Ψυχική Υγεία

Κολύμβηση: Αρωγός στη μάχη με την κατάθλιψη και το άγχος [vid]

Κολύμβηση: Αρωγός στη μάχη με την κατάθλιψη και το άγχος [vid]

Κολύμβηση: Όπως οι αιτίες της κατάθλιψης ποικίλλουν, έτσι και οι θεραπείες, αλλά η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι βοηθά σημαντικά. Ειδικότερα, η κολύμβηση είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην μάχη με την κατάθλιψη και το άγχος και επιπλέον είναι προσβάσιμη για όλες τις ηλικίες και τα επίπεδα σωματικής κατάστασης.

Σύμφωνα με νέα ερευνητικά δεδομένα, τα συμπτώματα άγχους και κατάθλιψης έχουν αυξηθεί σημαντικά τα τελευταία χρόνια, με την πανδημία να εντείνει την κατάσταση για πολλούς ανθρώπους σε παγκόσμιο επίπεδο. Μόνο το 2020, πάνω από το 30 τοις εκατό των ενηλίκων των ΗΠΑ ανέφεραν ότι αγωνίζονται με άγχος και/ή κατάθλιψη. Η κατάθλιψη διαφέρει από άτομο σε άτομο, εμφανίζεται σε πολλές διαφορετικές μορφές και υπάρχουν μυριάδες εναύσματα και λόγοι που μπορεί να την προκαλέσουν ή να την πυροδοτήσουν. Όπως οι αιτίες της κατάθλιψης ποικίλλουν, έτσι και οι θεραπείες, αλλά η άσκηση έχει αποδειχθεί ότι βοηθά σημαντικά. Ειδικότερα, η κολύμβηση είναι ιδιαίτερα αποτελεσματική στην μάχη με την κατάθλιψη και το άγχος και επιπλέον είναι προσβάσιμη για όλες τις ηλικίες και τα επίπεδα σωματικής κατάστασης.

  • Το κολύμπι απελευθερώνει ενδορφίνες

Η άσκηση μπορεί να μειώσει το στρες και να παράγει ορμόνες και χημικές ουσίες στον εγκέφαλό μας, όπως η σεροτονίνη και οι ενδορφίνες. Πρόκειται για ισχυρές χημικές ουσίες στον εγκέφαλό σας που σας ενεργοποιούν και σας κάνουν να αισθάνεστε καλά.

  • Η κολύμβηση ασκεί όλο το σώμα

Η σωματική δραστηριότητα είναι αποδεδειγμένο ότι επηρεάζει θετικά τις προκλήσεις και παθήσεις ψυχικής υγείας, όπως την κατάθλιψη. Το κολύμπι είναι ένας αποδεδειγμένος τρόπος για να ενεργοποιήσεις και να προπονήσεις ολόκληρο το σώμα και το καρδιαγγειακό σου σύστημα. Για παράδειγμα, μόνο μία ώρα κολύμβησης μπορεί να κάψει σχεδόν τόσες θερμίδες όσες και το τρέξιμο. Επιπλέον, η κολύμβηση θα σας βοηθήσει να κοιμάστε καλύτερα τη νύχτα – πράγμα που σημαίνει ότι θα έχετε περισσότερη ενέργεια το επόμενο πρωί.

  • Το κολύμπι σας δίνει αυτό το αίσθημα χαλάρωσης και θετικότητας

Οι μακριές μυϊκές κινήσεις και η βαθιά αναπνοή που απαιτούνται όταν κολυμπάτε διεγείρουν τον εγκέφαλο με αποτέλεσμα την ανάπτυξη νέων νευρικών κυττάρων  και την απελευθέρωση ενδορφινών και άλλων ορμονών που μειώνουν το στρες.

  • Η κολύμβηση είναι προσβάσιμη από όλες τις ηλικίες και τα επίπεδα σωματικής κατάστασης

Δεδομένου ότι μέσα στο νερό δε φέρετε το βάρος του σώματός σας, το κολύμπι σας επιτρέπει να γυμναστείτε ανώδυνα, ακόμη και αν έχετε αρθρώσεις που πονούν ή τραυματισμό. Μάλιστα, η υδροθεραπεία είναι ένας πολύ καλός τρόπος για να αξιοποιήσετε τις πρακτικές φυσικοθεραπείας και να επιταχύνετε την αποκατάσταση τυχόν τραυματισμών ή να ανακουφίσετε τον χρόνιο πόνο.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

4 λόγοι που οι κολυμβητές έχουν καλή καρδιαγγειακή υγεία

Οι καθαρτικές ιδιότητες του νερού στην αυτοφροντίδα μας

Το κολύμπι σε κρύο νερό έχει σημαντικά οφέλη για την υγεία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιες σχέσεις κινδυνεύουν από το folie à deux

Folie à deux σχέσεις: Οι Γάλλοι επινόησαν για πρώτη φορά τη φράση για να περιγράψουν την περίπτωση της Margaret και του Michael, ενός παντρεμένου ζευγαριού. Οι γιατροί δεν ήξεραν ποιος από τους δύο ξεκίνησε τον κύκλο της ψύχωσης. Όμως μπήκαν σε έναν βρόχο ανατροφοδότησης που ενίσχυε ο ένας τις αυταπάτες του άλλου.

Πώς επηρεάζει η φιλία την ψυχολογία;

Φιλικές σχέσεις: Ένας φίλος μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικά σημαντικό στήριγμα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει χαρά, ευτυχία και πολύ γέλιο, που ως γνωστόν, είναι το καλύτερο φάρμακο.

Η άσκηση οφελεί το σώμα, την εγκεφαλική λειτουργία και συναισθηματική ευεξία των παιδιών σας

Αθλητισμός παιδιά: Ανακαλύψτε πώς η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει τη σωματική υγεία, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση του παιδιού σας.

Πώς λειτουργεί η σχέση όταν ο ένας σύντροφος πάσχει από ψυχικό νόσημα;

Γάμος ψυχική υγεία: Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση όταν υπάρχει ψυχική ασθένεια γίνεται περίπλοκη, με τον σύζυγο που δεν πάσχει να μπαίνει συνήθως στην θέση του φροντιστή, από μόνος του. Γι’ αυτό και πλέον στην ψυχοθεραπεία θεωρείται δεδομένο ότι χρειάζεται βοήθεια εξίσου και ο σύντροφος που δεν πάσχει.

Μερικοί τρόποι που το κολύμπι σας ενδυναμώνει ψυχικά

Κολύμβηση: Η συμμετοχή σε μια ομάδα κολύμβησης στην πισίνα ή απλώς το να κολυμπάτε με παρέα στη θάλασσα, μπορεί όχι μόνο να είναι ευεργετικό για την υγεία σας, αλλά και για την προσωπικότητά σας και την κοινωνική σας ζωή. Έχοντας μια ομάδα ανθρώπων στο πλευρό σας που είναι έτοιμοι να σας στηρίξουν, ενισχύετε το αίσθημα του ανήκειν, και νιώθοντας πιο ασφαλείς, αυξάνετε την αυτοπεποίθησή σας. Η υποστήριξη και η ενθάρρυνση από τους άλλους είναι γνωστό ότι συμβάλουν στην καλή ψυχική κατάσταση.

25 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της βίας των γυναικών

25 Νοεμβρίου: Σε περιόδους κρίσεων, οι αριθμοί αυξάνονται, όπως φαίνεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και των πρόσφατων ανθρωπιστικών κρίσεων, των συγκρούσεων και των κλιματικών καταστροφών.

Η διατροφή που μπορεί να σας βοηθήσει εάν έχετε κατάθλιψη

Κατάθλιψη διατροφή: Δεν υπάρχει συγκεκριμένη διατροφή για τη θεραπεία της κατάθλιψης, αλλά η κατανάλωση συγκεκριμένων τροφών φαίνεται πως βοηθά ορισμένους ανθρώπους να διαχειριστούν τα συμπτώματά τους.

Τι συμβαίνει στον ψυχικό κόσμο των ζευγαριών όταν είναι μαζί και σε έναν χωρισμό

Σχέσεις χωρισμός: Σε έρευνα που έγινε για το είδος και την κατάσταση της σχέσης των ζευγαριών, βρέθηκαν διαφορές στα συμπτώματα κατάθλιψης, ανησυχίας ή άγχους ανάμεσα στα δύο φύλα.