Ψυχική Υγεία

Μιλήστε σωστά για να πετύχετε τον στόχο σας

Μιλήστε σωστά για να πετύχετε τον στόχο σας
Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να μιλάτε με το σωστό τρόπο ώστε να εννοείτε αυτό που λέτε και να λέτε αυτό που εννοείτε. Έτσι θα πετύχετε σε ό,τι έχετε βάλει στο νου σας.  Προτιμήστε την απλότητα χρησιμοποιώντας μικρές λέξεις. Όσο πιο απλά παρουσιάζεται μια ιδέα τόσο πιο εύκολα κατανοητή γίνεται – και ως εκ τούτου […]

Οι παρακάτω συμβουλές θα σας βοηθήσουν να μιλάτε με το σωστό τρόπο ώστε να εννοείτε αυτό που λέτε και να λέτε αυτό που εννοείτε. Έτσι θα πετύχετε σε ό,τι έχετε βάλει στο νου σας. 

Προτιμήστε την απλότητα χρησιμοποιώντας μικρές λέξεις.

Όσο πιο απλά παρουσιάζεται μια ιδέα τόσο πιο εύκολα κατανοητή γίνεται – και ως εκ τούτου τόσο πιστευτή είναι. 

Εντάξτε στο λόγο σας τις σύντομες προτάσεις.

Έχει να κάνει λιγότερο με την αυτοσυγκράτηση και περισσότερο με το να βρείτε ακριβώς το σωστό κομμάτι στο παζλ της γλώσσας, έτσι ώστε να το βάλετε στο συγκεκριμένο χώρο που προσπαθείτε να γεμίσετε. 

Επιλέξτε την αξιοπιστία, καθώς είναι τόσο σημαντική όσο η φιλοσοφία.

Εάν τα λόγια σας στερούνται ειλικρίνειας, αν συγκρούονται με παραδεδεγμένα γεγονότα, περιστάσεις ή αντιλήψεις, θα στερούνται και αντίκτυπου. Πείτε στους ανθρώπους ποιοι είστε και τι κάνετε. Φροντίστε να είστε αυτό το πρόσωπο και να κάνετε αυτό που είπατε πως θα κάνετε. 

Πείτε κάτι καινούργιο. 

Εάν κάτι δε μας σοκάρει ή μας κάνει να βαριόμαστε, προχωράμε σε κάτι άλλο. Εάν αυτό που λέτε κάνει τους άλλους να λένε «δεν το ήξερα αυτό», τότε έχετε πετύχει.

Δώστε έμφαση στον ήχο και τη σύνθεση των λέξεων. 

Πρέπει να είναι τόσο αξιομνημόνευτα όσο και οι ίδιες οι λέξεις. Ο ρυθμός της γλώσσας είναι στην ουσία του μουσικός. 

Φτιάξτε νοερές εικόνες.

Δημιουργήστε μια ζωντανή εικόνα. Πάρτε, για παράδειγμα, τις διαφημίσεις γλυκών. Τα σλόγκαν που θυμόμαστε για πάντα είναι αυτά που έχουν ένα ισχυρό οπτικό συστατικό, κάτι που μπορούμε να δούμε και σχεδόν να αισθανθούμε. 

Χρησιμοποιήστε την ερώτηση. 

Η πελάτισσα που παραπονιέται στον μετρ ότι το κρέας της έχει πάρα πολύ λίπος είναι λιγότερο αποτελεσματική απ’ ό,τι αν ρωτούσε: «Σας φαίνεται άπαχο αυτό;». 

Παρόμοια, η ερώτηση «τι θα έκανες αν ήσουν στη θέση μου;» αναγκάζει άμεσα τον αποδέκτη του παραπόνου να δει τα πράγματα από την πλευρά σας. Με το να κάνετε μια δήλωση με τη μορφή ρητορικής ερώτησης, προσδίδετε στην αντίδραση προσωπικό χαρακτήρα. 

Θέστε το γενικό πλαίσιο. 

Πρέπει να δώσετε στους ανθρώπους το «γιατί» ενός μηνύματος, πριν τους πείτε το «συνεπώς» ή το «ώστε». Μερικοί άνθρωποι το αποκαλούν πλαισίωση. Είναι προτιμότερη η φράση γενικό πλαίσιο, επειδή εξηγεί καλύτερα γιατί ένα συγκεκριμένο μήνυμα έχει σημασία.