Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Ψυχική Υγεία

Ψυχική υγεία: 10 Μυστικά για να βελτιώσετε την ψυχική σας ευεξία

Ψυχική υγεία: 10 Μυστικά για να βελτιώσετε την ψυχική σας ευεξία

Ψυχική υγεία: Η ψυχική υγεία είναι σημαντική σε κάθε στάδιο της ζωής, από την παιδική ηλικία και την εφηβεία μέχρι την ενηλικίωση.

Η ψυχική υγεία περιλαμβάνει τη συναισθηματική, ψυχολογική και κοινωνική μας ευημερία. Επηρεάζει το πώς σκεφτόμαστε, αισθανόμαστε και ενεργούμε. Βοηθά επίσης να προσδιορίσουμε πώς χειριζόμαστε το άγχος, σχετιζόμαστε με τους άλλους και κάνουμε επιλογές. Η ψυχική υγεία είναι σημαντική σε κάθε στάδιο της ζωής, από την παιδική ηλικία και την εφηβεία μέχρι την ενηλικίωση.

10 Tips για να ζείτε με ψυχική ηρεμία

1. Εκτιμήστε τον εαυτό σας. Αντιμετωπίστε τον εαυτό σας με καλοσύνη και σεβασμό και αποφύγετε την αυτοκριτική. Βρείτε χρόνο για τα χόμπι και τα αγαπημένα σας έργα ή διευρύνετε τους ορίζοντές σας. Κάντε ένα καθημερινό σταυρόλεξο, φυτέψτε έναν κήπο, κάντε μαθήματα χορού, μάθετε να παίζετε ένα όργανο ή μιλάτε άπταιστα μια άλλη γλώσσα.

2. Φροντίστε το σώμα σας. Η σωματική φροντίδα του εαυτού σας μπορεί να βελτιώσει την ψυχική σας υγεία. Φροντίστε να:

  • Τρώτε θρεπτικά γεύματα
  • Αποφύγετε το κάπνισμα και το άτμισμα — δείτε τη Βοήθεια για τη διακοπή
  • Πίνετε άφθονο νερό
  • Η άσκηση, η οποία βοηθά στη μείωση της κατάθλιψης και του άγχους και στη βελτίωση της διάθεσης
  • Κοιμήσου αρκετά. Οι ερευνητές πιστεύουν ότι η έλλειψη ύπνου συμβάλλει σε υψηλό ποσοστό κατάθλιψης στους φοιτητές.

3. Περιβάλλετε τον εαυτό σας με καλούς ανθρώπους. Τα άτομα με ισχυρές οικογενειακές ή κοινωνικές σχέσεις είναι γενικά πιο υγιή από εκείνους που δεν διαθέτουν δίκτυο υποστήριξης. Κάντε σχέδια με υποστηρικτικά μέλη της οικογένειας και φίλους ή αναζητήστε δραστηριότητες όπου μπορείτε να γνωρίσετε νέα άτομα, όπως ένα κλαμπ, μια τάξη ή μια ομάδα υποστήριξης.

4. Δώστε στον εαυτό σας. Δώστε εθελοντικά τον χρόνο και την ενέργειά σας για να βοηθήσετε κάποιον άλλο. Θα νιώσετε καλά που κάνετε κάτι απτό για να βοηθήσετε κάποιον που έχει ανάγκη — και είναι ένας πολύ καλός τρόπος να γνωρίσετε νέους ανθρώπους.

5. Μάθετε πώς να αντιμετωπίζετε το άγχος. Είτε σας αρέσει είτε όχι, το άγχος είναι μέρος της ζωής. Εξασκηθείτε στις καλές δεξιότητες αντιμετώπισης: Δοκιμάστε στρατηγικές στρες ενός λεπτού, κάντε Tai Chi, ασκηθείτε, κάντε μια βόλτα στη φύση, παίξτε με το κατοικίδιό σας ή δοκιμάστε να γράψετε ημερολόγιο ως μείωση του στρες. Επίσης, θυμηθείτε να χαμογελάτε και να βλέπετε το χιούμορ στη ζωή. Έρευνες δείχνουν ότι το γέλιο μπορεί να ενισχύσει το ανοσοποιητικό σας σύστημα, να απαλύνει τον πόνο, να χαλαρώσει το σώμα σας και να μειώσει το άγχος.

6. Ηρεμήστε το μυαλό σας. Δοκιμάστε το διαλογισμό, την ενσυνειδητότητα και/ή την προσευχή. Οι ασκήσεις χαλάρωσης και η προσευχή μπορούν να βελτιώσουν την κατάσταση του νου και την οπτική σας για τη ζωή. Στην πραγματικότητα, η έρευνα δείχνει ότι ο διαλογισμός μπορεί να σας βοηθήσει να αισθανθείτε ήρεμοι και να ενισχύσετε τα αποτελέσματα της θεραπείας.

7. Θέστε ρεαλιστικούς στόχους. Αποφασίστε τι θέλετε να επιτύχετε ακαδημαϊκά, επαγγελματικά και προσωπικά και σημειώστε τα βήματα που χρειάζεστε για να πραγματοποιήσετε τους στόχους σας. Στόχευσε ψηλά, αλλά να είσαι ρεαλιστής και να μην υπερπρογραμματίζεις. Θα απολαύσετε μια τεράστια αίσθηση ολοκλήρωσης και αυτοεκτίμησης καθώς προχωράτε προς τον στόχο σας.

8. Διαλύστε τη μονοτονία. Αν και οι ρουτίνες μας κάνουν πιο αποτελεσματικούς και ενισχύουν τα αισθήματά μας ασφάλειας και ασφάλειας, μια μικρή αλλαγή του ρυθμού μπορεί να δημιουργήσει ένα κουραστικό πρόγραμμα. Αλλάξτε τη διαδρομή για τζόκινγκ, σχεδιάστε ένα οδικό ταξίδι, κάντε μια βόλτα σε ένα διαφορετικό πάρκο, κρεμάστε μερικές νέες φωτογραφίες ή δοκιμάστε ένα νέο εστιατόριο.

9. Αποφύγετε το αλκοόλ και άλλα ναρκωτικά. Περιορίστε τη χρήση αλκοόλ στο ελάχιστο και αποφύγετε άλλα φάρμακα. Μερικές φορές οι άνθρωποι χρησιμοποιούν αλκοόλ και άλλα ναρκωτικά για να «αυτοθεραπείας», αλλά στην πραγματικότητα, το αλκοόλ και άλλα φάρμακα επιδεινώνουν τα προβλήματα.

10. Λάβετε βοήθεια όταν τη χρειάζεστε. Η αναζήτηση βοήθειας είναι σημάδι δύναμης – όχι αδυναμίας. Και είναι σημαντικό να θυμάστε ότι η θεραπεία είναι αποτελεσματική. Οι άνθρωποι που λαμβάνουν την κατάλληλη φροντίδα μπορούν να αναρρώσουν από ψυχικές ασθένειες και εθισμό και να ζήσουν πλήρεις, ικανοποιητικές ζωές.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τι συμβαίνει στον εγκέφαλο μιας γυναίκας όταν γίνεται μητέρα

Η ψυχολογική ευεξία συμβάλλει στην διάθεσή σας

Μυστικά για να ζήσετε μέχρι τα 100!

Ποιοι είναι οι λόγοι του άγχους της σεξουαλικής απόδοσης;

5 Ψυχικά οφέλη της σωματικής άσκησης

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποια η σχέση της προσωπικότητας με την εμφάνιση διατροφικών διαταραχών;

Προσωπικότητα: Ο νευρωτισμός βρέθηκε να είναι ένας διαγνωστικός δείκτης τόσο για την ανορεξία όσο και για τη βουλιμία, ενώ η παρορμητικότητα είχε συγκεκριμένους δεσμούς με τη βουλιμία.

Γιατί οι πάροχοι φροντίδας ψυχικής υγείας αποφασίζουν να ασκηθούν σε αγροτικές κοινότητες

Οι συγγραφείς προτείνουν ότι οι παρεμβάσεις πολιτικής για την ενθάρρυνση των κατοίκων της υπαίθρου να εισέλθουν στο επάγγελμα ψυχικής υγείας θα πρέπει να επικεντρωθούν στην ενίσχυση των οδών εκπαίδευσης, κατάρτισης και αδειοδότησης και στην προσαρμογή των στρατηγικών πρόσληψης στα συγκεκριμένα κίνητρα διαφορετικών επαγγελματικών ομάδων.

Πρέπει να υπάρχουν προειδοποιητικές ετικέτες μέσων κοινωνικής δικτύωσης που να αφορούν την ψυχική υγεία;

Κοινωνική δικτύωση: Ενώ προσφέρει πολλά οφέλη, όπως συνδεσιμότητα, ανταλλαγή πληροφοριών και ψυχαγωγία, ο αντίκτυπός του στην ψυχική υγεία έχει εγείρει σημαντικές ανησυχίες.

Close Icon