Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός: Μια υγιεινή συνήθεια που μπορεί να φτάσει στα άκρα

Αθλητισμός: Μια υγιεινή συνήθεια που μπορεί να φτάσει στα άκρα

Αθλητισμός: Αν και η άσκηση είναι μια από τις πιο σημαντικές ρουτίνες για τη διατήρηση της γενικής υγείας, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί να οδηγήσει σε εθισμό, προκαλώντας συναισθηματική και σωματική δυσφορία.

Η Δρ Άννα Λέμπκε, καθηγήτρια ψυχιατρικής στην Ιατρική Σχολή του Πανεπιστημίου του Στάνφορντ σημειώνει ότι η άσκηση είναι αποδεδειγμένα μία από τις πιο σημαντικές ρουτίνες που μπορούμε να καθιερώσουμε για τη συνολική μας υγεία. Βοηθά στην πρόληψη και τη θεραπεία των εξαρτήσεων, όπως οι εθισμοί στα ναρκωτικά. Καθώς, ωστόσο, εισχωρεί στις ίδιες νευρικές οδούς με τα φάρμακα παράγοντας τη χημική ουσία ντοπαμίνη, η οποία μας κάνει να νιώθουμε καλά, σε ορισμένες περιπτώσεις, μπορεί πραγματικά να οδηγήσει σε εθισμό.

«Η έρευνα δείχνει ότι η άσκηση αυξάνει αργά τα επίπεδα ντοπαμίνης κατά τη διάρκεια της δραστηριότητας και συχνά παραμένει αυξημένη για ώρες μετά», λέει η Lembke. «Αλλά η υπερβολική άσκηση προκαλεί σωματική, κοινωνική, συναισθηματική δυσφορία και όταν είναι καταναγκαστική και ακραία, μπορεί να εξαντλήσει την ικανότητα του εγκεφάλου να συνεχίσει να παράγει ντοπαμίνη. Αυτό πιθανώς συμβαίνει σε κάποιο βαθμό με το σύνδρομο υπερπροπόνησης».

Ένας εθισμός δυνητικά απειλητικός για τη ζωή

Η Lembke λέει ότι ο εθισμός στην άσκηση δεν αναγνωρίζεται στο Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών και ως εκ τούτου τα δεδομένα και ο αριθμός των ατόμων που επηρεάζονται από αυτόν δεν είναι γνωστά. Σύμφωνα με την Lembke, το πιο προφανές σύμπτωμα του εθισμού στην άσκηση είναι αν βλάπτεις τον εαυτό σου. Άλλα σημάδια εθισμού είναι εάν σας καταναλώνει τόσο πολύ χρόνο που δεν είστε παρών για την οικογένεια και τους φίλους σας. Γίνεστε ψυχαναγκαστικοί με την προπόνηση και τίποτα άλλο δεν είναι ευχάριστο.

Η τεχνολογία και η κουλτούρα του υπερβολικού ανταγωνισμού τροφοδοτούν την εμμονή

Σύμφωνα με την κλινική εμπειρία της Lembke, η άσκηση και οι διατροφικές διαταραχές αντιμετωπίζονται συχνά ως διασταυρούμενοι εθισμοί. Επιπλέον, οι εφαρμογές και τα ρολόγια που καταγράφουν τις κινήσεις μας και τις συμπεριφορές μας, καθώς και η εξάπλωση των μέσων κοινωνικής δικτύωσης καθιστούν πιο δύσκολο από ποτέ να μην ενθουσιαζόμαστε με την κοινωνική θέση, την ταυτότητα, την κατάταξη, την πρόοδο και τη συνεχή σύγκριση του εαυτού μας με τους άλλους, σημειώνει η Lembke

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Tips για να αυξήσετε τα θετικά οφέλη της άσκησης

Πώς να ξεκινήσετε άσκηση cardio & τα οφέλη της

Η άσκηση βοηθά τα άτομα με ψωρίαση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να κοιμηθείτε καλύτερα ενώ έχει ζέστη;

Ύπνος: Η θερμοκρασία του σώματός μας πέφτει φυσιολογικά λίγο κατά τη διάρκεια του ύπνου και ένα δροσερό περιβάλλον ύπνου είναι ιδανικό για έναν καλό ύπνο.

Ξέρατε ότι το Feng Shui μπορεί να διατηρηθεί και στις διακοπές σας;

Feng Shui: Το Φενγκ Σούι δεν μπορεί να χρησιμοποιηθεί μόνο για να κάνετε αυτό το ονειρεμένο ταξίδι αλλά και κατά τη διάρκεια και μετά το ίδιο το ταξίδι. Σας εξηγούμε πώς χρησιμοποιείτε το Φενγκ Σούι στο ταξίδι.

Βελονισμός για την πρόληψη του διαβήτη

Βελονισμός: Ο βελονισμός χρησιμοποιείται εδώ και χιλιάδες χρόνια για τη θεραπεία διαφόρων ασθενειών - και τώρα θα μπορούσε επίσης να βοηθήσει στην καταπολέμηση μιας από τις μεγαλύτερες προκλήσεις για την υγεία του 21ου αιώνα.

Ποια είναι η Εθνική Ημέρα Οργάνωσης;

1η Αυγούστου: Όσοι ασχολείστε με την οργάνωση του προγράμματός τους, ξέρετε ότι δεν υπάρχει τίποτα τόσο ικανοποιητικό όσο να προγραμματίζουμε τη μέρα μας τακτοποιημένα στα ημερολόγιά μας.