Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός: Οι αντικαρκινικές δράσεις της άσκησης [vid]

Αθλητισμός: Οι αντικαρκινικές δράσεις της άσκησης [vid]

Αθλητισμός: Το σώμα μας παράγει καρκινικά κύτταρα όλη την ώρα και είναι δουλειά του ανοσοποιητικού να τα σκοτώσει. Όταν οι μύες κινούνται, ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα, που στέλνει τα Τ κύτταρα για να καταστρέψει τυχόν καρκινικά κύτταρα.

«Η προπόνηση παραμένει το πιο ισχυρό «φάρμακο» που διατηρεί την ποιότητα ζωής και ενισχύει την υγεία». Αυτά είναι τα λόγια αμερικανών ερευνητών στο Πανεπιστήμιο της Βιρτζίνια, οι οποίοι δημοσίευσαν πρόσφατα μια ανασκόπηση έρευνας σχετικά με την άσκηση και την υγεία. Η δημοσίευση περιλαμβάνει ένα διάγραμμα ανθρώπινης φιγούρας που δείχνει τα μέρη του σώματος που ωφελούνται από την κίνηση: μια καρδιά που λειτουργεί καλύτερα, έναν εγκέφαλο που καταπολεμά τη συρρίκνωση, ένα ανοσοποιητικό σύστημα που είναι σε εγρήγορση, χαμηλότερο κίνδυνο αντίστασης στην ινσουλίνη – και πολλά άλλα.

«Τα στοιχεία μέχρι στιγμής υποδηλώνουν ότι τόσο η προπόνηση δύναμης όσο και η αερόβια δραστηριότητα μέτριας έως έντονης έντασης, όπως το τρέξιμο, το ποδήλατο ή το κολύμπι, μπορεί να μειώσουν τον κίνδυνο θνησιμότητας περισσότερο από το να κάνεις κάποια από αυτές τις ασκήσεις μόνη τηςς», λέει ο Δρ Terry Boyle από το Πανεπιστήμιο της Νότιας Αυστραλίας. Μια άλλη νέα μελέτη διαπίστωσε ότι η προπόνηση δύναμης για περίπου μία ώρα την εβδομάδα μείωσε τον κίνδυνο θανάτου από όλες τις αιτίες κατά 27%.

Τι συμβαίνει λοιπόν στο σώμα μας όταν ασκούμαστε;

  • Ενισχύει την ικανότητά μας να καταπολεμούμε τον καρκίνο

Οι μύες κάνουν περισσότερα από το να μας κάνουν να κινούμαστε. Συλλογικά, λειτουργούν σαν ένα μεγάλο όργανο που αλληλεπιδρά με κάθε σύστημα του σώματος, συμπεριλαμβανομένου του ανοσοποιητικού συστήματος – και αυτός είναι ένας λόγος για τον οποίο η άσκηση βοηθά στην πρόληψη του καρκίνου και στη βελτίωση της επιβίωσής του, λέει ο καθηγητής Rob Newton από το Ερευνητικό Ινστιτούτου Ιατρικής Άσκησης του Πανεπιστημίου Edith Cowan. «Γενικά, το σώμα μας παράγει καρκινικά κύτταρα όλη την ώρα και είναι δουλειά του ανοσοποιητικού συστήματος να τα σκοτώσει. Το πλεονέκτημα της τακτικής άσκησης είναι ότι όταν οι μύες κινούνται, ενεργοποιούν το ανοσοποιητικό σύστημα που στέλνει τα Τ κύτταρα για να καταστρέψει τυχόν καρκινικά κύτταρα», εξηγεί ο Newton.

  • Βελτιώνει τη σύνθεση του σώματος

Ένας τρόπος με τον οποίο η άσκηση βοηθά στην πρόληψη πολλών χρόνιων ασθενειών, συμπεριλαμβανομένου του καρκίνου, είναι εξαιτίας της βελτίωσης της σύστασης του σώματος ώστε να υπάρχει λιγότερο λίπος και περισσότεροι μύες, λέει ο Newton. «Αν κάποιος είναι υπέρβαρος και ειδικά αν έχει διαβήτη, θα έχει υψηλά επίπεδα ινσουλίνης που μπορεί να λειτουργήσει σαν αυξητική ορμόνη, διεγείροντας την ανάπτυξη καρκινικών κυττάρων. Αυτός είναι ο λόγος που το πολύ λίπος και οι πολύ λίγοι μύες στο σώμα δημιουργούν ένα περιβάλλον που προάγει τον καρκίνο». Από την άλλη πλευρά, η τακτική προπόνηση ενδυνάμωσης για την οικοδόμηση περισσότερων μυών σημαίνει ότι θα αναπτύξετε ένα περιβάλλον πιο κατασταλτικό για τον καρκίνο στο σώμα και θα βοηθήσετε να κρατήσετε μακριά άλλες ασθένειες όπως ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιαγγειακές παθήσεις.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η γιόγκα μειώνει την «κακή» χοληστερόλη σε έναν μήνα-έρευνα

Τα οφέλη της άσκησης σε ένα χάπι; Ο στόχος μιας ομάδας ερευνητών

Μελέτη: Γιατί μια έντονη προπόνηση σου κόβει την όρεξη

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς θα αντιμετωπίσετε τα εγκαύματα από τον ήλιο;

Ηλιακό Έγκαυμα: Τους καλοκαιρινούς μήνες, πολλοί άνθρωποι καίγονται από τον ήλιο. Αυτό συμβαίνει λόγω μειωμένης εφαρμογής αντηλιακού. Διαβάστε παρακάτω πώς μπορείτε να φροντίσετε τα εγκαύματα αυτά.

Οφέλη της κολύμβησης για την υγεία, σύμφωνα με το CDC

Κολύμβηση: Μόλις δυόμισι ώρες αερόβιας σωματικής δραστηριότητας την εβδομάδα, όπως κολύμπι, ποδηλασία ή τρέξιμο, μπορούν να μειώσουν τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών, αναφέρουν τα Κέντρα Ελέγχου και Πρόληψης Νοσημάτων.

Ο εγκέφαλός σας χρειάζεται σωστή διατροφή και άσκηση

Αθλητισμός: Οι επιστήμονες διερευνούν πώς η διατροφή, η άσκηση και η κοινωνική δέσμευση μπορούν να βοηθήσουν στην αποτροπή της γνωστικής έκπτωσης και στη βελτίωση της συνολικής υγείας του εγκεφάλου.

Πώς επηρεάζει η διακόσμηση τη διάθεσή μας;

Interior Design: Η εσωτερική διακόσμηση επηρεάζει τον τρόπο που σκεφτόμαστε και που ενεργούμε. Για τον λόγο αυτό, οι ειδικοί προτείνουν συγκεκριμένους τρόπους διακόσμησης για να είμαστε πιο ευδιάθετοι.

Το φως στον ύπνο βλάπτει την υγεία σας

Νυχτερινό φως στον ύπνο: Η διατήρηση της κρεβατοκάμαράς σας σκοτεινής όχι μόνο σας βοηθά να έχετε έναν καλό ύπνο, αλλά μπορεί να μειώσει σημαντικά τις πιθανότητές σας να αναπτύξετε τρία σημαντικά προβλήματα υγείας, σύμφωνα με μια νέα μελέτη.

Αμερικανική Καρδιολογική Εταιρεία: Tα ζώα συντροφιάς ωφελούν την υγεία

Νέα έρευνα: Σχεδόν όλοι οι κηδεμόνες γατών και σκύλων βασίζονται στα κατοικίδιά τους για ανακούφιση από το άγχος, σύμφωνα με μια νέα έρευνα που κυκλοφόρησε από την American Heart Association.