Ψυχική Υγεία

Mindfulness Οφέλη Εγκέφαλος: Ερευνητές ανίχνευσαν τις αλλαγές που επιφέρει το mindfulness στον εγκέφαλό μας [vid]

Mindfulness Οφέλη Εγκέφαλος: Ερευνητές ανίχνευσαν τις αλλαγές που επιφέρει το mindfulness στον εγκέφαλό μας [vid]

Mindfulness Οφέλη Εγκέφαλος: Πολλά έχουν γραφτεί για τα οφέλη της πρακτικής του mindfulness. Έρευνες δεικνύουν ότι η συνειδητότητα μπορεί να αντισταθμίσει το άγχος, να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο, ακόμη και να βελτιώσει πτυχές της διάθεσης, της σκέψης και της μνήμης. Αλλά πώς λειτουργεί η συνειδητότητα; Προάγει το mindfulness πραγματικά ανιχνεύσιμες αλλαγές στον εγκέφαλο;

Σε μια πρόσφατα δημοσιευμένη μελέτη, ερευνητές στο Πανεπιστήμιο του Sunshine Coast της Αυστραλίας θέλησαν να διερευνήσουν ακριβώς αυτό: πώς η συνειδητότητα/mindfulness μπορεί να βελτιώσει την ικανότητά σας να εστιάζετε την προσοχή σας και να παραμένετε συγκεντρωμένοι/ες.

Για να το κάνουν αυτό, οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από 81 υγιείς ενήλικες άνω των 60 ετών με σκοπό να εκτιμήσουν τα αποτελέσματα από την συμμετοχή τους σε ένα προγράμμα mindfulness – διάρκειας οκτώ εβδομάδων – στην ικανότητα προσοχής και στη φυσιολογία του εγκεφάλου, άμεσα και μακροπρόθεσμα (έξι μήνες αργότερα).

Διαπίστωσαν ότι οι ενήλικες που συμμετείχαν στο πρόγραμμα mindfulness έδειξαν βελτιώσεις στην ικανότητα συγκέντρωσης/εστίασης της προσοχής – που διατηρήθηκαν κατά την εξαμηνιαία επίσκεψη παρακολούθησης. Βρήκαν επίσης αλλαγές στη φυσιολογία του εγκεφάλου που συσχετίστηκαν με τη βελτίωση της προσοχής.

Παρατήρηση της εγκεφαλικής δραστηριότητας μέσω ηλεκτροεγκεφαλογραφίας

Για να εκτιμήσουν τις αλλαγές στη φυσιολογία του εγκεφάλου, οι ερευνητές παρατήρησαν την εγκεφαλική δραστηριότητα χρησιμοποιώντας την τεχνολογία της ηλεκτροεγκεφαλογραφίας. Ηλεκτρόδια τοποθετήθηκαν στο τριχωτό της κεφαλής των συμμετεχόντων, με σκοπό να μπορεί να μετρηθεί η εγκεφαλική δραστηριότητα.

Στόχος των ερευνητών ήταν να επικεντρωθούν στην εγκεφαλική δραστηριότητα που σχετίζεται με την εστίαση της προσοχής. Για να γίνει αυτό, μελέτησαν δια της ηλεκροεγκεφαλογραφίας, τι συνέβαινε στον εγκέφαλο των συμμετεχόντων ενώ εκείνοι εξασκούσαν μια εργασία που απαιτεί κάποια επίπεδα προσοχής. Ειδικότερα, οι συμμετέχοντες κλήθηκαν να ανιχνεύσουν όσο το δυνατόν ταχύτερα και ακριβέστερα ζεύγη γραμμάτων που παρουσιάζονταν σε μια οθόνη προβολής.

Τα ευρήματα της μελέτης

Οι Αυστραλοί ερευνητές διαπίστωσαν ότι δύο διαφορετικοί τύποι εγκεφαλικών διεργασιών βελτιώθηκαν από την εξάσκηση της πρακτικής του mindfulness: 

  • Πρώτον, η εκπαίδευση στην πρακτική του mindfulness αύξησε την αποτελεσματικότητα των εγκεφαλικών οδών που επεξεργάζονται πληροφορίες που προέρχονται από τις αισθήσεις. Με άλλα λόγια, η αύξηση της προσοχής βοήθησε τους συμμετέχοντες να βλέπουν κυριολεκτικά τις πληροφορίες με μεγαλύτερη ακρίβεια.
  • Δεύτερον, η εκπαίδευση στο mindfulness ενίσχυσε επίσης την ικανότητα του εγκεφάλου να κατευθύνει την προσοχή στις πληροφορίες που ενδιαφέρουν κάθε φορά. Αυτό σημαίνει ότι οι συμμετέχοντες μπορούσαν καλύτερα να επικεντρωθούν στην εργασία που τους είχε ανατεθεί και να αγνοήσουν τους περισπασμούς.

 

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Sea moss: Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

Οι σημαντικότεροι λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας

Παράνοια : Αυταπάτη η εκδήλωση μίας αλήθειας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κρύσταλλα : Εξαγνίστε την εσωτερική σας ενέργεια

Κρύσταλλα : Οι κρύσταλλοι και οι πέτρες κερδίζουν δημοτικότητα ως κομμάτια έμφασης που παρέχουν μια γήινη πινελιά στην διακόσμηση του σπιτιού. Υπάρχει επίσης αυξημένο ενδιαφέρον για τη χρήση κρυστάλλων για πιο εσωτερικούς σκοπούς.

Παράγοντες κινδύνου για την ανάπτυξη άνοιας

Άνοια: Οι επιστήμονες έχουν καταλήξει στο συμπέρασμα ότι τροποποιώντας τους παράγοντες κινδύνου - που μπορούμε να αλλάξουμε - ο κίνδυνος άνοιας θα μπορούσε να μειωθεί περίπου στο ένα τρίτο. Είναι επίσης σημαντικό να αναφερθεί ότι σύμφωνα με τους ειδικούς, αυτό που κάνει καλό στην καρδιά σας κάνει επίσης καλό στον εγκέφαλό μας.

Jade Stone : Τα ενεργειακά οφέλη της στην ψυχική υγεία

Jade Stone :  Ορισμένοι πιστεύουν ότι κρύσταλλοι και πέτρες μεταφέρουν ισχυρές ενέργειες που βοηθούν στη σωματική και συναισθηματική θεραπεία. Χρησιμοποιούνται για αυτούς τους σκοπούς για αιώνες. Διαφορετικοί κρύσταλλοι και πέτρες πιστεύεται ότι αξιοποιούν τις δικές τους ενέργειες και παρέχουν μοναδικά οφέλη.

Υπάρχει κάτι θεραπευτικό στη θάλασσα

Κολύμπι: Υπάρχει κάτι θεραπευτικό στη θάλασσα, λένε οι άνθρωποι που κολυμπούν συχνά, κι η επιστήμη έχει δώσει τις δικές της εκτιμήσεις γι' αυτό το γεγονός.

Νευρικά ύπο διεγερμένη δραστηριότητα : Αίτια που την προκαλούν

Νευρικά ΥΠΟ διεγερμένη δραστηριότητα : Το τετάνιο μπορεί να είναι αποτέλεσμα ανισορροπίας ηλεκτρολυτών . Τις περισσότερες φορές, είναι ένα δραματικά χαμηλό επίπεδο ασβεστίου , επίσης γνωστό ως υποκαλιαιμία

Τι είναι και πώς επηρεάζει τη ζωή μας η τοξική θετικότητα

Την επομένη φορά που κάποιος μοιραστεί μαζί μου μια δική του δύσκολη στιγμή, αντί να πω: «Mην το σκέφτεσαι, μείνε θετικός-ή», μπορώ να πω: «Πες μου πώς νιώθεις. Σε ακούω» ή αντί για «Όλα θα πάνε καλά στο τέλος», μπορώ να πω: «Είναι πολύ δύσκολο. Σε καταλαβαίνω».

Γιατί διαπράττουν το έγκλημα οι δράστες

Όταν λοιπόν ο δράστης ακούσει φράσεις όπως «έχω βρει άλλον/η σύντροφο», «θα σε χωρίσω» και άλλα, χάνει τον έλεγχο και πραγματοποιεί το έγκλημα με το ελάχιστο έναυσμα που μπορεί να του δοθεί.

Σχιζοφρένεια : Συμπτώματα να τα αναγνωρίσετε

Σχιζοφρένεια : Ένα άτομο με σχιζοφρένεια μπορεί να βιώσει παραληρητική σκέψη, συμπεριλαμβανομένων παρανοϊκών σκέψεων. Μπορεί να μην είναι δυνατό για το άτομο να κάνει διάκριση μεταξύ αυτής και της τακτικής σκέψης.