Αυτοφροντίδα

Αθλητισμός: Η τακτική άσκηση θα απέτρεπε μία στις εννέα περιπτώσεις κατάθλιψης – Μελέτη

Αθλητισμός: Η τακτική άσκηση θα απέτρεπε μία στις εννέα περιπτώσεις κατάθλιψης – Μελέτη

Αθλητισμός: Η άσκηση υγεία μπορεί να προλάβει την κατάθλιψη, σύμφωνα με νέα μελέτη.

Μία στις εννέα περιπτώσεις κατάθλιψης θα μπορούσε να είχε προληφθεί εάν όλοι οι ενήλικες ασκούνταν στα συνιστώμενα επίπεδα, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο JAMA Psychiatry τον Απρίλιο του 2022. Τα συνιστώμενα επίπεδα φυσικής δραστηριότητας για αυτή τη μελέτη ήταν δυόμισι ώρες την εβδομάδα γρήγορο περπάτημα.

Σχετικά με τη μελέτη

Οι ενήλικες που πληρούσαν τα συνιστώμενα επίπεδα άσκησης είχαν χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης σε σύγκριση με τους ενήλικες που δεν έκαναν καμία φυσική δραστηριότητα. Ωστόσο, ακόμη και η άσκηση κάτω από τις συστάσεις για τη δημόσια υγεία αποδείχθηκε ότι βοηθά στην κατάθλιψη, σύμφωνα με τη μελέτη, η οποία περιελάμβανε ανασκόπηση και ανάλυση 15 προοπτικών μελετών που εξέτασαν δεδομένα από περισσότερα από 191.000 άτομα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης

Σε σύγκριση με τους ενήλικες που ανέφεραν ότι δεν έκαναν καμία φυσική δραστηριότητα, οι ενήλικες που ολοκλήρωσαν το μισό του συνιστώμενου επιπέδου άσκησης είχαν 18 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο να αναπτύξουν κατάθλιψη. Την ίδια ώρα, οι ενήλικες που πέτυχαν το πλήρες συνιστώμενο επίπεδο φυσικής δραστηριότητας είχαν 25 τοις εκατό χαμηλότερο κίνδυνο κατάθλιψης σε σύγκριση με τους ενήλικες που δεν έκαναν καμία φυσική δραστηριότητα, σύμφωνα με τη μελέτη.

Συμπέρασμα

Οι συγγραφείς της μελέτης κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι εάν οι λιγότερο δραστήριοι ενήλικες είχαν επιτύχει τις τρέχουσες συστάσεις σωματικής δραστηριότητας, το 11,5 τοις εκατό των περιπτώσεων κατάθλιψης θα μπορούσαν να είχαν αποφευχθεί.

Σημειώνουμε ότι οι γενικές συστάσεις άσκησης για υγιείς ενήλικες είναι 150 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητας την εβδομάδα ή 75 λεπτά σε περίπτωση που κάνετε έντονη προπόνηση. Εάν αντιμετωπίζετε οποιοδήποτε θέμα υγείας, μιλήστε με τον γιατρό σας, πριν ξεκινήσετε κάποιο πρόγραμμα άσκησης.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Ποια είναι η καλύτερη ώρα για άσκηση

Πώς η άσκηση υψηλής έντασης ωφελεί τους ασθενείς με λιπώδη ηπατική νόσο

Tα oφέλη της άσκησης στη σεξουαλική υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να αντιμετωπίσετε το πρήξιμο στην κοιλιά

Πρήξιμο κοιλιά: Οι ασκήσεις, τα συμπληρώματα και τα μασάζ μπορούν να βοηθήσουν στη γρήγορη μείωση του φουσκώματος και οι απλές αλλαγές στον τρόπο ζωής μπορούν να αποτρέψουν την επανεμφάνισή του.

7 Tips για τη φροντίδα του εαυτού σας

Ηρεμία και χαλάρωση: Προσθέστε στο πρόγραμμά σας τη φροντίδα του εαυτού σας και γίνετε εσείς η προτεραιότητά σας. Μάθετε εδώ πώς θα το καταφέρετε αυτό.

Το πρώτο lockdown αύξησε τη δημιουργικότητά μας

Κορωνοϊός ψυχική υγεία: Τα lockdown για τον COVID-19 μπορεί να έχουν περιορίσει πολλούς ανθρώπους στα σπίτια τους, αλλά νέα έρευνα δείχνει ότι αυτά τα όρια δεν εμπόδισαν τους ανθρώπους να εκφράσουν τη δημιουργικότητά τους. Θα μπορούσε αυτή η δημιουργικότητα να έχει τροφοδοτηθεί από άγνωστα συναισθήματα ή, ίσως, περισσότερο ελεύθερο χρόνο; 

Πρόγραμμα άσκησης βοηθά τους ηλικιωμένους να αυτοεξυπηρετούνται

Αθλητισμός: Ποτέ δεν είναι αργά για να ξεκινήσετε την άσκηση -- και οι σωστές δραστηριότητες μπορεί να σας βοηθήσουν να παραμείνετε ανεξάρτητοι και να αυτοεξυπηρετείστε ακόμη και σε μεγάλη ηλικία.

Γνωρίστε τα μυστικά για ένα ανώδυνο και χαλαρωτικό ξύρισμα

Ξύρισμα ποδιών: Μπορεί το ξύρισμα να αποτελεί τον πιο ανώδυνο τρόπο για την απομάκρυνση των τριχών, αλλά συχνά προκαλούνται μολύνσεις και ξηροδερμία. Ας αποφύγουμε τους τραυματισμούς κι ας μάθουμε τους τρόπους που θα μας κάνουν να έχουμε ένα τέλειο και λείο αποτέλεσμα.

Η αγχολυτική άσκηση που αγαπούν μικροί και μεγάλοι

Κολύμβηση: Η τακτική κολύμβηση μπορεί να βελτιώσει τη διάθεσή σας, να αυξήσει την αυτοεκτίμησή σας, να μειώσει τον κίνδυνο κατάθλιψης, να επιβραδύνει την γεροντική άνοια, να βελτιώσει τον ύπνο σας και να μειώσει αποτελεσματικά το στρες.