Ψυχική Υγεία

Αυτοέλεγχος: Πόσο σημαντικό είναι να έχουμε τον έλεγχο στη ζωή μας;

Αυτοέλεγχος: Πόσο σημαντικό είναι να έχουμε τον έλεγχο στη ζωή μας;

Αυτοέλεγχος: Η πεποίθηση ότι μόνο ο αυτοέλεγχος μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους μας μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να κατηγορούν τον εαυτό τους όταν η υγεία τους επηρεάζεται από παράγοντες που δεν ελέγχουν.

 Οι άνθρωποι χρησιμοποιούν μια ποικιλία όρων για τον αυτοέλεγχο, συμπεριλαμβανομένης της πειθαρχίας, της αποφασιστικότητας, της σκληρότητας, της θέλησης και του σθένους. Οι ψυχολόγοι ορίζουν συνήθως τον αυτοέλεγχο ως την ικανότητα ελέγχου συμπεριφορών για την αποφυγή πειρασμών και την επίτευξη στόχων, την ικανότητα να καθυστερεί η ικανοποίηση και να αντιστέκεται σε ανεπιθύμητες συμπεριφορές ή παρορμήσεις ή ως έναν περιορισμένο πόρο που μπορεί να εξαντληθεί. Μερικοί ερευνητές πιστεύουν ότι ο αυτοέλεγχος καθορίζεται εν μέρει από τη γενετική, με κάποιους να γεννιούνται καλύτερα σε αυτόν από άλλους.

Πόσο σημαντικός είναι ο αυτοέλεγχος στην καθημερινότητά σας;

Μια έρευνα για το άγχος στην Αμερική που διεξήχθη από την Αμερικανική Ψυχολογική Εταιρεία (APA) διαπίστωσε ότι το 27% των ερωτηθέντων αναγνώρισε την έλλειψη θέλησης ως τον πρωταρχικό παράγοντα που τους εμποδίζει να επιτύχουν τους στόχους τους. Η πλειοψηφία των ερωτηθέντων (71%) πίστευε ότι ο αυτό- ο έλεγχος μπορεί να μάθει και να ενισχυθεί. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι οι άνθρωποι που έχουν καλύτερο αυτοέλεγχο τείνουν να είναι πιο υγιείς και ευτυχισμένοι, τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα.

Σε ένα πείραμα με επιρροή, οι μαθητές που επέδειξαν μεγαλύτερη αυτοπειθαρχία είχαν καλύτερους βαθμούς, υψηλότερες βαθμολογίες τεστ και ήταν πιο πιθανό να γίνουν δεκτοί σε ένα ανταγωνιστικό ακαδημαϊκό πρόγραμμα. Η μελέτη διαπίστωσε επίσης ότι όσον αφορά την ακαδημαϊκή επιτυχία, ο αυτοέλεγχος ήταν πιο σημαντικός παράγοντας από τις βαθμολογίες IQ. Τα οφέλη του αυτοελέγχου δεν περιορίζονται στις ακαδημαϊκές επιδόσεις. Μια μακροπρόθεσμη μελέτη υγείας διαπίστωσε ότι τα υψηλά επίπεδα αυτοελέγχου κατά την παιδική ηλικία προέβλεπαν καλύτερη καρδιαγγειακή, αναπνευστική και οδοντική υγεία στην ενήλικη ζωή, καθώς και βελτιωμένη οικονομική κατάσταση.

Οφέλη για την υγεία του αυτοελέγχου

Ο αυτοέλεγχος είναι επίσης σημαντικός για τη διατήρηση υγιών συμπεριφορών. Το τι τρώτε για πρωινό, πόσο συχνά γυμνάζεστε και αν έχετε ένα σταθερό πρόγραμμα ύπνου είναι όλα αποφάσεις που μπορούν να επηρεαστούν από τα επίπεδα αυτοελέγχου σας. Οι ερευνητές ανακάλυψαν ότι ο αυτοέλεγχος μπορεί να έχει μια σειρά από πιθανές επιρροές στην υγεία και την ευημερία. Μια διαχρονική μελέτη διαπίστωσε ότι οι ενήλικες που είχαν μεγαλύτερο αυτοέλεγχο στην παιδική ηλικία ήταν λιγότερο πιθανό να έχουν:

  • Απόφραξη ροής αέρα
  • Αυξημένη φλεγμονή
  • Μεταβολικές ανωμαλίες
  • Περιοδοντική νόσος
  • Σεξουαλικά μεταδιδόμενες λοιμώξεις
  • Εξάρτηση από ουσίες ή εθισμός στον καπνό, το αλκοόλ ή την κάνναβη

Ενώ είναι σαφές ότι ο αυτοέλεγχος είναι κρίσιμος για τη διατήρηση υγιών συμπεριφορών, ορισμένοι ειδικοί πιστεύουν ότι η υπερβολική έμφαση στη σημασία της θέλησης μπορεί να είναι επιζήμια. Η πεποίθηση ότι μόνο ο αυτοέλεγχος μπορεί να μας βοηθήσει να πετύχουμε τους στόχους μας μπορεί να οδηγήσει τους ανθρώπους να κατηγορούν τον εαυτό τους όταν η υγεία τους επηρεάζεται από παράγοντες που δεν ελέγχουν. Μπορεί επίσης να οδηγήσει σε αισθήματα μαθημένης αδυναμίας. Εάν οι άνθρωποι αισθάνονται ότι δεν μπορούν να κάνουν τίποτα για να αλλάξουν μια κατάσταση, μπορεί να τα παρατήσουν γρήγορα ή απλά να σταματήσουν να προσπαθούν μπροστά στα εμπόδια.

Κίνητρα και Παρακολούθηση

Σύμφωνα με τον ψυχολόγο και ερευνητή Roy Baumeister, η έλλειψη θέλησης δεν είναι ο μόνος παράγοντας που επηρεάζει την επίτευξη του στόχου. Εάν εργάζεστε προς έναν στόχο, πρέπει να υπάρχουν τρία κρίσιμα στοιχεία:

  • Πρέπει να υπάρχει ένας ξεκάθαρος στόχος και το κίνητρο για αλλαγή. Έχοντας έναν ασαφή ή υπερβολικά γενικό στόχο και ανεπαρκή κίνητρα μπορεί να οδηγήσει σε αποτυχία. Είναι πιο πιθανό να πετύχετε έναν σαφώς καθορισμένο στόχο με ένα συγκεκριμένο κίνητρο.
  • Πρέπει να παρακολουθείτε τις ενέργειές σας για την επίτευξη του στόχου. Δεν αρκεί απλώς να θέσετε τον στόχο. Πρέπει να παρακολουθείτε τη συμπεριφορά σας κάθε μέρα για να βεβαιωθείτε ότι κάνετε τα πράγματα που πρέπει να κάνετε για να πετύχετε τον στόχο σας.
  • Πρέπει να έχεις θέληση. Το να μπορείτε να ελέγξετε τη συμπεριφορά σας είναι ένα κρίσιμο μέρος για την επίτευξη οποιουδήποτε στόχου. Ευτυχώς, η έρευνα δείχνει ότι υπάρχουν βήματα που μπορούν να κάνουν οι άνθρωποι για να αξιοποιήσουν στο έπακρο τη διαθέσιμη δύναμη της θέλησής τους.
Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Οι μισοί από εμάς αισθανόμαστε χειρότερα αφού δοκιμάσουμε μια τάση ευεξίας

Σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι εργαζόμενοι διατρέχουν υψηλό κίνδυνο προβλημάτων ψυχικής υγείας

3 εύκολοι τρόποι για να ανακουφιστείτε από το άγχος

Πώς επηρεάζουν οι γονείς τα παιδιά;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς μπορεί να σας βοηθήσει να μεταμορφώσετε την ψυχική σας υγεία;

Οπτικοποίηση Διαλογισμού: Ο διαλογισμός οπτικοποίησης είναι μια ισχυρή τεχνική που αξιοποιεί την ικανότητα του νου να δημιουργεί νοητικές εικόνες για να προάγει τη χαλάρωση, να μειώσει το άγχος και να βελτιώσει τη συνολική ευεξία.

Πώς να προστατεύσετε τα προσωπικά σας όρια

Αφιερώστε χρόνο για να αναλογιστείτε ποια είναι τα όριά σας και μεταδώστε τα ξεκάθαρα στους άλλους. Αυτό μπορεί να περιλαμβάνει τον καθορισμό ορίων στο πώς σας συμπεριφέρονται οι άλλοι, τις προσδοκίες τους για το χρόνο και την ενέργειά σας και την πρόσβασή τους στον προσωπικό σας χώρο.

Θεραπείες άνοιας που συνδέονται με σοβαρές παρενέργειες: Μελέτη

«Υπάρχει επομένως κίνδυνος να συνταγογραφηθούν σε ασθενείς επιβλαβή αντιψυχωσικά απλώς επειδή το εκπαιδευμένο προσωπικό που μπορεί να διαχειριστεί με ασφάλεια τη συμπεριφορά τους δεν είναι επαρκώς διαθέσιμο», είπε ο νευρολόγος Δρ Τσαρλς Μάρσαλ, σημειώνοντας ωστόσο ότι οι θεραπείες μπορεί να δικαιολογούνται σε σπάνιες περιπτώσεις.

Βασικά σημάδια για την αναγνώριση ενός ναρκισσιστή

Ναρκισσισμός: Αναγνωρίζοντας τα σημάδια του ναρκισσισμού, μπορείτε να προστατεύσετε τον εαυτό σας από πιθανή χειραγώγηση και να διατηρήσετε πιο υγιείς σχέσεις βασισμένες στον αμοιβαίο σεβασμό και την ενσυναίσθηση.