Ψυχική Υγεία

Αθλητισμός Εγκέφαλος: Περισσότερη κίνηση σημαίνει καλύτερη μνήμη [vid]

Αθλητισμός Εγκέφαλος: Περισσότερη κίνηση σημαίνει καλύτερη μνήμη [vid]

Αθλητισμός Εγκέφαλος: Η τακτική άσκηση είναι από καιρό γνωστό ότι βελτιώνει και διατηρεί βασικές πτυχές της γνωστικής λειτουργίας, όπως η δυνατότητα προσοχής και συγκέντρωσης, η μάθηση και η μνήμη. Μειώνει επίσης τον κίνδυνο νόσου του Αλτσχάιμερ σε ηλικιωμένους ενήλικες.

Μια δομή στον εγκέφαλο που ονομάζεται ιππόκαμπος θεωρείται η έδρα της μάθησης και της μνήμης. Ο ιππόκαμπος βρίσκεται στον μεσαίο κροταφικό λοβό, ένα καλά συνδεδεμένο κέντρο της εγκεφαλικής δραστηριότητας που είναι ιδιαίτερα ευαίσθητο στα αποτελέσματα της άσκησης. Η νόσος του Alzheimer περιγράφεται συχνά ως σύνδρομο αποσύνδεσης στον εγκέφαλο. Μια νέα μελέτη σε ηλικιωμένους ενηλίκες στοχεύει να αξιολογήσει τις επιδράσεις της άσκησης στις νευρικές συνδέσεις εντός του μεσαίου κροταφικού λοβού.

  • Ποιος συμμετείχε στη μελέτη;

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη ήταν μια ομάδα 34 Αφρο-αμερικανών ενηλίκων ηλικίας 55 ετών και άνω που μπορούσαν να περπατήσουν χωρίς μπαστούνι ή αναπηρική καρέκλα και συμμετείχαν με ασφάλεια στην άσκηση. Τρεις άντρες και 31 γυναίκες συμμετείχαν στη μελέτη. Η μέση ηλικία τους ήταν τα 65 έτη. Κανείς εκ των συμμετεχόντων δεν είχε ήπια γνωστική εξασθένηση ή άνοια, ούτε και έπαιρνε φάρμακα που θα μπορούσαν να επηρεάσουν τη γνωστική απόδοση.

  • Πώς διεξήχθει η μελέτη;

Η μελέτη πραγματοποιήθηκε πριν από την πανδημία COVID-19 και οι συμμετέχουντες πήραν μέρος σε ένα πρόγραμμα ομαδικής άσκησης. Μετά από μια αρχική αξιολόγηση υγείας, φυσικής και γνωστικής κατάστασης, 17 από τους 34 συμμετέχοντες συμμετείχαν σε πρόγραμμα αερόβιας άσκησης 20 εβδομάδων με βάση το χορό, δύο φορές την εβδομάδα για 60 λεπτά ανά συνεδρία, Η ομάδα καθοδηγούνταν από πιστοποιημένο επαγγελματία εκπαιδευτή. Οι συμμετέχοντες υποβλήθηκαν σε παρακολούθηση της καρδιάς καθ ‘όλη τη διάρκεια των συνεδριών και ασκήθηκαν με μέτρια ένταση.

Ακολούθως, η μελέτη εξέτασε τα αποτελέσματα της συμμετοχής στην άσκηση των 20 εβδομάδων στην ευελιξία των νευρικών συνδέσεων εντός του μεσαίου κροταφικού λοβού και τα συνέκρινε με αυτά της μη συμμετοχής σε άσκηση. Οι ερευνητές χρησιμοποίησαν λειτουργική απεικόνιση μαγνητικού συντονισμού προκειμένου να έχουν πρόσβαση σε αυτήν την περιοχή του εγκεφάλου. Πραγματοποίησαν επίσης τεστ μάθησης και μνήμης στους συμμετέχοντες και συγκέντρωσαν πληροφορίες σχετικά με την φυσική κατάσταση, τον δείκτη μάζας σώματος και τη συνολική υγεία.

  • Ποια ήταν τα ευρήματα της μελέτης;

Οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσοι ασκήθηκαν έδειξαν μεγαλύτερη ικανότητα να αναδιατάξουν και να αναδιαμορφώσουν τις νευρικές συνδέσεις στον εγκέφαλό τους. Αυτό τους επέτρεψε να είναι σε θέση μάθουν και να διατηρήσουν καλύτερα τις πληροφορίες και στη συνέχεια να εφαρμόσουν λογικά αυτές τις πληροφορίες σε μια νέα κατάσταση.

Δεν υπήρξαν βελτιώσεις που σχετίζονται με την άσκηση στον δείκτη μάζας σώματος ή τη σωματική υγεία κατά τη διάρκεια της προπόνησης μέτριας έντασης των 20 εβδομάδων. Ωστόσο, οι συμμετέχοντες στο πρόγραμμα άσκησης έδειξαν βελτίωση στην ικανότητά τους να εφαρμόζουν με ευελιξία και να ανασυνδυάζουν πληροφορίες από προηγούμενη μάθηση. Για παράδειγμα, ήταν καλύτερα σε θέση να εντοπίσουν με ακρίβεια συσχετισμούς μεταξύ φαινομενικά ανόμοιων αντικειμένων όπως ένα ψάρι και ένα μωρό με βάση προηγούμενη γνώση.

Επιπλέον, ο μηχανισμός γενίκευσης στον οποίον βασίζονται οι ικανότητές μας να συσχετίζουμε, να ενσωματώνουμε, να ανασυνδυάζουμε και να ανακτούμε γνώσεις, βελτιώθηκε αναλογικά. Αυτές οι διαδικασίες γενίκευσης πραγματοποιούνται στο μεσαίο κροταφικό λοβό, και στην πρώιμη νόσο του Alzheimer η ικανότητα εκτέλεσης τους μειώνεται.

Ακολουθεί βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Διατροφή :Προωθείστε την γεύση και θα τραφείτε πιο υγιεινά

Ομορφιά Halloween : Φτιάξτε μόνοι σας το ραμμένο στόμα

Σεξουαλική ζωή : Σας αποκαλύπτουμε το μυστικό για να είστε ευτυχισμένοι

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Διαχείριση άγχους: Από που να αρχίσετε

Άγχος Διαχείριση: Το άγχος δεν θα εξαφανιστεί από τη ζωή σας. Και η διαχείριση του πρέπει να είναι συνεχής. Όμως, δίνοντας προσοχή σε αυτά που προκαλούν το άγχος σας και εξασκώντας τρόπους χαλάρωσης, μπορείτε να αντιμετωπίσετε μερικές από τις κακές επιπτώσεις του στρες και να αυξήσετε την ικανότητά σας να αντιμετωπίζετε τις προκλήσεις στη ζωή.

Μίνι στρατηγική για την ανακούφιση του άγχους και του στρες

Άγχος: Σύμφωνα με την Δρ Rosa, μια στρατηγική για να διδάξετε στον εαυτό σας τη συνειδητή αναπνοή από την κοιλιά είναι: κάθε φορά που αισθάνεστε άγχος, απλώς πάρτε τρεις αργές και ελεγχόμενες βαθιές αναπνοές από την κοιλιά. "Είναι μια απλή πράξη, αλλά αυτό διακόπτει την απόκριση 'μάχης ή πτήσης', την θέτει σε παύση", λέει η Δρ Rosa.

Aγοραφοβία: Αιτίες και συμπτώματα

Aγοραφοβία: Η αγοραφοβία μπορεί να περιορίσει σοβαρά την ικανότητά σας να κοινωνικοποιείστε, να εργάζεστε, να συμμετέχετε σε σημαντικές εκδηλώσεις και ακόμη και να διαχειρίζεστε τις λεπτομέρειες της καθημερινής ζωής, όπως την εκτέλεση καθηκόντων.