Αυτοφροντίδα

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Πώς μπορώ να χτίσω την αυτοεκτίμηση μου

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Πώς μπορώ να χτίσω την αυτοεκτίμηση μου

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Η υγιής αυτοεκτίμηση παίζει ρόλο σε όλα όσα κάνετε. Οι έφηβοι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν καλύτερες σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες, αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι για τα επιτεύγματά τους και βρίσκουν ευκολότερο να αντιμετωπίσουν απογοητεύσεις και αποτυχίες στη ζωή.

Σύμφωνα με τον Nathaniel Branden, PhD, γνωστό συγγραφέα και εμπειρογνώμονα στο θέμα, «η αυτοεκτίμηση είναι η εμπειρία του να είσαι ικανός να αντιμετωπίσεις τις βασικές προκλήσεις της ζωής και να είσαι άξιος ευτυχίας». Βασικά, η υγιής αυτοεκτίμηση σημαίνει να σκέφτεσαι τόσο τον εαυτό σου όσο σκέφτεσαι τους φίλους και τους συναδέλφους σου. Πολλοί άνθρωποι έχουν συνηθίσει τόσο πολύ στα αρνητικά σχόλια του περιβάλλοντος, που αναγνωρίζουν περισσότερο τις αδυναμίες από τα δυνατά τους σημεία. Συχνά, δεν μπορούμε να απολαύσουμε τις επιτυχίες μας – ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλες ή μικρές είναι – διότι βιώνουμε εαυτούς ως “αποτυχίες”.

Γιατί είναι σημαντική η αυτοεκτίμηση;

Η υγιής αυτοεκτίμηση παίζει ρόλο σε όλα όσα κάνετε. Οι έφηβοι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν καλύτερες σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες, αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι για τα επιτεύγματά τους και βρίσκουν ευκολότερο να αντιμετωπίσουν απογοητεύσεις και αποτυχίες. Είναι πιθανότερο να ζητήσουν βοήθεια και υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους τους και είναι επίσης πιο πιθανό να τα πάνε καλά στο σχολείο, θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους και επιτυγχάνοντάς τους.

Πώς μπορώ να οικοδομήσω την αυτοεκτίμησή μου;

Πριν αρχίσετε να βελτιώνετε την αυτοεκτίμησή σας, είναι σημαντικό να πιστεύετε βαθιά ότι μπορείτε να την αλλάξετε. Η αλλαγή δεν συμβαίνει απαραίτητα γρήγορα ή εύκολα, αλλά είναι εντελώς δυνατό να συμβεί. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να οικοδομήσετε γερή αυτοεκτίμηση.

1. Σταματήστε να σκέφτεστε αρνητικά για τον εαυτό σας

Αντ΄αυτού, γιορτάστε τις δυνατότητες και τα επιτεύγματά σας. Γράψτε πέντε πράγματα που κάνετε καλά και κολλήστε τα στον καθρέφτη του υπνοδωματίου σας. Διαβάστε τη λίστα επανειλημμένα έως ότου μπορείτε να πείτε αυτά τα πέντε πράγματα, χωρίς να φτιάχνετε εναντίον τους αφηγήματα. Θυμηθείτε αυτήν τη λίστα όταν η διάθεσή σας αρχίζει να πέφτει και χρησιμοποιήστε την για να επιστρέψετε στην πραγματικότητα.

2. Προσοχή στην τελειομανία

Στόχος μας είναι τα επιτεύγματα, ακόμη και τα πιο απλά, και όχι η τελειότητα. Μην προσκολλάστε στα λάθη σας. Συγχωρήστε τον εαυτό σας για αυτά και δείτε τα ως ευκαιρίες μάθησης και επέκτασης. Σταματήστε να τα βάζετε με τον εαυτό σας επειδή έχετε αδυναμίες. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε.

3. Δοκιμάστε νέα πράγματα

Να είστε περήφανοι για τα νέα πράγματα που μαθαίνετε να κάνετε. Ξεκινήστε να κάνετε κάτι για τους άλλους. Δοκιμάστε την εθελοντική εργασία ή την καθοδήγηση ενός νεότερου μαθητή. Όταν αισθάνεστε ότι μπορείτε να κάνετε τη διαφορά στον κόσμο, η αυτοεκτίμησή σας θα αυξηθεί.

4. Μάθετε τι μπορείτε να αλλάξετε και αποδεχτείτε τα πράγματα που δεν μπορείτε να αλλάξετε

Υπάρχουν ορισμένα «givens» στη ζωή, όπως το χρώμα των ματιών, ο τύπος του σώματος και η καταγωγή. Αυτά είναι πράγματα απαράλλαχτα που όλοι πρέπει να αποδεχτούμε. Αλλά αν θέλετε, για παράδειγμα, να χάσετε βάρος ή να γελάτε περισσότερο, στο χέρι σας είναι να κάνετε κάτι γι’ αυτό. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής και άσκησης και εξασκηθείτε να χαμογελάτε μόνοι στον καθρέφτη, προσκαλώντας ακόμη τον εαυτό σας να χαμογελάτε 25 φορές κάθε μέρα!

5. Θυμηθείτε: κανείς δεν μπορεί να “σας κάνει” να νιώσετε άσχημα

Μόνο εσείς μπορείτε να νιώσετε άσχημα! Σε περιπτώσεις όπου ο συναισθηματικός πόνος και οι συνήθειες αυτο-κριτικής είναι βαθιάς ή μεγάλης διάρκειας, μπορεί να χρειαστείτε τη βοήθεια ενός συμβούλου ή θεραπευτή. Οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας μπορούν να βοηθήσουν τους εφήβους να αλλάξουν αρνητικές συμπεριφορές διδάσκοντας τους πρακτικές που βοηθούν στην ενίσχυση της αυτο-εικόνας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Κατάθλιψη: Βήματα για να ισορροπήσετε τη διάθεσή σας

Κορωνοϊός: Η πανδημία επιβαρύνει την ψυχική υγεία 85% των φοιτητών στις ΗΠΑ

Παραδείγματα φυσικών αναγκών και τρόποι να τις φροντίσουμε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Κίνδυνοι από το shopping therapy που καλό είναι να αποφύγετε

Σπατάλη αυτοφροντίδα: Γιατί ορισμένες αγορές μας κάνουν να νιώθουμε τόσο καλά στην αρχή, αλλά στο τέλος καταφέρνουν να μας γεμίζουν με ενοχές; Αγαπήστε τον εαυτό σας, κάνοντας τις σωστές επιλογές!

Δώστε ρυθμό στη ζωή σας με μουσική διάθεση!

Μουσικοθεραπεία: Η μουσική χαρίζει απλόχερα τα οφέλη της στην καθημερινότητά μας. Ενισχύει την υγεία, βελτιώνει τη διάθεση, μας κάνει να νιώθουμε καλά και μας διασκεδάζει. Τι άλλο να ζητήσουμε;

Αλλαγές στον τρόπο ζωής που μπορεί να μειώσουν τα επίπεδα του άγχους

Άγχος Αντιμετώπιση: Με τις κατάλληλες δεξιότητες και αλλαγές στον τρόπο ζωής μας, μπορούμε να ρυθμίσουμε καλύτερα τα συναισθήματά μας και να εκπαιδεύσουμε τον εγκέφαλό μας να βλέπει τη ζωή με μια πιο ισορροπημένη και λιγότερο τρομακτική προοπτική.

Η άσκηση - κλειδί στη διαχείριση της παχυσαρκίας και στη μείωση των κινδύνων στη συνολική υγεία

Διευκρινίζουν ότι, αν και οι επαγγελματίες υγείας δεν πρέπει να αποθαρρύνουν την απώλεια βάρους, αυτή δεν είναι ανάγκη να αποτελεί την πρωταρχική εστίαση στη διαχείριση της παχυσαρκίας.

Ποια είναι τα ποιοτικά και ποσοτικά χαρακτηριστικά του ιδανικού ύπνου;

Επαρκής ύπνος: Φροντίστε τον εαυτό σας εξασφαλίζοντας ότι λαμβάνετε αρκετό και ποιοτικό ύπνο σε σταθερή βάση. Είναι το καλύτερο μέσο αυτοφροντίδας για μια ζωή χαρούμενη & γεμάτη ενέργεια!

Ασκήσεις που θα σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε όταν το άγχος σας χτυπά την πόρτα

Άγχος Αντιμετώπιση: Οι περισσότεροι άνθρωποι βιώνουν άγχος κάποια στιγμή στη ζωή τους. Αυτές οι ασκήσεις μπορεί να σας βοηθήσουν να χαλαρώσετε και να βρείτε ανακούφιση όποτε το χρειάζεστε.