Ψυχική Υγεία

Ψυχική ευεξία: 5 τρόποι για να βελτιώσετε την ψυχική σας ευεξία

Ψυχική ευεξία: 5 τρόποι για να βελτιώσετε την ψυχική σας ευεξία

Ψυχική ευεξία: Η ψυχική ευεξία του ανθρώπου μπορεί να επηρεαστεί από τις διαπροσωπικές του σχέσεις και τις προτεραιότητές του.

Τα στοιχεία δείχνουν ότι υπάρχουν 5 βήματα που μπορείτε να ακολουθήσετε για να βελτιώσετε την ψυχική σας υγεία και ευεξία. Το να δοκιμάσετε αυτά τα πράγματα θα μπορούσε να σας βοηθήσει να νιώσετε πιο θετικοί και ικανοί να αξιοποιήσετε στο έπακρο τη ζωή.

5 βήματα για την ψυχική ευεξία

1. Επικοινωνήστε με άλλους ανθρώπους. Οι καλές σχέσεις είναι σημαντικές για την ψυχική σας ευεξία. Αυτοί μπορούν:

  • να σας βοηθήσουν να χτίσετε την αίσθηση του ανήκειν και της αυτοεκτίμησης
  • να σας δίνουν την ευκαιρία να μοιραστείτε θετικές εμπειρίες
  • να παρέχετε συναισθηματική υποστήριξη και σας επιτρέπει να υποστηρίζετε τους άλλους

2. Να είστε σωματικά δραστήριοι. Το να είσαι δραστήριος δεν είναι μόνο εξαιρετικό για τη σωματική υγεία και τη φυσική σου κατάσταση. Τα στοιχεία δείχνουν επίσης ότι μπορεί επίσης να βελτιώσει την ψυχική σας ευεξία:

  • ανεβάζοντας την αυτοεκτίμησή σας
  • βοηθώντας σας να θέσετε στόχους ή προκλήσεις και να τους πετύχετε
  • προκαλώντας χημικές αλλαγές στον εγκέφαλό σας που μπορούν να σας βοηθήσουν να αλλάξετε θετικά τη διάθεσή σας

3. Μάθετε νέες δεξιότητες. Η έρευνα δείχνει ότι η εκμάθηση νέων δεξιοτήτων μπορεί επίσης να βελτιώσει την ψυχική σας ευεξία με:

  • ενίσχυση της αυτοπεποίθησης και αύξηση της αυτοεκτίμησης
  • βοηθώντας σας να χτίσετε την αίσθηση του σκοπού
  • βοηθώντας σας να συνδεθείτε με άλλους

Ακόμα κι αν αισθάνεστε ότι δεν έχετε αρκετό χρόνο ή μπορεί να μην χρειάζεται να μάθετε νέα πράγματα, υπάρχουν πολλοί διαφορετικοί τρόποι για να φέρετε τη μάθηση στη ζωή σας.

4. Δώστε στους άλλους. Η έρευνα δείχνει ότι οι πράξεις προσφοράς και καλοσύνης μπορούν να βοηθήσουν στη βελτίωση της ψυχικής σας ευεξίας:

  • δημιουργώντας θετικά συναισθήματα και αίσθηση ανταμοιβής
  • δίνοντάς σας μια αίσθηση σκοπού και αυτοεκτίμησης
  • βοηθώντας σας να συνδεθείτε με άλλους ανθρώπους

Θα μπορούσαν να είναι μικρές πράξεις καλοσύνης προς άλλους ανθρώπους ή μεγαλύτερες όπως ο εθελοντισμός στην τοπική σας κοινότητα. Μερικά παραδείγματα των πραγμάτων που θα μπορούσατε να δοκιμάσετε περιλαμβάνουν:

  • να πείτε ευχαριστώ σε κάποιον για κάτι που έχει κάνει για εσάς
  • να ρωτήσετε τους φίλους, την οικογένεια ή τους συναδέλφους πώς είναι και ακούγοντας πραγματικά την απάντησή τους
  • να περνάτε χρόνο με φίλους ή συγγενείς που χρειάζονται υποστήριξη ή παρέα προσφέρεται να βοηθήσετε κάποιον που γνωρίζετε

  • Δώστε προσοχή στην παρούσα στιγμή μπορεί να βελτιώσει την ψυχική σας ευεξία. Αυτό περιλαμβάνει τις σκέψεις και τα συναισθήματά σας, το σώμα σας και τον κόσμο γύρω σας. Μερικοί άνθρωποι αποκαλούν αυτή την επίγνωση “συνειδητότητα”. Η ενσυνειδητότητα μπορεί να σας βοηθήσει να απολαύσετε περισσότερο τη ζωή και να κατανοήσετε καλύτερα τον εαυτό σας. Μπορεί να αλλάξει θετικά τον τρόπο που αισθάνεστε για τη ζωή και τον τρόπο που αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι μισοί από εμάς αισθανόμαστε χειρότερα αφού δοκιμάσουμε μια τάση ευεξίας

Single ή σε σχέση: Ποιος κοιμάται καλύτερα;

8 τρόποι για να νιώσετε καλύτερα με τον εαυτό σας

4 οφέλη του πρωινού διαλογισμού

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Υπάρχουν ψυχικά ανθεκτικοί άνθρωποι;

Ανθεκτικότητα: Η αποδοχή καθορίζει πολλά για την προσωπικότητα ενός άτομο. Και αν σε ενδιαφέρει έντονα να σε αποδέχονται οι γύρω σου, τότε αυτό σημαίνει πως στερείσαι τον πραγματικό σου εαυτό.

Πώς ενισχύουμε φυσικά τη σεροτονίνη;

Σεροτονίνη: Γνωστή ως «ευτυχισμένη χημική ουσία», επηρεάζει τη διάθεση, τον ύπνο, την πέψη και τη μνήμη. Μπορείτε να αυξήσετε τη σεροτονίνη φυσικά μέσω της έκθεσης στο ηλιακό φως, μιας διατροφής πλούσιας σε τρυπτοφάνη και της άσκησης.

Αντιμέτωποι με ψυχικές νόσους βρίσκονται όλο και περισσότερο οι νέοι Βρετανοί

Αυτές οι δυσκολίες, πέραν του αντίκτυπου στην προσωπική ζωή των νέων, έχουν επιβλαβείς συνέπειες στην επαγγελματική διαδρομή τους, τα εισοδήματά τους και επιπτώσεις στους εργοδότες και τα οικονομικά του Κράτους, συνεχίζει η Resolution Foundation.

Social media: Τι είναι το φαινόμενο «popcorn brain» που ανησυχεί τους επιστήμονες

Η ψηφιακή μας ζωή μπορεί να μας κάνει πιο αφηρημένους, απόμακρους και εξαντλημένους, σύμφωνα με έρευνα που παρουσιάστηκε στο ετήσιο συνέδριο της Αμερικανικής Ψυχολογικής Εταιρείας. Οι ειδικοί προειδοποιούν ότι το «popcorn brain» μπορεί να επηρεάσει αρνητικά τις κοινωνικές αλληλεπιδράσεις, την υπομονή, τη συναισθηματική ευημερία και την παραγωγικότητά μας, ενώ αυξάνει το άγχος και τις πιθανότητες να πάθουμε burnout.

Tips για να ταξιδέψετε μόνοι σας

Ταξίδι: Τα σόλο ταξίδια αφορούν την ανεξαρτησία, την αυτοανακάλυψη και την ελευθερία να χαράξετε τη δική σας πορεία.

Η βία και το τραύμα μας επηρεάζουν ακόμα και από απόσταση

Ενώ μπορεί όλοι να είμαστε αντιμέτωποι με την ίδια καταιγίδα, δεν βρισκόμαστε στην ίδια βάρκα. Διαφορετικοί άνθρωποι έχουν διαφορετικές εμπειρίες, διαφορετικά πλεονεκτήματα και διαφορετικές ανάγκες.