Ψυχική Υγεία

Ταχύτητα βάδισης Υγεία εγκεφάλου: Χαμηλότερη ταχύτητα βάδισης μπορεί να δηλώνει εξασθένιση της εγκεφαλικής υγείας

Ταχύτητα βάδισης Υγεία εγκεφάλου: Χαμηλότερη ταχύτητα βάδισης μπορεί να δηλώνει εξασθένιση της εγκεφαλικής υγείας

Ταχύτητα βάδισης Υγεία εγκεφάλου: Ερευνητές έχουν δείξει ότι το αργό βάδισμα μπορεί να αποτελεί ενδείκτη προβλημάτων υγείας και να συνδέεται με εξασθένιση της υγείας του εγκεφάλου, μείωση των γνωστικών λειτουργιών και άλλους δείκτες πρόωρης εγκεφαλικής γήρανσης.

Η χαμηλότερη ταχύτητα βάδισης και η μείωση των γνωστικών λειτουργιών μπορεί να σχετίζονται, σύμφωνα με μια μελέτη που δημοσιεύθηκε στο Διαδίκτυο στις 12 Απριλίου 2020 και συγκεκριμένα στο επιστημονικό περιοδικό International Journal of Geriatric Psychiatry.

Η μελέτη

Ειδικότερα, οι επιστήμονες μελέτησαν και κατέγραψαν την ταχύτητα βάδισης και τη γνωστική υγεία 370 ατόμων στη Διαχρονική Μελέτη Γήρανσης του Σαν Αντόνιο (SALSA). Η γνωστική υγεία μετρήθηκε με ένα τεστ που αξιολόγησε τον προσανατολισμό των συμμετεχόντων στο χρόνο και τον τόπο, την προσοχή, την ανάκληση, τη γλώσσα και άλλες πτυχές γνωστικών λειτουργιών. Η ταχύτητα βάδισης μετρήθηκε με χρονομετρημένο περπάτημα  σε μια απόσταση τριών μέτρων.

Ποια ήταν τα ευρήματα της έρευνας: Η ταχύτητα βάδισης μπορεί να συνδέεται με την ταχύτητα και ποιότητα των γνωστικών λειτουργιών

Μετά από σχεδόν 10 χρόνια, οι ερευνητές επανεξέτασαν τα στοιχεία και τους συμμετέχοντες και βρήκαν μια άμεση σχέση ανάμεσα σε χαμηλότερες ταχύτητες βάδισης και χαμηλότερες γνωστικές εκτιμήσεις (βάσει των γνωστικών τεστ). Στην πραγματικότητα, εκείνοι που είχαν “δύσκαμπτη” γνωστική λειτουργία και αργή ταχύτητα βάδισης στην αρχή της μελέτης ακολούθησαν την πιο απότομη πτώση. Εν αντιθέσει, όσοι συμμετέχοντες είχαν σταθερές ταχύτητες βάδισης, κατά την έναρξη της ερευνητικής μελέτης και με την πάροδο του χρόνου, σημείωσαν καλά αποτελέσματα στα γνωστικά τεστ.

Σύμφωνα με τους ερευνητές, οι γνωστικές λειτουργίες και η ταχύτητα βάδισης μπορεί να μεταβληθούν από παράγοντες, όπως η αθηροσκλήρωση (σκλήρυνση των αρτηριών) και οι μη φυσιολογικές εναποθέσεις πρωτεϊνών β-αμυλοειδούς και πρωτεΐνης Τ στον εγκέφαλο, που σχετίζονται με τη νόσο του Αλτσχάιμερ.

Η γνωστική εξασθένιση αφορά κυρίως σε προβλήματα που σχετίζονται με την ικανότητα της μνήμης, τον βαθμό προσοχής και συγκέντρωσης, αλλά και με άλλες νοητικές δυνατότητες.

Τούτων λεχθέντων, να σημειώσουμε πως η αργή βάδιση γενικά δεν υποδηλώνει απαραιτήτως κάποια σύνδεση με μειωμένες γνωστικές λειτουργίες. Εάν, ωστόσo, παρατηρήσετε με την πάροδο των χρόνων πως το βάδισμά σας έχει επιβραδυνθεί αρκετά, είνai καλύτερο να επισκεφθείτε έναν ειδικό γιατρό και να συζητήσετε μαζί του τις ανησυχίες σε σχέση με την υγεία σας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Οι θεραπευτικές δυνάμεις του θαλάσσιου αέρα

Ανακαλύψτε ξανά τα είδη της πεζοπορίας

Η κολύμβηση σε κρύο νερό μπορεί να καθυστερήσει την άνοια

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

ψυχική υγεία : Οι τομείς που επηρεάζει

ψυχική υγεία : Όταν δεν έχουμε ομαλή ψυχική υγεία τότε επηρεάζονται πολλοί και διάφοροι τομείς στην ζωή μας . Σε αυτό το άρθρο σας αναλύουμε τους τομείς αυτούς αλλά και τα σημάδια που μαρτυρούν ότι νοσείτε ψυχικά.

Απλές συμβουλές για να βοηθήσετε το παιδί σας να αντιμετωπίσει το φόβο του για τη θάλασσα

Θάλασσα: Ενώ κανείς θα περίμενε ότι μετά από 9 μήνες στο υδάτινο περιβάλλον της μήτρας το μικρό σας θα έχει μια έμφυτη αγάπη για το νερό, αυτό φαίνεται ότι δεν ισχύει στην πραγματικότητα. Τι μπορείτε να κάνετε, λοιπόν, ώστε να βοηθήσετε το μικρό σας να ξεπεράσει το φόβο του για το νερό;

ΠΟΥ : Η δράση του στην ψυχική υγεία

ΠΟΥ : Αυτή η Ειδική Πρωτοβουλία του ΠΟΥ επιδιώκει να διασφαλίσει την καθολική κάλυψη της υγείας που περιλαμβάνει πρόσβαση σε ποιοτική και προσιτή φροντίδα για ψυχικές συνθήκες.

Τι είναι η αθλητική ψυχολογία και πώς βοηθά στη νίκη

Αθλητική ψυχολογία: Οι μελέτες δείχνουν πως οι αθλητές που εστιάζουν στην προσπάθεια και όχι στο αποτέλεσμα, απολαμβάνουν περισσότερο το άθλημά τους, έχουν λιγότερες απουσίες από τις προπονήσεις και προσεγγίζουν τον αγώνα ως πρόκληση και όχι ως απειλή. Έχουν μάλιστα, περισσότερες πιθανότητες να συνεχίσουν τον αθλητισμό για περισσότερα χρόνια. Ειδικά, το στοιχείο του να αντιλαμβάνεται ο αθλητής τον αγώνα ως μια ωραία πρόκληση αντί για μια απειλή, είναι που συμβάλλει τα μέγιστα στην επίτευξη της αυτοπεποίθησης, της συγκέντρωσης και της σωματικής απόδοσης που τελικά θα τον βοηθήσουν να έχει την υψηλότερη δυνατή επίδοση.

Που οφείλει η θάλασσα τις καταπραϋντικές της δράσεις

Θάλασσα και Ψυχική Υγεία: Οι καταπραϋντικές δράσεις της θάλασσας είναι γνωστές από αρχαίων χρόνων. Μια βόλτα στην παραλία έχει αποδειχθεί ότι μπορεί να ηρεμίσει το νου μας και να μας ανακουφίσει από ορισμένα ψυχικά συμπτώματα.

Πώς οι τεχνικές χαλάρωσης οφελούν τη συνολική σας υγεία

Τεχνικές χαλάρωσης Άγχους: Όταν αντιμετωπίζετε πολλές ευθύνες και καθήκοντα μέσα στην καθημερινότητά σας, οι τεχνικές χαλάρωσης μπορεί να μην αποτελούν προτεραιότητα στη ζωή σας. Αλλά με αυτόν τον τρόπο μπορεί να χάνετε τα σημαντικά οφέλη της χαλάρωσης στην υγεία σας, σωματική και ψυχική.