Ψυχική Υγεία

Αθλητισμός: Η άσκηση συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ευημερίας και καλύτερη ποιότητα ζωής [vid]

Αθλητισμός: Η άσκηση συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ευημερίας και καλύτερη ποιότητα ζωής [vid]

Αθλητισμός: Η άσκηση βελτιώνει επίσης την ποιότητα του ύπνου. Ο επαρκής ύπνος συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ποιότητας ζωής και γενικής υγείας. Επειδή η άσκηση μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καλύτερο ύπνο. Μάλιστα, όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα θα αποδίδετε στις προπονήσεις σας και όσο καλύτερα αποδίδετε, τόσο θα αυξάνετε η ποιότητα του ύπνου σας. 

Είναι γνωστό ότι η τακτική σωματική δραστηριότητα μπορεί να ωφελήσει ποικιλοτρόπως το σώμα, μειώνοντας τους κινδύνους ανάπτυξης διαφόρων ασθενειών και επιτρέποντάς σας να διατηρείτε ένα υγιές βάρος. Ωστόσο, η φυσική δραστηριότητα μπορεί επίσης να σας βοηθήσει να αισθανθείτε καλύτερα, καθώς ενισχύει τη διάθεσή σας και προάγει την αυτοπεποίθησή σας και την εμπιστοσύνη σας στον εαυτό. Στο κείμενο που ακολουθεί θα δούμε πώς η τακτική άσκηση μπορεί να ενισχύσει τη συναισθηματική σας ευημερία.

Αθλητισμός: Η άσκηση συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ευημερίας και καλύτερη ποιότητα ζωής

  • Βελτιώνει τα συμπτώματα του άγχους και τη γενική σας διάθεση

Το σώμα μας απελευθερώνει ορμόνες στρες καθώς αυξάνονται τα επίπεδα του στρες, κάτι που μπορεί να προκαλέσει την απόκριση “μάχης ή φυγής”. Το άγχος προκαλεί επίσης αυξημένο καρδιακό ρυθμό, δυσκολία στην αναπνοή και εφίδρωση. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση των συνολικών επιπέδων άγχους. Στην πραγματικότητα, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι η άσκηση αναδιοργανώνει τον εγκέφαλο και αυξάνει την ανθεκτικότητα στο άγχος. Η άσκηση έχει επίσης αποδειχθεί ότι βελτιώνει τη διάθεση αυξάνοντας τις ενδορφίνες.

  • Αυξάνει την εμπιστοσύνη στον εαυτό σας

Η άσκηση μπορεί επίσης να αυξήσει την αυτοπεποίθηση. Ο καθορισμός, η διαδικασία και η πραγμάτωση ενός συνόλου στόχων βοηθούν στην οικοδόμηση μιας αίσθησης προσωπικής επίτευξης. Για τον λόγο αυτό, συνίσταται, εάν είστε αρχάριοι στην άσκηση, να ξεκινάτε πάντα από μικρούς στόχους και να αυξάνετε τις στοχεύσεις σας στην πορεία των προπονήσεων. Με κάθε επίτευγμα, θα στοχεύετε ένα βήμα παραπέρα και αυτό θα αυξάνει το αίσθημα της πίστης σας στον εαυτό.

  • Βελτιώνει τον ύπνο

Η άσκηση βελτιώνει επίσης την ποιότητα του ύπνου. Ο επαρκής ύπνος συνδέεται με αυξημένα επίπεδα ποιότητας ζωής και γενικής υγείας. Επειδή η άσκηση μειώνει το άγχος και την κατάθλιψη, μπορεί επίσης να οδηγήσει σε καλύτερο ύπνο. Μάλιστα, όσο περισσότερο ασκείστε, τόσο καλύτερα θα αποδίδετε στις προπονήσεις σας και όσο καλύτερα αποδίδετε, τόσο θα αυξάνετε η ποιότητα του ύπνου σας.

  • Μειώνει τον κίνδυνο άνοιας

Μια πρόσφατη ερευνητική μελέτη από την Αμερικανική Ακαδημία Νευρολογίας διαπίστωσε ότι οι γυναίκες με υψηλά επίπεδα φυσικής κατάστασης είχαν 90% λιγότερες πιθανότητες να εμφανίσουν άνοια δεκαετίες αργότερα σε σχέση με τις γυναίκες που ήταν λιγότερο σε φόρμα. Αν και χρειάζονται περισσότερες μελέτες που να καταδεικνούν το πώς συμβαίνει αυτό, φαίνεται πως η τακτική φυσική δραστηριότητα μπορεί να καθυστερήσει ή να αποτρέψει την άνοια.

Ακολουθεί σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Όταν η ποδηλασία είναι θεραπεία και μέσο πρόληψης διαφόρων παθήσεων

Δεν υπάρχει ένα κατώφλι στα οφέλη που προσφέρει η σωματική δραστηριότητα στην καρδιά, λένε επιστήμονες

Πώς η άσκηση επηρεάζει τον εγκέφαλό σας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το κολύμπι ως μέσο θεραπείας για άτομα με PTSD

Κολύμβηση: Η κολύμβηση προάγει τη διαδικασία που είναι γνωστή ως νευρογένεση του ιππόκαμπου. Η νευρογένεση του ιππόκαμπου είναι η αναγέννηση νέων εγκεφαλικών κυττάρων σε περιοχές του εγκεφάλου που ατροφούν κάτω από παρατεταμένες περιόδους στρες.

Το multitasking οδηγεί τα παιδιά σε περισσότερο άγχος

Multitasking άγχος παιδιά: Σε αντίθεση με τον συνολικό χρόνο πολυμέσων, το multitasking των μέσων σχετίζεται με πιο συχνή συμπεριφορά παρόμοια με τη ΔΕΠΥ, όπως αξιολογείται από τους δασκάλους τους.

Ποιες σχέσεις κινδυνεύουν από το folie à deux

Folie à deux σχέσεις: Οι Γάλλοι επινόησαν για πρώτη φορά τη φράση για να περιγράψουν την περίπτωση της Margaret και του Michael, ενός παντρεμένου ζευγαριού. Οι γιατροί δεν ήξεραν ποιος από τους δύο ξεκίνησε τον κύκλο της ψύχωσης. Όμως μπήκαν σε έναν βρόχο ανατροφοδότησης που ενίσχυε ο ένας τις αυταπάτες του άλλου.

Πώς επηρεάζει η φιλία την ψυχολογία;

Φιλικές σχέσεις: Ένας φίλος μπορεί να αποτελέσει ένα εξαιρετικά σημαντικό στήριγμα, ενώ ταυτόχρονα μπορεί να προσφέρει χαρά, ευτυχία και πολύ γέλιο, που ως γνωστόν, είναι το καλύτερο φάρμακο.

Η άσκηση οφελεί το σώμα, την εγκεφαλική λειτουργία και συναισθηματική ευεξία των παιδιών σας

Αθλητισμός παιδιά: Ανακαλύψτε πώς η σωματική δραστηριότητα μπορεί να βελτιώσει τη σωματική υγεία, τη λειτουργία του εγκεφάλου και τη διάθεση του παιδιού σας.

Πώς λειτουργεί η σχέση όταν ο ένας σύντροφος πάσχει από ψυχικό νόσημα;

Γάμος ψυχική υγεία: Σε κάθε περίπτωση, η κατάσταση όταν υπάρχει ψυχική ασθένεια γίνεται περίπλοκη, με τον σύζυγο που δεν πάσχει να μπαίνει συνήθως στην θέση του φροντιστή, από μόνος του. Γι’ αυτό και πλέον στην ψυχοθεραπεία θεωρείται δεδομένο ότι χρειάζεται βοήθεια εξίσου και ο σύντροφος που δεν πάσχει.

Μερικοί τρόποι που το κολύμπι σας ενδυναμώνει ψυχικά

Κολύμβηση: Η συμμετοχή σε μια ομάδα κολύμβησης στην πισίνα ή απλώς το να κολυμπάτε με παρέα στη θάλασσα, μπορεί όχι μόνο να είναι ευεργετικό για την υγεία σας, αλλά και για την προσωπικότητά σας και την κοινωνική σας ζωή. Έχοντας μια ομάδα ανθρώπων στο πλευρό σας που είναι έτοιμοι να σας στηρίξουν, ενισχύετε το αίσθημα του ανήκειν, και νιώθοντας πιο ασφαλείς, αυξάνετε την αυτοπεποίθησή σας. Η υποστήριξη και η ενθάρρυνση από τους άλλους είναι γνωστό ότι συμβάλουν στην καλή ψυχική κατάσταση.

25 Νοεμβρίου: Παγκόσμια ημέρα κατά της βίας των γυναικών

25 Νοεμβρίου: Σε περιόδους κρίσεων, οι αριθμοί αυξάνονται, όπως φαίνεται κατά τη διάρκεια της πανδημίας COVID-19 και των πρόσφατων ανθρωπιστικών κρίσεων, των συγκρούσεων και των κλιματικών καταστροφών.