Ψυχική Υγεία

Έλλειψη ύπνου: Διαταράσσει την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών [Μελέτη]

Έλλειψη ύπνου: Διαταράσσει την γνωστική ανάπτυξη των παιδιών [Μελέτη]

Έλλειψη ύπνου: Τα παιδιά που κοιμούνται λιγότερο από 9 ώρες τη νύχτα μπορεί να έχουν γνωστικές δυσκολίες που σχετίζονται με τη μνήμη, τη νοημοσύνη και την ευεξία, οι οποίες επιμένουν με την πάροδο του χρόνου.

Τα παιδιά δημοτικού σχολείου που κοιμούνται λιγότερες από εννέα ώρες τη νύχτα έχουν σημαντικές διαφορές σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τη μνήμη, τη νοημοσύνη και την ευεξία σε σύγκριση με εκείνα που κοιμούνται τις συνιστώμενες εννέα έως 12 ώρες τη νύχτα, σύμφωνα με νέα μελέτη με επικεφαλής ερευνητές της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου του Μέριλαντ (UMSOM). Τέτοιες διαφορές συσχετίστηκαν με μεγαλύτερα προβλήματα ψυχικής υγείας, όπως η κατάθλιψη, το άγχος και οι παρορμητικές συμπεριφορές, σε όσα παιδιά δεν κοιμόντουσαν αρκετά. Ο ανεπαρκής ύπνος συνδέθηκε επίσης με γνωστικές δυσκολίες στη μνήμη, την επίλυση προβλημάτων και τη λήψη αποφάσεων. Τα ευρήματα δημοσιεύτηκαν στο περιοδικό The Lancet Child & Adolescent Health.

Η Αμερικανική Ακαδημία Ιατρικής του Ύπνου συνιστά στα παιδιά ηλικίας έξι έως 12 ετών να κοιμούνται 9 έως 12 ώρες τη νύχτα σε τακτική βάση. Μέχρι τώρα, καμία μελέτη δεν έχει εξετάσει τη μακροχρόνια επίδραση του ανεπαρκούς ύπνου στη νευρογνωστική ανάπτυξη των προεφήβων. Για τη διεξαγωγή της μελέτης, οι ερευνητές εξέτασαν δεδομένα που συλλέχθηκαν από περισσότερα από 8.300 παιδιά ηλικίας εννέα έως 10 ετών που είχαν εγγραφεί στη μελέτη Γνωστικής Ανάπτυξης Εγκεφάλου Εφήβων (ABCD). Εξέτασαν εικόνες μαγνητικής τομογραφίας, ιατρικά αρχεία και έρευνες που ολοκληρώθηκαν από τους συμμετέχοντες και τους γονείς τους κατά τη στιγμή της εγγραφής τους και σε μια διετή επίσκεψη παρακολούθησης στην ηλικία των 11 έως 12 ετών. Χρηματοδοτούμενη από τα Εθνικά Ινστιτούτα Υγείας (NIH), η μελέτη ABCD είναι η μεγαλύτερη μακροπρόθεσμη μελέτη για την ανάπτυξη του εγκεφάλου και την υγεία του παιδιού στις Η.Π.Α.

«Βρήκαμε ότι τα παιδιά που είχαν ανεπαρκή ύπνο, λιγότερο από εννέα ώρες τη νύχτα, στην αρχή της μελέτης είχαν λιγότερη φαιά ουσία ή μικρότερο όγκο σε ορισμένες περιοχές του εγκεφάλου που είναι υπεύθυνες για τον έλεγχο της προσοχής, της μνήμης και της αναστολής σε σύγκριση με εκείνα με υγείες συνήθειες ύπνου», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Ze Wang, Ph.D., Καθηγητής Διαγνωστικής Ακτινολογίας και Πυρηνικής Ιατρικής στο UMSOM. «Αυτές οι διαφορές παρέμειναν μετά από δύο χρόνια, ένα ανησυχητικό εύρημα που υποδηλώνει μακροπρόθεσμη βλάβη για όσους δεν κοιμούνται αρκετά». Είναι ένα από τα πρώτα ευρήματα που καταδεικνύουν την πιθανή μακροπρόθεσμη επίδραση της έλλειψης ύπνου στη νευρογνωστική ανάπτυξη των παιδιών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η κακή ποιότητα ύπνου οδηγεί σε λιπώδη νόσο ήπατος

Tips που θα σας βοηθήσουν να κοιμηθείτε πιο γρήγορα

Η πάθηση που σχετίζεται με τα συχνά μεσημεριανά naps

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι γονείς πρέπει να εγκαταλείψουν το κολέγιο για να μπορέσουν τα παιδιά να ευδοκιμήσουν, λένε οι ειδικοί

"Όταν τους αφήνεις για το κολέγιο, δεν είναι αντίο για πάντα. Είναι "αντίο προς το παρόν". «Βγείτε έξω και αναζητήστε το καλύτερο και κρατήστε τον εαυτό σας σε υψηλό επίπεδο», έγραψε η μαμά Τρίσια Κόντε σε ένα από τα παιδιά της. «Πιστέψτε με ότι αν το κάνετε, θα πάρετε όλα όσα θέλετε», συνέχισε το σημείωμά της.

1 στους 3 γονείς ανησυχεί ότι η σχολική κυκλοφορία αποτελεί κίνδυνο για τα παιδιά

Οδική ασφάλεια: Σχεδόν το ένα τρίτο των γονέων ανησυχούν για την ασφάλεια του παιδιού τους από και προς το σχολείο, με περισσότερο από το ένα τέταρτο να πιστεύει ότι είναι πιθανό ένα παιδί να τραυματιστεί κοντά στην περιοχή που άφησε το σχολείο.

Ποια είναι τα αίτια της σχιζοφρένειας;

Σχιζοφρένεια: Μια μελέτη έδειξε ότι η απώλεια εγκεφαλικού ιστού σε νεαρά άτομα που κινδυνεύουν να νοσήσουν από την ασθένεια συνδέθηκε με ψυχωτικά συμπτώματα όπως παραισθήσεις.

Πώς τα φυτά επηρεάζουν την ψυχολογία μας;

Ψυχική υγεία: Η διατήρηση των φυτών μπορεί να πυροδοτήσει περαιτέρω τη δημιουργικότητα και να φέρει μια αίσθηση ολοκλήρωσης, ειδικά για άτομα που μπορεί να χρησιμοποιούν αυτό που καλλιεργούν για μαγειρικούς σκοπούς.

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.