Αυτοφροντίδα

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Πώς μπορώ να χτίσω την αυτοεκτίμηση μου

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Πώς μπορώ να χτίσω την αυτοεκτίμηση μου

Αυτοεκτίμηση Εφηβεία: Η υγιής αυτοεκτίμηση παίζει ρόλο σε όλα όσα κάνετε. Οι έφηβοι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν καλύτερες σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες, αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι για τα επιτεύγματά τους και βρίσκουν ευκολότερο να αντιμετωπίσουν απογοητεύσεις και αποτυχίες στη ζωή.

Σύμφωνα με τον Nathaniel Branden, PhD, γνωστό συγγραφέα και εμπειρογνώμονα στο θέμα, «η αυτοεκτίμηση είναι η εμπειρία του να είσαι ικανός να αντιμετωπίσεις τις βασικές προκλήσεις της ζωής και να είσαι άξιος ευτυχίας». Βασικά, η υγιής αυτοεκτίμηση σημαίνει να σκέφτεσαι τόσο τον εαυτό σου όσο σκέφτεσαι τους φίλους και τους συναδέλφους σου. Πολλοί άνθρωποι έχουν συνηθίσει τόσο πολύ στα αρνητικά σχόλια του περιβάλλοντος, που αναγνωρίζουν περισσότερο τις αδυναμίες από τα δυνατά τους σημεία. Συχνά, δεν μπορούμε να απολαύσουμε τις επιτυχίες μας – ανεξάρτητα από το πόσο μεγάλες ή μικρές είναι – διότι βιώνουμε εαυτούς ως “αποτυχίες”.

Γιατί είναι σημαντική η αυτοεκτίμηση;

Η υγιής αυτοεκτίμηση παίζει ρόλο σε όλα όσα κάνετε. Οι έφηβοι με υψηλή αυτοεκτίμηση έχουν καλύτερες σχέσεις με συνομηλίκους και ενήλικες, αισθάνονται πιο ευτυχισμένοι για τα επιτεύγματά τους και βρίσκουν ευκολότερο να αντιμετωπίσουν απογοητεύσεις και αποτυχίες. Είναι πιθανότερο να ζητήσουν βοήθεια και υποστήριξη από την οικογένεια και τους φίλους τους και είναι επίσης πιο πιθανό να τα πάνε καλά στο σχολείο, θέτοντας ρεαλιστικούς στόχους και επιτυγχάνοντάς τους.

Πώς μπορώ να οικοδομήσω την αυτοεκτίμησή μου;

Πριν αρχίσετε να βελτιώνετε την αυτοεκτίμησή σας, είναι σημαντικό να πιστεύετε βαθιά ότι μπορείτε να την αλλάξετε. Η αλλαγή δεν συμβαίνει απαραίτητα γρήγορα ή εύκολα, αλλά είναι εντελώς δυνατό να συμβεί. Ακολουθούν ορισμένες συμβουλές που θα σας βοηθήσουν να οικοδομήσετε γερή αυτοεκτίμηση.

1. Σταματήστε να σκέφτεστε αρνητικά για τον εαυτό σας

Αντ΄αυτού, γιορτάστε τις δυνατότητες και τα επιτεύγματά σας. Γράψτε πέντε πράγματα που κάνετε καλά και κολλήστε τα στον καθρέφτη του υπνοδωματίου σας. Διαβάστε τη λίστα επανειλημμένα έως ότου μπορείτε να πείτε αυτά τα πέντε πράγματα, χωρίς να φτιάχνετε εναντίον τους αφηγήματα. Θυμηθείτε αυτήν τη λίστα όταν η διάθεσή σας αρχίζει να πέφτει και χρησιμοποιήστε την για να επιστρέψετε στην πραγματικότητα.

2. Προσοχή στην τελειομανία

Στόχος μας είναι τα επιτεύγματα, ακόμη και τα πιο απλά, και όχι η τελειότητα. Μην προσκολλάστε στα λάθη σας. Συγχωρήστε τον εαυτό σας για αυτά και δείτε τα ως ευκαιρίες μάθησης και επέκτασης. Σταματήστε να τα βάζετε με τον εαυτό σας επειδή έχετε αδυναμίες. Όλοι οι άνθρωποι έχουμε.

3. Δοκιμάστε νέα πράγματα

Να είστε περήφανοι για τα νέα πράγματα που μαθαίνετε να κάνετε. Ξεκινήστε να κάνετε κάτι για τους άλλους. Δοκιμάστε την εθελοντική εργασία ή την καθοδήγηση ενός νεότερου μαθητή. Όταν αισθάνεστε ότι μπορείτε να κάνετε τη διαφορά στον κόσμο, η αυτοεκτίμησή σας θα αυξηθεί.

4. Μάθετε τι μπορείτε να αλλάξετε και αποδεχτείτε τα πράγματα που δεν μπορείτε να αλλάξετε

Υπάρχουν ορισμένα «givens» στη ζωή, όπως το χρώμα των ματιών, ο τύπος του σώματος και η καταγωγή. Αυτά είναι πράγματα απαράλλαχτα που όλοι πρέπει να αποδεχτούμε. Αλλά αν θέλετε, για παράδειγμα, να χάσετε βάρος ή να γελάτε περισσότερο, στο χέρι σας είναι να κάνετε κάτι γι’ αυτό. Συζητήστε με το γιατρό σας σχετικά με ένα πρόγραμμα υγιεινής διατροφής και άσκησης και εξασκηθείτε να χαμογελάτε μόνοι στον καθρέφτη, προσκαλώντας ακόμη τον εαυτό σας να χαμογελάτε 25 φορές κάθε μέρα!

5. Θυμηθείτε: κανείς δεν μπορεί να “σας κάνει” να νιώσετε άσχημα

Μόνο εσείς μπορείτε να νιώσετε άσχημα! Σε περιπτώσεις όπου ο συναισθηματικός πόνος και οι συνήθειες αυτο-κριτικής είναι βαθιάς ή μεγάλης διάρκειας, μπορεί να χρειαστείτε τη βοήθεια ενός συμβούλου ή θεραπευτή. Οι επαγγελματίες ψυχικής υγείας μπορούν να βοηθήσουν τους εφήβους να αλλάξουν αρνητικές συμπεριφορές διδάσκοντας τους πρακτικές που βοηθούν στην ενίσχυση της αυτο-εικόνας.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Κατάθλιψη: Βήματα για να ισορροπήσετε τη διάθεσή σας

Κορωνοϊός: Η πανδημία επιβαρύνει την ψυχική υγεία 85% των φοιτητών στις ΗΠΑ

Παραδείγματα φυσικών αναγκών και τρόποι να τις φροντίσουμε

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να αντιμετωπίσετε φυσικά τον πονοκέφαλο

Πονοκέφαλος Φυσική Αντιμετώπιση: Για πολλούς ανθρώπους, ο πονοκέφαλος είναι μια δυσφορική κατάσταση που αντιμετωπίζουν καθημερινά με αποτέλεσμα ο πόνος να επηρεάζει συνολικά τη ζωή τους. Στο κείμενο που ακολουθεί θα βρείτε τρόπους να απαλλαγείτε από τους ενοχλητικούς πονοκεφάλους φυσικά.

Αυτοφροντίδα: Πρακτικές για να την πετύχετε

Αυτοφροντίδα: Αυτό-φροντίδα είναι οποιαδήποτε σκόπιμη ενέργεια που αναλαμβάνεται για την κάλυψη των σωματικών, διανοητικών, πνευματικών ή συναισθηματικών αναγκών ενός ατόμου . Δηλαδή είναι όλοι οι μικροί τρόποι που φροντίζουμε τον εαυτό μας για να αποφύγουμε μια βλάβη στους αντίστοιχους τομείς της υγείας.

Η άσκηση στη φύση είναι ηρεμιστική

Αθλητισμός στη φύση: Οι ζωές μας είναι γεμάτες άγχος. Η προσπάθεια να διατηρηθεί μια ισορροπία μεταξύ της επαγγελματικής μας ζωής, των κοινωνικών και οικογενειακών υποχρεώσεων μπορεί να μην είναι πάντα μια εύκολη υπόθεση. Τα καλά νέα είναι πώς η σύνδεση με τη φύση και ειδικότερα η άσκηση σε εξωτερικούς χώρους μπορεί να σας βοηθήσει να αποσυνδεθείτε από το άγχος και να επαναφορτίσετε τις μπαταρίες σας, ενώ παραμένετε fit.

Αυτοφροντίδα επιστήμη: Συμβουλές για την καλύτερη φροντίδα σας

Αυτοφροντίδα επιστήμη: Αυτο-φροντίδα είναι οποιαδήποτε ενέργεια ή συμπεριφορά που βοηθά ένα άτομο να αποφύγει προβλήματα υγείας. Το υπερβολικό στρες μπορεί να αυξήσει τον κίνδυνο καρδιακών προβλημάτων. Έτσι, να έχει την ανάγκη να ανακούφιστεί από το άγχος.

Απελευθερώστε την καταπιεσμένη σας ενέργεια μέσω των πολεμικών τεχνών

Αθλητισμός Οφέλη Υγεία: Το άγχος δεν επηρεάζει μόνο την ψυχική σας υγεία, αλλά έχει επίσης ορατές επιπτώσεις στο σώμα. Εάν είστε συνεχώς σε κατάσταση άγχους, οι μύες και το μυαλό σας είναι συνεχώς σε ένταση. Τα καλά νέα είναι πώς μπορείτε να κάνετε κάτι γι' αυτό. Ακολουθούν τρόποι με τους οποίους η εξάσκηση πολεμικών τεχνών μπορεί να σας βοηθήσει να περιορίσετε το άγχος στη ζωή σας.

Αυτοφροντίδα συμβουλές: Λύσεις για να την πετύχεις

Αυτοφροντίδα συμβουλές: Αν και εσείς ανήκετε στα άτομα με μείζονα κατάθλιψη και γενικευμένη αγχώδη διαταραχή, και νιώθετε ότι έχετε προσπαθήσει να φροντίσετε καλύτερα τον εαυτό σας. Τότε διαβάστε συμβουλές για να το επιτύχετε.

10 συμβουλές για να απελευθερωθείτε από τους τοξικούς γονείς

Τοξικοί Γονείς: Οι τοξικοί γονείς μπορεί να ελέγχουν τη ζωή σας και να σας προκαλέσουν σημαντική ψυχολογική βλάβη. Δεν είναι ασυνήθιστο για πολλά ενήλικα παιδιά να είναι δυσλειτουργικά, αλκοολικά ή να νιώθουν παγιδευμένα από τους τοξικούς γονείς, χωρίς να μπορούν να σταθούν στα πόδια τους και να προσπαθούν μάταια να καθησυχάσουν τους γονείς τους.