβάνετε, απλώς επειδή φαίνεται να τα απολαμβάνουν τα παιδιά ή ο σύντροφός σας, το πιθανότερο είναι πως σύντομα θα βρεθείτε εξαντλημένες και θα χάσετε τον ενθουσιασμό σας να συμμετέχετε σε κοινές δραστηριότητες. Αναρωτηθείτε τί είναι αυτό που σας αρέσει να κάνετε και στη συνέχεια σκεφτείτε τρόπους που μπορείτε να εντάξετε στην καθημερινότητά σας ή στις συναντήσεις και τα παιχνίδια σας με τα παιδιά ή τους συντρόφους, ώστε όσα κάνετε και μοιράζεστε να σας δίνουν πραγματικά χαρά και ενθουσιασμό.

4. Αναζητήστε μικρές “στιγμές” στο χρόνο που μπορείτε να επισημάνετε ως δικές σας

Όταν το ημερολόγιο είναι γεμάτο, αναζητήστε μικρές στιγμές χρόνου που μπορείτε να αφιερώσετε σε σας. Όταν, για παράδειγμα, περιμένετε στο αυτοκίνητο για να πάρετε τα παιδιά από το σχολείο ή μια εξωσχολική δραστηριότητα, χρησιμοποιήστε αυτόν τον χρόνο για να διαβάσετε ένα βιβλίο, ακούστε την αγαπημένη σας μουσική ή ένα podcast. Κάποιες γυναίκες αναφέρουν πως το πλέξιμο αυτές τις στιγμές είναι εξίσου αγχωλυτικό! Είναι ωραίο να κάνουμε κάτι που μας αρέσει και όταν σκοπεύουμε να διεκδικήσουμε όσο λίγο χρόνο κι αν διαθέτουμε για τον εαυτό μας, έχουμε την αίσθηση ότι μας έχουμε φροντίσει. Στη συνέχεια, όταν τα παιδιά επιστρέψουν στο αυτοκίνητο, θα νιώθετε πιο ξεκούραστες και έτοιμες να είστε και πάλι μαμά.

5. Θυμηθείτε, είναι όλα προσωρινά!

Μπορεί να υπάρχουν εποχές όπου η αυτοφροντίδα δίπλα στην εργασία και το μεγάλωμα τον παιδιών είναι δύσκολη, αλλά αυτό δεν θα διαρκέσει για πάντα. Τα χρόνια περνούν πιο γρήγορα απ΄όσο είμαστε συνήθως σε θέση να αντιληφθούμε. Έχετε αυτήν την παραδοχή στο νου και προσπαθήστε τουλάχιστον να είστε συνεπείς με κάποιες βασικές πρακτικές αυτοφροντίδας που είναι απαραίτητες για να διατηρήσετε την ζωντάνια και την ψυχική σας ηρεμία.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Κατάθλιψη: Βήματα για να ισορροπήσετε τη διάθεσή σας

Συμβουλές αυτοφροντίδας για να μεγαλώνετε υγιώς

Πώς να "κολλήσετε" στις υγιείς σας συνήθειες

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κερδίστε πολύτιμο χρόνο για τον εαυτό σας

Οργάνωση χρόνου: Πολλοί άνθρωποι ζουν σε μία συνεχή κατάσταση άγχους και έχουν την εντύπωση ότι δεν έχουν καθόλου ελεύθερο χρόνο. Όλοι μπορούμε να ξεκλέψουμε λίγο χρόνο, αρκεί να οργανώσουμε το πρόγραμμά μας καλύτερα.

Πώς να γλιτώσετε από την κακοσμία στόματος

Κακοσμία στόματος: Σίγουρα έχει τύχει σε όλους μας να μυρίσουμε την αναπνοή κάποιου και να χρειαστεί να κάνουμε ένα βήμα πίσω, λόγω της κακοσμίας. Ωστόσο, έχετε αναρωτηθεί μήπως το ίδιο συμβαίνει και σε εσάς;

Η γιόγκα ως τεχνική διαχείρισης του μυοσκελετικού πόνου

Αθλητισμός: Δεν είναι ακόμη πλήρως κατανοητό πώς η γιόγκα βοηθά τους ανθρώπους με πόνο. Τα στοιχεία υποδηλώνουν ότι η γιόγκα μπορεί να μας βοηθήσει να ελέγξουμε πιο αποτελεσματικά το πώς σκεφτόμαστε και αισθανόμαστε, τόσο διανοητικά όσο και σωματικά. Μπορεί επίσης να είναι αποτελεσματική, βελτιώνοντας την ευλυγισία των μυών, προάγοντας τη χαλάρωση, μειώνοντας τη φλεγμονή, αυξάνοντας την απελευθέρωση ενδορφινών που ανακουφίζουν από τον πόνο, βελτιώνοντας την αυτοπεποίθηση και την αίσθηση του αυτοελέγχου και της αυτοπεποίθησής μας.

Καιρός να κόψετε το κάπνισμα

Διακοπή καπνίσματος: Το κάπνισμα είναι μία πολύ δύσκολη για να κοπεί συνήθεια. Εκτός από την εξάρτηση που ξεκάθαρα προκαλεί η νικοτίνη, υπάρχει και το συνήθειο της κίνησης του χεριού ή για τους πιο φανατικούς, του στριψίματος του τσιγάρου, που δύσκολα κόβεται. Οπότε πιστέψτε μας, δεν είστε οι μόνοι που δυσκολεύεστε.

Αναδείξτε τα αρώματα του χειμώνα μέσα από αρμονικούς DIY συνδυασμούς

Ποτ πουρί: Μπορείτε κυριολεκτικά να κάνετε το σπίτι σας να μυρίζει σαν σπιτική μηλόπιτα φούρνου, καφετέρια ή φρέσκια ανοιξιάτικη μέρα. Απλώς ρίξτε μερικά φρούτα, βότανα και μπαχαρικά σε μια κατσαρόλα με βραστό νερό για να αναζωπυρωθούν τα αρώματα.

Φροντίζοντας το σώμα μας στην ινομυαλγία

Ινομυαλγία αυτοφροντίδα: Οι ασθενείς με ινομυαλγία συχνά βιώνουν πόνο που απλώνεται σε όλο το σώμα, αλλά εντοπίζεται πιο έντονα στον αυχένα, στους αγκώνες, στους ώμους, στα γόνατα και στους γλουτούς. Άλλα συμπτώματα περιλαμβάνουν το αίσθημα της συνεχούς κόπωσης, της μειωμένης συγκέντρωσης και των πονοκεφάλων.

Συμβουλές για να μάθετε να φροντίζετε τον εαυτό σας

Χαμηλή αυτοεκτίμηση αυτοφροντίδα: Κάποιοι αντιμετωπίζουν προβλήματα χαμηλής αυτοπεποίθησης, όλη τους τη ζωή. Η κατάσταση αυτή ρίχνει την ψυχολογία μας, έχει κακό αντίκτυπο στις διαπροσωπικές μας σχέσεις και φυσικά, αναπόφευκτα, επηρεάζει την απόδοση στη δουλειά μας.