Ψυχική Υγεία

ΕΡΕΥΝΑ: Πώς επιδρά η μουσική στον παιδικό ψυχισμό;

ΕΡΕΥΝΑ: Πώς επιδρά η μουσική στον παιδικό ψυχισμό;
Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά, αναπτύσσοντας μια νέα δεξιότητα. Οι ερευνητές ωστόσο, υποστηρίζουν πως τα οφέλη που αποκομίζει ένα παιδί μαθαίνοντας μουσική είναι πολύ περισσότερα, ιδίως σε ό,τι αφορά τον ψυχισμό του. Σε μια νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας […]

Η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου μπορεί να αποτελέσει μια εξαιρετική ευκαιρία για τα παιδιά να εκφραστούν δημιουργικά, αναπτύσσοντας μια νέα δεξιότητα. Οι ερευνητές ωστόσο, υποστηρίζουν πως τα οφέλη που αποκομίζει ένα παιδί μαθαίνοντας μουσική είναι πολύ περισσότερα, ιδίως σε ό,τι αφορά τον ψυχισμό του.

Σε μια νέα μελέτη, που δημοσιεύθηκε στο περιοδικό της Αμερικανικής Ακαδημίας Παιδικής & Εφηβικής Ψυχιατρικής, μια ομάδα παιδοψυχιατρικής διαπίστωσε ότι η εκμάθηση ενός μουσικού οργάνου θα μπορούσε να βοηθήσει τα παιδιά να μειώσουν τα συναισθήματα του άγχους, να αποκτήσουν μεγαλύτερο έλεγχο των συναισθημάτων τους και να συγκεντρώνονται αποτελεσματικότερα.

Η «μεγαλύτερη μελέτη της σχέσης μεταξύ ενός παιδιού που παίζει ένα μουσικό όργανο και την ανάπτυξη του εγκεφάλου του», όπως περιγράφεται από τους συγγραφείς της, αποσκοπεί να αξιολογήσει τους συσχετισμούς που μπορεί να υφίστανται μεταξύ κάποιου που παίζει ένα μουσικό όργανο και το πάχος του φλοιού του εγκεφάλου.

Καθώς ένα παιδί μεγαλώνει, στα εξωτερικά στρώματα του εγκεφάλου το πάχος μεταβάλλεται και ορισμένες αλλαγές έχουν ήδη βρεθεί από τους ερευνητές να συνδέονται με μεταβολές της ψυχικής κατάστασης.

Χρησιμοποιώντας μαγνητική τομογραφία (MRI) των δεδομένων, η πάχυνση και η λέπτυνση του φλοιού σε συγκεκριμένες περιοχές του εγκεφάλου υποδεικνύει στου ερευνητές ψυχικές παθήσεις όπως το άγχος και η κατάθλιψη, ακόμη και σε παιδιά δεν είχαν διαγνωστεί με κάποια μορφή ψυχικής διαταραχής .

Ως αποτέλεσμα, ο Καθηγητής Ψυχιατρικής Δρ Τζέιμς Hudziak και οι συνεργάτες του αποφάσισαν να διερευνήσουν κατά πόσο υπάρχει θετική διέγερση μέσω της μουσικής εκπαίδευσης στην φλοιώδη πάχυνση.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ελήφθησαν από το Εθνικό Ινστιτούτο Υγείας (NIH). Συνολικά 232 παιδιά, ηλικίας 6-18, αναλύθηκαν από τους ερευνητές.
Κάθε συμμετέχων υποβλήθηκε σε μαγνητική τομογραφία σάρωσης και συμπεριφορικές δοκιμές, ενώ οι ερευνητές είχαν πρόσβαση σε IQ των συμμετεχόντων και μουσικά δεδομένα εκπαίδευσης.

Αποτελέσματα της Έρευνας

  • Οι ερευνητές παρατήρησαν μια σειρά αλλαγών που συνδέονται με την μουσική εκπαίδευση σε διάφορες περιοχές του εγκεφάλου. Όπως είχε προβλεφθεί, οι κινητικές περιοχές άλλαξαν, εφόσον ένα μουσικό όργανο απαιτεί τον έλεγχο και το συντονισμό των κινήσεων.

  • H μουσική εκπαίδευση συσχετίστηκε επίσης με φλοιώδη πάχυνση σε περιοχές του εγκεφάλου που σχετίζονται με την εκτελεστική λειτουργία, τον ανασταλτικό έλεγχο και την επεξεργασία των συναισθημάτων. Αυτές περιλαμβάνουν: «μνήμη εργασίας, έλεγχο προσοχή, καθώς και την οργάνωση και τον προγραμματισμό για το μέλλον», γράφουν οι συγγραφείς.