Ψυχική Υγεία

Κρίσεις Πανικού: Τι συμπτώματα έχουν και πώς μπορείς να τις αντιμετωπίσεις

Κρίσεις Πανικού: Τι συμπτώματα έχουν και πώς μπορείς να τις αντιμετωπίσεις

Κρίσεις Πανικού: Πολύς είναι ο κόσμος που τις βιώνει αν όχι καθημερινά, σε έναν αρκετά συχνό βαθμό. Η ενημέρωση για τις κρίσεις πανικού βοηθάει.

Οι κρίσεις πανικού είναι ξεσπάσματα άγχους τα οποία σωματοποιούνται με αποτέλεσμα το άτομο να νιώθει μία έντονη συμπτωματολογία. Είναι ένδειξη ότι υπάρχει κάποια αγχώδης εκδήλωση, ή ότι το άτομο έχει κάποια αγχώδη διαταραχή. Αν δεν αντιμετωπιστούν μπορεί να οδηγήσουν σε κοινωνική φοβία, αγοραφοβία, κλειστοφοβία ακόμα και κατάθλιψη.

Περίπου το 4% του πληθυσμού παθαίνει κρίσεις πανικού σε τόσο συχνό βαθμό που χαρακτηρίζεται ως Διαταραχή Πανικού. Άλλο οι μεμονωμένες κρίσεις πανικού και άλλο όταν αυτές είναι συχνό και καθημερινό φαινόμενο.

Συμπτώματα

Υπάρχει ένα σύνολο ενδείξεων ότι παθαίνει κάποιος κρίση πανικού. Συνήθως υπάρχει το αίσθημα του επικείμενου κινδύνου-καταστροφής. Φοβία ότι το άτομο θα «τρελαθεί» ή ό,τι θα πεθάνει. Αυτές τις φοβίες τις συνοδεύουν συμπτώματα όπως ταχυπαλμία, ζαλάδα, τάση για εμετό, δύσπνοια, τάσεις λιποθυμίας, γρήγορες ανάσες και στηθάγχη. Όλα ή μερικά από αυτά κρατάνε για ένα διάστημα μερικών λεπτών και έπειτα το άτομο νιώθει καταβεβλημένο από την κούραση. Στην ουσία ο οργανισμός του «εκτονώνει» μεγάλα ποσά άγχους.

Αιτίες

Οι αιτίες μπορεί να είναι πάρα πολλές. Πρωταρχική θεωρείται το ίδιο το άγχος. Ίσως αυτός που περνάει μία τέτοια κατάσταση να βιώνει έντονο στρες, ή μία περίοδο με έντονο στρες (δουλειά, εργασίες, εξετάσεις κλπ). Είναι πολυμορφικό το όλο ζήτημα δηλαδή και δεν επιδέχεται μία μόνο ερμηνεία. Το συμπαθητικό νευρικό σύστημα απελευθερώνει ενέργεια και προετοιμάζει το σώμα για δράση.

Στη συνέχεια, το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα λαμβάνει μέρος στις λειτουργίες και το σώμα σταθεροποιείται σε μια πιο ήρεμη κατάσταση. Στην περίπτωση που συμβαίνει η κρίση πανικού, είθισται το παρασυμπαθητικό νευρικό σύστημα να είναι κάπως αδύνατο να δράσει με αποτέλεσμα την κορύφωση του άγχους και τον πανικό.

Αντιμετώπιση

Όπως και τα περισσότερα περιστατικά ψυχοπαθολογίας, είτε αυτά είναι διαταραχές, είτε όχι, έτσι και οι κρίσεις πανικού είναι αντιμετωπίσιμες. Στη φαρμακοθεραπεία, χρησιμοποιούνται τα αντικαταθλιπτικά, τα οποία φαίνεται να έχουν θετικά αποτελέσματα.  Πιο συγκεκριμένα εκείνα τα αντικαταθλιπτικά που έχουν άμεση επίδραση είναι αυτά που ρυθμίζουν τη σεροτονίνη.

Η σεροτονίνη δεν είναι σχετική μόνο με την κατάθλιψη ή μη, αλλά και με αγχώδη περιστατικά. Οι  βενζοδιαζεπίνες επίσης είναι αρκετά αποτελεσματικές στα υψηλά επίπεδα άγχους, όπως στη Γενικευμένη Αγχώδη Διαταραχή, στις Κρίσεις Πανικού, στην Ιδεοψυχαναγκαστική Διαταραχή, στις Φοβίες κλπ. Η Ψυχοθεραπεία ως κλάδος έχει ασχοληθεί ειδικά με αυτό το θέμα, συνήθως μέσω της εφαρμογής διαφορετικών μοντέλων με κύριο το γνωσιακό-συμπεριφρικό.

Τεχνικές άμεσης ανακούφισης υπάρχουν και έχουν γρήγορο αποτέλεσμα, όπως οι αναπνοές από το διάφραγμα, η χρήση χάρτινης σακούλας κάνοντας εισπνοές και εκπνοές (πέφτουν τα επίπεδα του οξυγόνου στα φυσιολογικά πλαίσια και το άτομο αναπνέει κανονικά).

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι διαφορές στην κρίση πανικού και την καρδιακή προσβολή - Όσα πρέπει να ξέρετε

Οι πιο συχνοί μύθοι για τις κρίσεις πανικού

Πώς να βοηθήσεις κάποιον που βιώνει κρίση πανικού μπροστά σου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Η PMDD προστέθηκε πρόσφατα στο Διαγνωστικό και Στατιστικό Εγχειρίδιο Ψυχικών Διαταραχών, παρέχοντας σημαντική διαγνωστική στήριξη.

Ως προς τη θεραπεία, οι ειδικοί αναφέρουν συνήθως δύο τύπους φαρμάκων, εκτός φυσικά από την ψυχοθεραπεία, που μπορούν να βοηθήσουν: εκείνα που επηρεάζουν την ωορρηξία και εκείνα που επηρεάζουν το κεντρικό νευρικό σύστημα (CMS).

Ψύχωση ή σύμπτωμα οι ακουστικές ψευδαισθήσεις σε παιδιά

Ως αποτέλεσμα, το παιδί γίνεται αυτό-εξαρτώμενο, παλεύει δηλαδή να στηριχθεί στις δικές του δυνάμεις. Ζει με το φόβο της απόρριψης και της εγκατάλειψης βιώνοντας ταυτοχρόνως το άγχος του αποχωρισμού. Φαίνεται οξύμωρο όμως ένα παιδί θέλει και ελπίζει στη σύνδεση με τη μητέρα του ακόμη και αν αισθάνεται παραμελημένο. Θα εξακολουθεί να μην θέλει να τη χάσει διότι η ταυτότητά του και η ευημερία του εξαρτώνται πλήρως από εκείνη.

Ποια είναι τα συναισθηματικά οφέλη της άσκησης;

Αθλητισμός: Η άσκηση βελτιώνει επίσης την ποιότητα του ύπνου. Ο επαρκής ύπνος συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ποιότητας ζωής και γενικής υγείας. Επειδή η άσκηση μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καλύτερο ύπνο. Μάλιστα, όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα θα αποδίδετε στις προπονήσεις σας και όσο καλύτερα αποδίδετε, τόσο θα αυξάνετε η ποιότητα του ύπνου σας. 

Πώς να μετατρέψουμετα αρνητικα συναισθήματα της μέσης ηλικίας σε θετικά

Μπορεί να νομίζουμε ότι η θεραπεία είναι μόνο για περιόδους δυστυχίας, τραύματος ή κρίσης, αλλά αυτό δεν ισχύει. Η θεραπεία είναι ένα εξαιρετικό εργαλείο και για περιόδους μετάβασης. Η μέση ηλικία μπορεί να είναι μια πολύ καλή στιγμή για να μιλήσετε με έναν θεραπευτή.

Γιατί η μεθαμφεταμίνη P2P προκαλεί χειρότερα συμπτώματα ψυχικής υγείας

Η μεθαμφεταμίνη P2P φαίνεται να προκαλεί πολύ πιο έντονη επιδείνωση της ψυχικής υγείας. Ορισμένα άτομα βιώνουν παραισθήσεις και ψευδαισθήσεις μέσα σε λίγες ώρες και όχι μόνο μετά από μακροχρόνια χρήση, όπως φαίνεται με τη μέθοδο με βάση την εφεδρίνη.

Τα παιδιά που είχαν αυξημένη πρόσβαση στη φύση στο lockdown είχαν μεγαλύτερη ευημερία

Κορωνοϊός Παιδιά Ψυχολογία: Την ίδια ώρα, παιδιά με λιγότερο εύπορο οικογενειακό υπόβαθρο είναι πιθανό να βίωσαν δεινότερα για την ψυχική τους ευημερία τα περιοριστικά μέτρα των lockdowns της πανδημικής εποχής, εξαιτίας της περιορισμένης πρόσβασης στη φύση, συγκριτικά με τους πλουσιότερους συνομηλίκους τους, προτείνει μια νέα μελέτη.

Οποιαδήποτε υπόδειξη για πιθανή έλλειψη χαρτιού υγείας μπορεί να προκαλέσει άγχος και επιθυμία αποθήκευσης

Οι άνθρωποι ειδοποιούνται συλλογικά από φωτογραφίες που μοιράζονται στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης και δείχνουν ράφια καταστημάτων απογυμνωμένα από χαρτί υγείας. Αυτές οι εικόνες ωθούν τους καταναλωτές να βιαστούν και να αγοράσουν χαρτί μπάνιου, ακόμα κι αν δεν το χρειάζονται - και ότι η συμπεριφορά του κοπαδιού δημιουργεί έλλειψη χαρτιού υγείας.