Ψυχική Υγεία

Συναισθήματα θυμός: Πώς θα καταλάβετε εάν έχετε προβλήματα θυμού

Συναισθήματα θυμός: Πώς θα καταλάβετε εάν έχετε προβλήματα θυμού

Συναισθήματα θυμός: Ο θυμός αποτελεί ένα αναπόφευκτο συναίσθημα για όλους. Ωστόσο, υπάρχουν περιπτώσεις όπου η ένταση αλλά και η συχνότητα του θυμού εγείρουν ανησυχίες.

Ο θυμός είναι ένα συναίσθημα που σχεδόν όλοι θα βιώσουν κάποια στιγμή στη ζωή τους. Στην πραγματικότητα, ο θυμός είναι απαραίτητο συναίσθημα, αφού λειτουργεί σαν προστασία από μια πιθανή απειλή. Ωστόσο, εάν θυμώνετε συχνά, μπορεί να είστε ευεξαπτοι. Ίσως να σας θύμωσε μια λάθος παραγγελία, ή το αυτοκίνητο μπροστά σας που αρνείται να κινηθεί πιο γρήγορα, αλλά αν παρατηρήσετε ότι θυμώνετε εύκολα και με το παραμικρό, ίσως να υποβοσκει κάτι σοβαρότερο.

Σημάδια οξύθυμης ιδιοσυγκρασίας

Υπάρχουν πολλοί τρόποι με τους οποίους μπορείτε να εκφράσετε το θυμό σας. Για παράδειγμα, οι φωνές, το σφίξιμο των κοντινών αντικειμένων, ή το κλάμα μπορεί να είναι ένας υγιής τρόπος να εκφράσετε την ενόχλησή σας.  Αλλά όταν μιλάμε για οξυθυμους ανθρώπους, ο θυμός εμφανίζεται συνήθως σε μια σχεδόν πρωτόγονη κατάσταση. Μια ευέξαπτη ιδιοσυγκρασία έχει συνήθως εκρήξεις θυμού με πολύ μικρή ή καθόλου προειδοποίηση.

Πώς η οξύθυμη ιδιοσυγκρασία σας επηρεάζει την ευημερία σας

Εάν είστε επιρρεπείς σε απρόβλεπτες και εκτός ελέγχου κρίσεις θυμού, αυτή η συμπεριφορά μπορεί να σας αφήσει ανοιχτούς σε πολλά κοινωνικά, σωματικά, ακόμη και ψυχολογικά ζητήματα. Αυτές οι δυσκολίες μπορούν να εκδηλωθούν με τους ακόλουθους τρόπους.

  • Σχέσεις: Όταν δεν μπορείτε να παραμείνετε ψύχραιμοι, τα πάντα, από κάποιον που είναι μπροστά σας στο αγαπημένο σας καφέ ή μια υφιστάμενη εργασία που σας παραδίδεται αργά, μπορεί να σας βγάλει εκτός εαυτού. Αν και όπως είπαμε και παραπάνω είναι κατανοητό και λογικό να εκνευρίζεστε κάποιες φορές, αν αυτό γίνεται συνεχώς και με μεγάλη ένταση, οι άνθρωποι γύρω σας θα αισθάνονται άβολα να αλληλεπιδράσουν μαζί σας, με όποιες συνέπειες έχει αυτό για την κοινωνική σας ζωή.
  • Σωματική υγεία: Η βαριά αναπνοή, το κόκκινο πρόσωπο και οι παλλόμενες φλέβες είναι μόνο μερικοί από τους ορατούς τρόπους με τους οποίους εκδηλώνεται ο θυμός. Όμως, ενώ όλα αυτά συμβαίνουν εξωτερικά, η έκφραση του θυμού σας μπορεί επίσης να οδηγήσει σε ένα ευρύ φάσμα προβλημάτων υγείας.
  • Αυξημένη αρτηριακή πίεση:Εάν είστε πολύ συχνά θυμωμένοι, μπορεί τελικά να βρεθείτε σε μια κατάσταση, όπου η αρτηριακή σας πίεση είναι διαρκώς αυξημένη. Ο θυμός μπορεί ακόμη και να εμποδίσει το σώμα σας για να μειώσει την αρτηριακή σας πίεση καθώς κοιμάστε. Επιπλέον, δεν είναι μόνο η αρτηριακή σας πίεση που κινδυνεύει αν είστε συχνά θυμωμένοι. Επειδή ο θυμός μπορεί να προκαλέσει υπερβολική αύξηση στην παραγωγή κατεχολαμινών και κορτικοστεροειδών, τα οποία επηρεάζουν την απόκριση του σώματος στο στρες, τα συχνά συναισθήματα θυμού μπορεί να προκαλέσουν διαταραχές στον καρδιακό ρυθμό και προβλήματα με τα αιμοφόρα αγγεία, οδηγώντας το σώμα σας στην στεφανιαία νόσο.

 Άλλα αρνητικά που ακολουθούν τον θυμό 

Εάν ο θυμός είναι το κύριο χαρακτηριστικό στον τρόπο ζωής σας, μπορεί σε μια προσπάθεια να ηρεμήσετε τα νεύρα σας μετά από μια έκρηξη ή από την ενοχή σας, να καπνίσετε, να καταναλώσετε μεγάλη ποσότητα καφεΐνης, να πιείτε μεγάλες ποσότητες αλκοόλ, ή να επιδοθείτε στην κατανάλωση λιπαρών τροφών. Προσέξτε λοιπόν, καθώς αν αναγνωρίζετε τον εαυτό σας στο παραπάνω κείμενο, ίσως θα σας βοηθούσε να μιλήσετε με έναν ειδικό ψυχικής, για να αντιμετωπίσετε ο, τι σας βασανίζει. 

 

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι είναι η άτυπη κατάθλιψη και ποια η συμπτωματολογία της

Τι μπορεί να προσφέρει η συμβουλευτική γάμου στην σχέση σας

Πώς θα σταματήσετε να τρώτε για να γεμίσετε το συναισθηματικό κενό

Τα οφέλη της ψυχοθεραπείας μέσα από μία ομάδα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η κολύμβηση συμβάλλει στην καλή υγεία του εγκεφάλου και τη μείωση του στρες

Κολύμπι: Σύμφωνα με τους ειδικούς, η κολύμβηση είναι πράγματι πολύ ευεργετική για το μυαλό, ανεξάρτητα από το αν βρίσκεστε στην παραλία, σε μια ορεινή λίμνη ή κολυμπάτε στην πισίνα του ξενοδοχείου σας το καλοκαίρι. Ας δούμε, λοιπόν, πώς μας ωφελεί.

8 στους 10 αντιμετωπίζουν το άγχος της πανδημίας στη φύση

Καναδάς κορωνοϊός: Οι άνθρωποι θέλουν να συνδεθούν με ασφάλεια με άλλους ή να βγουν έξω για λίγο φως από τον ήλιο και μια βόλτα, πεζοπορία, τρέξιμο ή βόλτα με ποδήλατο για ένα διάλειμμα από την αυξημένη τηλεργασία και τον χρόνο οθόνης.

Το 10% των ανθρώπων παρουσίασαν μαρασμό στην πανδημία

Ατονία απάθεια: Η ατονία δεν διαρκεί για πάντα και υπάρχουν πολλά πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να βελτιώσετε την ψυχική σας κατάσταση, ενώ μπορεί να είναι πρόδρομος για την κατάθλιψη ή να υπάρχει παράλληλα με την κατάθλιψη.

Η σχέση μεταξύ ασθενών και νοσηλευτών επηρεάζει τη θεραπεία

Νοσηλευτές ασθενείς: Οι νοσηλευτές ψυχικής υγείας υπερασπίζονται εδώ και καιρό τη σχέση νοσηλευτή-ασθενούς ως εργαλείο που επιτρέπει την οικοδόμηση εμπιστοσύνης, την ενσυναίσθηση και τη συμπόνια στο πλαίσιο της θεραπευτικής επικοινωνίας.

Η άσκηση κατά τη διάρκεια της πανδημίας σχετίζεται με καλύτερη ψυχική υγεία

Αθλητισμός: Αυτό που μας λένε τα ευρήματα της μελέτης είναι ότι ακόμη και κατά τη διάρκεια μιας κρίσης δημόσιας υγείας, οι άνθρωποι θα πρέπει να ενθαρρύνονται να είναι σωματικά δραστήριοι για να διατηρήσουν τη σωματική και ψυχική τους υγείας.

Ποιο είναι το ιδανικό ταίρι για έναν Υδροχόο;

Σχέσεις Υδροχόος: Προχωρώντας στο 2022, δείτε πώς μπορούν να ταιριάξουν οι Υδροχόοι στις σχέσεις τους με σύμμαχο τον ζωδιακό κύκλο, είτε πιστεύετε στα ζώδια είτε παραμένετε επιφυλακτικοί απέναντι σε αυτά.