Ψυχική Υγεία

Κρίσεις Πανικού: Είναι μια αγχώδης διαταραχή ή κάτι περισσότερο

Κρίσεις Πανικού: Είναι μια αγχώδης διαταραχή ή κάτι περισσότερο

Κρίσεις πανικού: Πολλές φορές μας κατακλύζει ένα πολύ έντονο συναίσθημα που το μεταφράζουμε και το αξιολογούμε ως «άγχος». Μας δημιουργεί μια ήπια έως έντονη δυσφορία, χωρίς πάντα να αναγνωρίζουμε το αίτιο, για ποιο λόγο δηλαδή αισθανόμαστε κατ’ αυτό τον τρόπο τη δεδομένη στιγμή, γιατί δε μας περνάει γρήγορα και γιατί επιμένει τόσο επίμονα χωρίς να απαλύνει ή έστω να γίνεται πιο ξεκάθαρο το αίτιο ώστε να μπορούμε να το διαχειριστούμε ή να το προλάβουμε.

Το συναίσθημα αυτό, μας αποσυντονίζει από τη καθημερινότητα και δεν μας επιτρέπει να ηρεμήσουμε, να χαλαρώσουμε και να ευχαριστηθούμε το τι συμβαίνει γύρω μας, καθώς το άγχος υπερισχύει και κατακυριεύει έναντι όλων των συναισθημάτων, πολλές φορές μάλιστα με ανεξέλεγκτο τρόπο. Οι αγχώδεις διαταραχές λοιπόν, όπως ονομάζονται, είναι από τις πλέον συχνές ψυχικές διαταραχές και σε πολλές περιπτώσεις επιφέρουν σημαντική έκπτωση στην ποιότητα ζωής ανθρώπου. Σε ορισμένες καταστάσεις το άγχος, ενδέχεται να έχει τέτοια ένταση και διάρκεια που το καθιστά ασύμβατο και υπερβολικό σε σχέση με το ερέθισμα και την περίσταση, αποτελώντας παράγοντα έντονης υποκειμενικής δυσφορίας και έκπτωσης της λειτουργικότητας του ατόμου.

Πιο συγκεκριμένα, τα συμπτώματα άγχους ακολουθούν ένα συνεχές και πολλοί άνθρωποι με ήπιο βαθμό άγχους ιδίως με πρόσφατη έναρξη μετά από στρεσογόνα γεγονότα ζωής και μικρή μείωση στη λειτουργικότητα θα βελτιωθούν, συχνά χωρίς θεραπεία. Ωστόσο, όταν η αγχώδης διαταραχή, υφίσταται χρονίως και συνοδεύεται από σημαντική έκπτωση της λειτουργικότητας, η θεραπεία από τον ειδικό επαγγελματία ψυχικής υγείας, αποτελεί ιδανική επιλογή.

Η διαταραχή πανικού, αποτελεί μια αγχώδη διαταραχή χαρακτηριζόμενη από αιφνίδιες και επαναλαμβανόμενες κρίσεις πανικού, από τις οποίες, μία τουλάχιστον και για διάστημα τουλάχιστον ενός μήνα δημιουργεί στον πάσχοντα επίμονη ανησυχία που αφορά στην πιθανότητα να επακολουθήσουν και άλλες προσβολές πανικού (άγχος προσμονής), ανησυχία και φόβο για τις ενδεχόμενες επιπτώσεις (π.χ. έμφραγμα μυοκαρδίου) και σημαντική αλλαγή στη συμπεριφορά, εξαιτίας των προηγούμενων προσβολών πανικού (π.χ. συμπεριφορές αποφυγής).

Ενδεικτικά Συμπτώματα Κρίσης Πανικού :

  • Έντονο αίσθημα επικείμενης καταστροφής ή κινδύνου.
  • Αγωνία ή τρόμος.
  • Φόβος για την απώλεια ελέγχου ή το θάνατο.
  • Ταχυπαλμία, δυνατοί καρδιακοί παλμοί
  • Εφίδρωση, τρέμουλο.
  • Δύσπνοια, σφίξιμο στο στήθος.
  • Γρήγορες ανάσες (υπεραερισμός), δυσκολία στην αναπνοή.
  • Ρίγη.
  • Εξάψεις.
  • Ναυτία ή στομαχικές διαταραχές
  • Αίσθηση πνιγμού.
  • Κράμπες στην κοιλιακή χώρα.
  • Πόνος στο στήθος ή δυσφορία.
  • Πονοκέφαλος.
  • Ζαλάδα και τάσεις λιποθυμίας.
  • Κόμπος στο λαιμό και δυσκολία κατάποσης.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς να αντιμετωπίσεις τις κρίσεις πανικού

Εκστρατεία πολιτών στο Peterborough της Αγγλίας για την ψυχική υγεία εν μέσω πανδημίας

Σημάδια "καμπανάκι" κινδύνου για επιλόχεια κατάθλιψη μετά τη γέννα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η PMDD προστέθηκε πρόσφατα στο Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών, παρέχοντας σημαντική διαγνωστική στήριξη.

Ως προς τη θεραπεία, οι ειδικοί αναφέρουν συνήθως δύο τύπους φαρμάκων, εκτός φυσικά από την ψυχοθεραπεία, που μπορούν να βοηθήσουν: εκείνα που επηρεάζουν την ωορρηξία και εκείνα που επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα (CMS).

Ψύχωση ή σύμπτωμα οι ακουστικές ψευδαισθήσεις σε παιδιά

Ως αποτέλεσμα, το παιδί γίνεται αυτό-εξαρτώμενο, παλεύει δηλαδή να στηριχθεί στις δικές του δυνάμεις. Ζει με το φόβο της απόρριψης και της εγκατάλειψης βιώνοντας ταυτοχρόνως το άγχος του αποχωρισμού. Φαίνεται οξύμωρο όμως ένα παιδί θέλει και ελπίζει στη σύνδεση με τη μητέρα του ακόμη και αν αισθάνεται παραμελημένο. Θα εξακολουθεί να μην θέλει να τη χάσει διότι η ταυτότητά του και η ευημερία του εξαρτώνται πλήρως από εκείνη.

Ποια είναι τα συναισθηματικά οφέλη της άσκησης;

Αθλητισμός: Η άσκηση βελτιώνει επίσης την ποιότητα του ύπνου. Ο επαρκής ύπνος συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ποιότητας ζωής και γενικής υγείας. Επειδή η άσκηση μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καλύτερο ύπνο. Μάλιστα, όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα θα αποδίδετε στις προπονήσεις σας και όσο καλύτερα αποδίδετε, τόσο θα αυξάνετε η ποιότητα του ύπνου σας. 

Πώς να μετατρέψουμετα αρνητικα συναισθήματα της μέσης ηλικίας σε θετικά

Μπορεί να νομίζουμε ότι η θεραπεία είναι μόνο για περιόδους δυστυχίας, τραύματος ή κρίσης, αλλά αυτό δεν ισχύει. Η θεραπεία είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο και για περιόδους μετάβασης. Η μέση ηλικία μπορεί να είναι μια πολύ καλή στιγμή για να μιλήσετε με έναν θεραπευτή.

Γιατί η μεθαμφεταμίνη P2P προκαλεί χειρότερα συμπτώματα ψυχικής υγείας

Η μεθαμφεταμίνη P2P φαίνεται να προκαλεί πολύ πιο έντονη επιδείνωση της ψυχικής υγείας. Ορισμένα άτομα βιώνουν παραισθήσεις και ψευδαισθήσεις μέσα σε λίγες ώρες και όχι μόνο μετά από μακροχρόνια χρήση, όπως φαίνεται με τη μέθοδο με βάση την εφεδρίνη.

Τα παιδιά που είχαν αυξημένη πρόσβαση στη φύση στο lockdown είχαν μεγαλύτερη ευημερία

Κορωνοϊός Παιδιά Ψυχολογία: Την ίδια ώρα, παιδιά με λιγότερο εύπορο οικογενειακό υπόβαθρο είναι πιθανό να βίωσαν δεινότερα για την ψυχική τους ευημερία τα περιοριστικά μέτρα των lockdowns της πανδημικής εποχής, εξαιτίας της περιορισμένης πρόσβασης στη φύση, συγκριτικά με τους πλουσιότερους συνομηλίκους τους, προτείνει μια νέα μελέτη.

Οποιαδήποτε υπόδειξη για πιθανή έλλειψη χαρτιού υγείας μπορεί να προκαλέσει άγχος και επιθυμία αποθήκευσης

Οι άνθρωποι ειδοποιούνται συλλογικά από φωτογραφίες που μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείχνουν ράφια καταστημάτων απογυμνωμένα από χαρτί υγείας. Αυτές οι εικόνες ωθούν τους καταναλωτές να βιαστούν και να αγοράσουν χαρτί μπάνιου, ακόμα κι αν δεν το χρειάζονται - και ότι η συμπεριφορά του κοπαδιού δημιουργεί έλλειψη χαρτιού υγείας.