Ψυχική Υγεία

Πλήξη εργασία: Γιατί βαριόμαστε στη δουλειά ενώ ταυτόχρονα την θεωρούμε δημιουργική;

Πλήξη εργασία: Γιατί βαριόμαστε στη δουλειά ενώ ταυτόχρονα την θεωρούμε δημιουργική;

Πλήξη εργασία: Το να αισθάνεσαι πλήξη σε μια δουλειά που αγαπάς μπορεί να είναι μια περίπλοκη και απογοητευτική εμπειρία, αλλά δεν είναι ασυνήθιστο

Το να αισθάνεσαι πλήξη σε μια δουλειά που αγαπάς μπορεί να είναι μια περίπλοκη και απογοητευτική εμπειρία, αλλά δεν είναι ασυνήθιστο. Διάφοροι παράγοντες συμβάλλουν σε αυτό το φαινόμενο.

Επαναλαμβανόμενες εργασίες: Ακόμη και σε μια δουλειά για την οποία είμαστε παθιασμένοι, μπορεί να υπάρξουν επαναλαμβανόμενες εργασίες που γίνονται μονότονες με την πάροδο του χρόνου. Η εκτέλεση των ίδιων εργασιών μέρα με τη μέρα χωρίς διακυμάνσεις μπορεί να οδηγήσει σε πλήξη, ανεξάρτητα από το πόσο απολαμβάνουμε τη συνολική εργασία.

Έλλειψη πρόκλησης: Όταν γινόμαστε ικανοί στους ρόλους μας, μπορεί να υπάρχουν λιγότερες ευκαιρίες για ανάπτυξη και μάθηση. Χωρίς νέες προκλήσεις ή έργα που θα τονώσουν τη διάνοια και τη δημιουργικότητά μας, μπορεί να αισθανόμαστε ανεκπλήρωτοι και αποδεσμευμένοι.

Ρουτίνα και προβλεψιμότητα: Οι δουλειές που ακολουθούν μια αυστηρή ρουτίνα ή δεν έχουν αυθορμητισμό μπορεί να γεννήσουν πλήξη. Όταν κάθε μέρα νιώθει το ίδιο και δεν υπάρχουν εκπλήξεις ή ευκαιρίες για ενθουσιασμό, είναι εύκολο να χάσεις το ενδιαφέρον και το κίνητρο.

Περιορισμένη αυτονομία: Η αίσθηση μικροδιαχείρισης ή έλλειψης αυτονομίας στη λήψη αποφάσεων μπορεί να μειώσει τον ενθουσιασμό ακόμα και για την πιο συναρπαστική δουλειά. Όταν αισθανόμαστε περιορισμένοι ή αδύναμοι να κάνουμε σημαντικές αλλαγές ή συνεισφορές, μπορεί να εμφανιστεί πλήξη.

Μη πραγματοποιημένες προσδοκίες: Μερικές φορές, οι προσδοκίες μας για μια δουλειά δεν ευθυγραμμίζονται με την πραγματικότητα. Εάν ο ρόλος αποδειχθεί διαφορετικός από αυτό που οραματιστήκαμε ή αν υπάρχουν απροσδόκητες προκλήσεις ή αναποδιές, μπορεί να νιώσουμε απογοητευμένοι και βαριεστημένοι.

Μη ευθυγράμμιση προσωπικής ανάπτυξης: Καθώς μεγαλώνουμε και εξελισσόμαστε προσωπικά και επαγγελματικά, τα ενδιαφέροντα και οι προτεραιότητές μας ενδέχεται να αλλάξουν. Εάν η δουλειά μας δεν ευθυγραμμίζεται πλέον με τους εξελισσόμενους στόχους ή τις αξίες μας, μπορεί να νιώθουμε στάσιμοι και ανεκπλήρωτοι, οδηγώντας σε πλήξη.

Εργασιακό περιβάλλον: Παράγοντες όπως η κουλτούρα του γραφείου, η διαπροσωπική δυναμική και οι σχέσεις στο χώρο εργασίας μπορούν να επηρεάσουν σημαντικά την εργασιακή ικανοποίηση. Εάν το εργασιακό περιβάλλον είναι τοξικό ή μη υποστηρικτικό, μπορεί να επισκιάσει την αγάπη μας για τη δουλειά και να συμβάλει σε συναισθήματα πλήξης.

Για να καταπολεμήσουμε την πλήξη σε μια δουλειά που αγαπάμε, είναι σημαντικό να αναζητούμε προληπτικά νέες προκλήσεις, ευκαιρίες για ανάπτυξη και τρόπους για να εισάγουμε ποικιλία στη ρουτίνα εργασίας μας. Είτε αναλαμβάνουμε νέα έργα, αναζητούμε πρόσθετες ευθύνες ή επιδιώκουμε ευκαιρίες επαγγελματικής εξέλιξης, η εύρεση τρόπων για να διατηρήσουμε τη δουλειά μας ελκυστική και ικανοποιητική μπορεί να αναζωπυρώσει το πάθος και τον ενθουσιασμό μας. Επιπλέον, η καλλιέργεια ενός υποστηρικτικού εργασιακού περιβάλλοντος και η προώθηση της ανοιχτής επικοινωνίας με τους συναδέλφους και τους προϊστάμενους μπορεί να βοηθήσει στην αντιμετώπιση υποκείμενων ζητημάτων που συμβάλλουν στην πλήξη.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Τροφοδοτήστε την εργάσιμη ημέρα σας με θρεπτικές επιλογές

Πώς αναλαμβάνει την ευθύνη ο ανθρώπινος εγκέφαλος;

Πλεονεκτήματα διαισθητικής διατροφής για πολυάσχολους επαγγελματίες

Λόγοι για τους οποίους δεν εργάζεστε τόσο αποτελεσματικά όσο παλιά!

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Θεραπείες άνοιας που συνδέονται με σοβαρές παρενέργειες: Μελέτη

«Υπάρχει επομένως κίνδυνος να συνταγογραφηθούν σε ασθενείς επιβλαβή αντιψυχωσικά απλώς επειδή το εκπαιδευμένο προσωπικό που μπορεί να διαχειριστεί με ασφάλεια τη συμπεριφορά τους δεν είναι επαρκώς διαθέσιμο», είπε ο νευρολόγος Δρ Τσαρλς Μάρσαλ, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι θεραπείες μπορεί να δικαιολογούνται σε σπάνιες περιπτώσεις.

Βασικά σημάδια για την αναγνώριση ενός ναρκισσιστή

Ναρκισσισμός: Αναγνωρίζοντας τα σημάδια του ναρκισσισμού, μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από πιθανή χειραγώγηση και να διατηρήσετε πιο υγιείς σχέσεις βασισμένες στον αμοιβαίο σεβασμό και την ενσυναίσθηση.

Η λαχτάρα για ζάχαρη μπορεί να προκαλείται από τη μοναξιά, σύμφωνα με μελέτη

Σύμφωνα με τον Calm, το μεγαλύτερο μέρος του κοινωνικού άγχους προέρχεται από τον φόβο της κρίσης. Όταν βρίσκεστε έξω, προσπαθήστε να μην εστιάζετε στον εαυτό σας και αντ' αυτού εστιάστε στους ανθρώπους γύρω σας. Εάν νιώθετε απογοητευμένοι για τον εαυτό σας, κάντε ένα κομπλιμέντο σε κάποιον και ξεκινήστε μια συζήτηση.