Σεξουαλική Υγεία

Εικόνα σώματος σεξ: Η σεξουαλική δραστηριότητα επηρεάζει σημαντικά την αυτοεικόνα

Εικόνα σώματος σεξ: Η σεξουαλική δραστηριότητα επηρεάζει σημαντικά την αυτοεικόνα

Εικόνα σώματος σεξ: Με τη σταδιακή μείωση των οιστρογόνων και της προγεστερόνης, που οδηγεί στην εμμηνόπαυση, οι γυναίκες βιώνουν επίσης σωματικές, ψυχοκοινωνικές ή σεξουαλικές αλλαγές.

Ως εμμηνόπαυση ορίζεται η οριστική διακοπή της εμμήνου ρύσεως που προκύπτει από την απώλεια της λειτουργίας των ωοθηκών και ως εκ τούτου αντιπροσωπεύει το τέλος της αναπαραγωγικής ζωής της γυναίκας. Μαζί με τη σταδιακή μείωση των οιστρογόνων και της προγεστερόνης, που οδηγεί σε πλήρη ωοθηκική ανεπάρκεια και εμμηνόπαυση, οι γυναίκες βιώνουν σωματικές, ψυχοκοινωνικές ή σεξουαλικές αλλαγές. Μέχρι το έτος 2030, θα υπάρχουν 1,2 δισεκατομμύρια εμμηνοπαυσιακές και μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες στον κόσμο.

Οι φυσιολογικές αλλαγές μετά την εμμηνόπαυση μπορεί να αλλάξουν την εικόνα του σώματος κατά την μετεμμηνοπαυσιακή περίοδο της ζωής τους. Η δυσαρέσκεια με την εικόνα του σώματος μπορεί να έχει αρνητικές επιπτώσεις στην σεξουαλική λειτουργία των γυναικών. Μια πρόσφατη μελέτη στόχευσε στο να αξιολογήσει τη σχέση μεταξύ εικόνας σώματος και σεξουαλικής λειτουργίας κατά την μετεμμηνοπαυσιακή περίοδο. Η εικόνα σώματος είναι αποτελεσματική στη σεξουαλική λειτουργία και ως εκ τούτου, είναι απαραίτητο να λαμβάνεται υπόψη σε μελλοντικά προγράμματα προαγωγής της υγείας μετά την εμμηνόπαυση.

Λεπτομέρειες για την μελέτη

Η μελέτη διεξήχθη σε 231 μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες που ήταν σε εμμηνόπαυση τα τελευταία 5 χρόνια, ηλικίας > 40 ετών, και αναφερόμενες σε κέντρα υγείας στην Τεχεράνη. Οι συμμετέχοντες στρατολογήθηκαν με τη μέθοδο της δειγματοληψίας πολλαπλών σταδίων. Τα δεδομένα συλλέχθηκαν χρησιμοποιώντας 3 ερωτηματολόγια συμπεριλαμβανομένων των κοινωνικο-δημογραφικών, της εικόνας σώματος Fisher και του δείκτη γυναικείας σεξουαλικής λειτουργίας (FSFI). Τα δεδομένα αναλύθηκαν χρησιμοποιώντας SPSS 24 και πολλαπλή παλινδρόμηση, Mann-Whitey, Pearson και Spearman τεστ συσχέτισης.

Στη μελέτη συμμετείχαν διακόσιες τριάντα μία μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες ηλικίας 52,53 ± 5,32 (μέσος όρος ± SD) ετών. Ο μέσος όρος και η τυπική απόκλιση του FSFI και του BI των γυναικών ήταν αντίστοιχα 19,59 ± 11,11 (εύρη 1,2–36) και 155,43 ± 37,09 (εύρος από 46 έως 230). Σύμφωνα με το FSFI, αναφέρθηκε το 62,8% της γυναικείας σεξουαλικής δυσλειτουργίας (FSD). Υπήρχαν σημαντικές συσχετίσεις μεταξύ των βαθμολογιών του συνόλου και όλων των τομέων του FSFI με τις βαθμολογίες του συνόλου και όλων των διαστάσεων του BI.

Υπήρξε επίσης θετική συσχέτιση μεταξύ της εκπαίδευσης και του οικογενειακού εισοδήματος των γυναικών και αρνητική συσχέτιση μεταξύ της ηλικίας του συζύγου και της διάρκειας της εμμηνόπαυσης με τη σεξουαλική τους λειτουργία. Σημαντικές σχέσεις φάνηκαν επίσης μεταξύ των εργασιών των γυναικών και των συζύγων με τη συνολική βαθμολογία της σεξουαλικής λειτουργίας των γυναικών. Σύμφωνα με το μοντέλο πολλαπλής γραμμικής παλινδρόμησης, το BI ήταν ένας σημαντικός προγνωστικός παράγοντας της σεξουαλικής λειτουργίας σε μετεμμηνοπαυσιακές γυναίκες.

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σεξ tips για καλό σεξ σε κάθε ηλικία

Τι σημαίνει για το σώμα σας η αποχή από το σεξ;

Το IQ στην ψυχολογία της σεξουαλικής έλξης

Τι γίνεται με το σεξ στο διάστημα;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το σεξ είναι σύμμαχός σας στην εμμηνόπαυση

Σεξ εμμηνόπαυση: Οι εναλλαγές της διάθεσης στην εμμηνόπαυση είναι μία μεγάλη πρόκληση. Το ένα λεπτό είσαι καλά και το επόμενο είσαι έτοιμη να ξεσπάσεις σε κλάματα. Δεν είναι περίεργο γιατί τόσες πολλές γυναίκες στην εμμηνόπαυση βιώνουν αυξημένο στρες. Λοιπόν, τα καλά νέα είναι ότι το σεξ είναι ένα φυσικό ανακουφιστικό από το στρες, καταπραϋντικό του άγχους.

Πώς η αποχή από το σεξ επηρεάζει την υγεία μας;

Σεξ έλλειψη: Αν και δεν υπάρχει χρυσός κανόνας που να καλύπτει όλες τις περιπτώσεις, εντούτοις η απουσία σεξ ενδέχεται να επηρεάσει την σωματική αλλά και την ψυχική σας υγεία.

Τα οφέλη του σεξ για τις γυναίκες

Σεξ: Το σεξ μπορεί να αυξήσει την αυτοπεποίθησή σας και να σας βοηθήσει να αγκαλιάσετε τη σεξουαλική σας πλευρά, ανακαλύπτοντας τι είναι καλό για εσάς. Επιπλέον, οι ορμόνες που παράγονται κατά το σεξ προάγουν μια καλύτερη συνολική διάθεση, ενισχύουν τη σεξουαλική σας ορμή και έχουν ως αποτέλεσμα υψηλότερα ποσοστά σεξουαλικής ικανοποίησης γενικά.

Τροφές που θα τονώσουν την λίμπιντό σας

Σεξ διατροφή: Σε μια μελέτη, οι ερευνητές συνέδεσαν την υψηλότερη πρόσληψη φρούτων με 14 τοις εκατό μείωση του κινδύνου για στυτική δυσλειτουργία.

Πώς να επιτύχετε κορυφαία σεξουαλική διέγερση

Σεξουαλική διέγερση: Θέλετε να απολαύσετε ποιοτική σεξουαλική διέγερση με τον σύντροφό σας; Ακολουθήστε τις συμβουλές σε αυτό το άρθρο και θα βρίσκεστε σε πολύ καλό σημείο!

Πώς μπορεί να βοηθήσει το σεξ την ομορφιά μας;

Σεξ ομορφιά: Ο οργασμός με την αύξηση των οιστρογόνων που επιφέρει, η χαλάρωση και η αναζωογόνηση, όλα αυτά τα στοιχεία καθιστούν το σεξ απαραίτητο για ένα λαμπερό, νεανικό δέρμα!