Αυτοφροντίδα

Αισθάνομαι άχρηστος: 4 κόλπα για να μη νιώθεις έτσι

Αισθάνομαι άχρηστος: 4 κόλπα για να μη νιώθεις έτσι

Αισθάνομαι άχρηστος: 4 κόλπα για να μη νιώθεις έτσι. Το να νιώθεις άχρηστος συχνά περιλαμβάνει ένα αίσθημα απελπισίας και απαξίωσης.

Αυτά τα συναισθήματα είναι συχνά ένα κοινό σύμπτωμα κατάθλιψης, αλλά μπορούν επίσης να προκύψουν λόγω πραγμάτων όπως χαμηλή αυτοεκτίμηση, παραμέληση, κακοποίηση, τραύμα ή δύσκολες καταστάσεις που αποτελούν απειλή για την αίσθηση του εαυτού ενός ατόμου. Το αίσθημα της απαξίας μπορεί να προκαλέσει σημαντική αγωνία και να καταστήσει δύσκολη τη λειτουργία κανονικά στην καθημερινή ζωή.

Τα αισθήματα ανάξιας μπορεί να προκληθούν από διάφορους παράγοντες. Η ανατροφή, οι κοινωνικές εμπειρίες, το επεξηγηματικό στυλ, τα αγχώδη γεγονότα και οι συνθήκες ψυχικής υγείας μπορεί να διαδραματίσουν κάποιο ρόλο. Μερικοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να αντιμετωπίζετε τέτοια συναισθήματα περιλαμβάνουν: Παιδικό τραύμα
Μπορεί να είχατε αρνητικές παιδικές εμπειρίες που άφησαν ένα μόνιμο σημάδι. Η παραμέληση, η κακομεταχείριση και η κακομεταχείριση κατά την παιδική ηλικία μπορούν να διαδραματίσουν ρόλο στην ανάπτυξη αισθημάτων ανάξιας αξίας.  Έρευνες έχουν δείξει ότι αυτά τα πρώιμα διαπροσωπικά τραύματα συνδέονται με μεταγενέστερα αισθήματα αστάθειας.

Εάν βιώνετε αισθήματα απαξίας, μπορείτε να κάνετε μικρά, εφαρμόσιμα βήματα που μπορεί να σας βοηθήσουν να αρχίσετε να αισθάνεστε καλύτερα.

  • Μιλήστε ευγενικά στον εαυτό σας. Οι άνθρωποι που νιώθουν ανάξιοι συχνά ασχολούνται με την αρνητική σκέψη και την αυτοσυζήτηση. Μπορεί να είναι πρόκληση στην αρχή, αλλά επικεντρώσου στο να φέρεσαι στον εαυτό σου με καλοσύνη. Όταν παρατηρήσετε αρνητική αυτο-ομιλία, αναζητήστε τρόπους για να επαναπροσδιορίσετε αυτές τις σκέψεις με πιο θετικό ή ρεαλιστικό τρόπο.
  • Προσέξτε όταν χτυπά η έλλειψη αξίας. Μερικές φορές αυτά τα αρνητικά συναισθήματα προκύπτουν ως απάντηση σε συγκεκριμένες καταστάσεις, σκέψεις, εμπειρίες ή ακόμα και ανθρώπους.
  • Διατήρηση χρονικού ευγνωμοσύνης. Η έλλειψη αξίας μπορεί να συμβεί όταν βρεθείς να συγκρίνεις τη ζωή σου δυσμενώς με τις ζωές των άλλων.
  • Κάντε κάτι για κάποιον άλλο. Μερικές φορές, όταν νιώθεις άχρηστος, η εστίαση της προσοχής σου σε κάτι άλλο εκτός από τον εαυτό σου μπορεί να βοηθήσει.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Αυτοφροντίδα: Τι σε εμποδίζει να την εφαρμόσεις;

Πόσο καταστροφικά είναι τα "πρέπει"

Τρόποι να μην στερείστε τη βόλτα σας λόγω κρύου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς η αυτοφροντίδα βοηθά στην σκέψη και στον έλεγχο του άγχους;

Φροντίδα: Πρόσφατη έρευνα αναφέρει ότι η καθημερινή επαφή με τη φροντίδα του εαυτού μας μπορεί να μας βοηθήσει να μειώσουμε το άγχος και την κατάθλιψη, ενώ παράλληλα μας βοηθά να βελτιώσουμε την υγεία μας

Είστε εξ αποστάσεως εργαζόμενος; 5 έξυπνοι τρόποι για να παραμένετε συνδεδεμένοι και παραγωγικοί

«Με τη συνεχή καλλιέργεια ενός περιβάλλοντος χωρίς αποκλεισμούς, οι εργαζόμενοι είναι πιο πιθανό να προσφέρουν εξαιρετική δουλειά, να υπερασπίζονται καινοτόμες ιδέες και να είναι ο καλύτερος εαυτός τους», εξήγησε ο Tipton. Επαινέστε δημόσια, δώστε σχόλια ιδιωτικά

6 Συμβουλές για όμορφη επιδερμίδα

Επιδερμίδα: Εάν θέλετε να εξομαλύνετε τον τόνο του δέρματός σας, υπάρχουν διάφορες θεραπείες που μπορείτε να δοκιμάσετε στο σπίτι, συμπεριλαμβανομένων αλλαγών συμπεριφοράς και φυσικών συστατικών.

7 εκπληκτικά οφέλη για την ψυχική υγεία από τα παιχνίδια με χαρτιά

Επιτραπέζια: Τα παιχνίδια με κάρτες μπορεί να προσφέρουν πολλά εκπαιδευτικά, συναισθηματικά και ψυχολογικά οφέλη, που κυμαίνονται από βελτιωμένες μαθηματικές δεξιότητες έως αυξημένη αίσθηση αυτοεκτίμησης.