Ψυχική Υγεία

Ακροφοβία: Πώς θα αντιμετωπίσετε την υψοφοβία σας;

Ακροφοβία: Πώς θα αντιμετωπίσετε την υψοφοβία σας;

Ακροφοβία: Η ακροφοβία μπορεί να γίνει αρκετά εξουθενωτική για τον πάσχοντα και μπορεί να έχει αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή. Αντιμετωπίστε την χρησιμοποιώντας τα παρακάτω tips.

Όσον αφορά τους φόβους, ο φόβος για τα ύψη είναι σχετικά κοινός. Επίσημα γνωστός ως ακροφοβία, ο φόβος για τα ύψη είναι κάτι περισσότερο από τον κανονικό φόβο ή άγχος όταν βρίσκεται σε ακραία και επικίνδυνα ύψη. H ακροφοβία είναι ο έντονος φόβος για τα ύψη που μπορεί να μην είναι ιδιαίτερα ψηλά. Ο φόβος μπορεί να προκληθεί από κάτι τόσο απλό όπως το να βρίσκεστε σε μια μικρή σκάλα ή να κοιτάτε έξω από το παράθυρο από έναν όροφο που βρίσκεται πάνω από το επίπεδο του εδάφους. Η ακροφοβία μπορεί να γίνει αρκετά εξουθενωτική για τον πάσχοντα και μπορεί να έχει αντίκτυπο στην καθημερινή ζωή.

Αντιμετωπίστε την ακροφοβία

Εάν το αντιμετωπίζετε και θέλετε να πάρετε τον έλεγχο, ακολουθούν μερικές τεχνικές που θα σας βοηθήσουν να ξεπεράσετε τον φόβο του ύψους!

1. Σταδιακή έκθεση στον φόβο. Αντιμετωπίστε τους φόβους σας – είναι ένα κλισέ ρητό που ενσωματώνεται συχνά σε παρακινητικά αποσπάσματα και ομιλίες, αλλά έχει σημασία όταν πρόκειται να ξεπεράσετε τον φόβο του ύψους, καθώς η έκθεση στον φόβο βοηθά στην απευαισθητοποίηση του εαυτού σας. Ένας πολύ καλός τρόπος να το χρησιμοποιήσετε για να ξεπεράσετε τον φόβο σας για τα ύψη είναι να εκθέσετε σταδιακά τον εαυτό σας σε ύψη με τα οποία αγωνίζεστε. Ξεκινήστε χαμηλά – ξεκινήστε με μια βόλτα στο κάτω μέρος ενός λόφου και περπατείστε όλο και πιο ψηλά. Εναλλακτικά, θα μπορούσατε να το κάνετε αυτό με ένα πολυώροφο κτίριο, ανεβαίνοντας σταδιακά ένα επίπεδο! Αυτή η μέθοδος σταδιακής έκθεσης απαιτεί χρόνο, αλλά τελικά, θα βρίσκεστε στην κορυφή του λόφου και θα είστε σε θέση να κάνετε κάτι που ποτέ δεν πιστεύατε ότι θα μπορούσατε.

2. Εκλογικεύστε τον φόβο σας. Με την ακροφοβία, ο φόβος προκαλείται συχνά σε καταστάσεις που δεν είναι λογικές. Για παράδειγμα, αυτός θα μπορούσε να είναι ο φόβος να βρεθείτε στον τελευταίο όροφο ενός ασφαλούς κτιρίου, παρά το γεγονός ότι είναι εξαιρετικά ασφαλές και οι πιθανότητες να οδηγήσει η κατάσταση σε βλάβη είναι πολύ απίθανες. Μόλις αναπτυχθεί ένας φόβος, είναι εύκολο να αγχωθείς και να ξεχάσεις την ασφάλεια ορισμένων καταστάσεων. Μπορεί να είναι πολύ εύκολο να σκέφτεστε παράλογα και να τροφοδοτείτε τον φόβο σας. Για να αντισταθείτε σε αυτό, προσπαθήστε να κάνετε συνειδητή προσπάθεια να εξετάσετε καταστάσεις που πυροδοτούν τον φόβο σας για τα ύψη και να τις εκλογικεύσετε. Εξηγήστε στον εαυτό σας ότι δεν υπάρχει λόγος να φοβάστε το ύψος και ότι είστε εξαιρετικά ασφαλείς. Αυτή η διαβεβαίωση μπορεί πραγματικά να σας βοηθήσει να εργαστείτε για να ξεπεράσετε τον φόβο σας για τα ύψη.

3. Προετοιμαστείτε. Όταν πρόκειται να αντιμετωπίσετε τον φόβο σας, η προετοιμασία είναι το κλειδί. Σκεφτείτε εκ των προτέρων να βρεθείτε σε μια κατάσταση που προκαλεί τον φόβο σας. φανταστείτε πώς αισθάνεστε στην κατάσταση και σκεφτείτε πώς θα βοηθήσετε τον εαυτό σας να χαλαρώσει. Αυτή η διαδικασία είναι ιδιαίτερα ωφέλιμη εάν γνωρίζετε ότι θα βρεθείτε σε μια κατάσταση που προκαλεί φόβο, καθώς το να γνωρίζετε τι να περιμένετε μειώνει την πιθανότητα να πανικοβληθείτε και να αναστατωθείτε όταν προκύψει η κατάσταση. Αυτή η διαδικασία σχεδιασμού βοηθά στην ομαλοποίηση της έννοιας του να βρίσκεσαι σε ύψος, βοηθώντας σε να γίνεις πιο αποδεκτός και σίγουρος μαζί τους.

4. Εξασκηθείτε σε τεχνικές χαλάρωσης. Γρήγορος καρδιακός παλμός, σύντομες αναπνοές, υπερβολική εφίδρωση – όλα αυτά είναι κοινά συμπτώματα που σχετίζονται με τον φόβο του ύψους και η εμπειρία αυτών των συμπτωμάτων μπορεί να ενισχύσει τον φόβο και τον πανικό. Οι τεχνικές χαλάρωσης μπορούν να βοηθήσουν στην ελαχιστοποίηση αυτών των συμπτωμάτων και να τα θέσουν υπό έλεγχο. Οι ασκήσεις βαθιάς αναπνοής είναι μια από τις πιο απλές τεχνικές για εξάσκηση και μπορούν πραγματικά να σας βοηθήσουν να νιώσετε πιο χαλαροί. Είναι επίσης ωφέλιμο να έχετε κάτι στο να εστιάσετε, αντί να εστιάσετε στον φόβο σας. 

5. Επιλέξτε τη σωστή δραστηριότητα. Εάν είστε άτομο σε εξωτερικούς χώρους, μπορεί να διαπιστώσετε ότι η ακροφοβία σας σας περιορίζει από συγκεκριμένα μέρη ή δραστηριότητες. Το να προκαλέσετε τον εαυτό σας σε νέες δραστηριότητες είναι ένας εξαιρετικός τρόπος για να αντιμετωπίσετε τους φόβους κατά μέτωπο, αλλά μπορείτε να ξεκινήσετε από μικρά και να στοχεύσετε ψηλά αντί να ξεκινήσετε με οτιδήποτε πολύ έντονο και ενοχλητικό.

Ο φόβος για τα ύψη μπορεί να έχει τεράστιο αντίκτυπο στη ζωή σας, αλλά δεν είναι κάτι που πρέπει να αποδεχτείτε. Έχοντας αυτές τις συμβουλές κατά νου, το να ξεπεράσετε τον φόβο σας για τα ύψη είναι σίγουρα εφικτό!

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

10 Χαρακτηριστικά που έχουν οι τελειομανείς

8 Σημάδια ότι βρίσκεστε σε τοξική σχέση

Αντιμετωπίζοντας το σεξουαλικό σας άγχος

Το MyMuse είναι μία από τον αυξανόμενο αριθμό επιχειρήσεων που οδηγούν σε ένα κύμα σεξουαλικής απελευθέρωσης την Ινδία

Επιπτώσεις της πανδημίας στην ψυχική υγεία: Μια παγκόσμια επισκόπηση

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πώς να ενισχύσετε την ενθάρρυνση του εαυτού σας;

Θάρρος: Πολλές καταστάσεις στη ζωή μάς καλούν να κάνουμε κάτι που θεωρούμε τρομακτικό, αναστατωμένο, άβολο, που προκαλεί άγχος ή στενοχωρεί, με άλλα λόγια, να επιδείξουμε συναισθηματικό θάρρος βγαίνοντας έξω από τις ζώνες άνεσής μας και να κάνουμε αυτό που ξέρουμε ότι είναι σωστό ή υγιές παρά τον τρόμο που νιώθουμε.

Επηρεάζει η καθαριότητα τη ψυχική υγεία;

Προσωπική υγιεινή: Το τακτικό μπάνιο, η θετική στοματική υγιεινή και η αλλαγή και το πλύσιμο των ρούχων είναι μερικά παραδείγματα μοτίβων που πρέπει να προσέχετε.

Η επίδραση του φόβου στην υγεία

Φόβος: Όταν οι άνθρωποι ζουν σε διαρκή φόβο, είτε από φυσικούς κινδύνους στο περιβάλλον τους είτε από απειλές που αντιλαμβάνονται, μπορεί να βιώσουν αρνητικές επιπτώσεις σε όλους τους τομείς της ζωής τους.

Πώς ο χορός συμβάλλει στη διατήρηση της ψυχικής ευεξίας;

Χορός: Οι περισσότεροι από εμάς είναι εξοικειωμένοι με το υπέροχο συναίσθημα που έχουμε όταν περνάμε χρόνο στην πίστα. Από γάμους και γιορτές μέχρι μαθήματα αεροβικής ή ακόμα και μαθήματα χορού, η κίνηση του σώματός μας συχνά μας ανεβάζει τη διάθεση. Αποδεικνύεται ότι ο χορός μπορεί να βελτιώσει την ψυχική μας υγεία και υπάρχει μια επιστημονική εξήγηση πίσω από αυτές τις κινήσεις που τονώνουν τη διάθεση.

Η συμπεριφορική παρέμβαση μειώνει την κατάθλιψη σε ενήλικες με παχυσαρκία

Παχυσαρκία: Τα αποτελέσματα από μια πιλοτική κλινική δοκιμή δείχνουν ότι σε μια φυλετικά και εθνοτικά διαφορετική ομάδα ενηλίκων με παχυσαρκία και κατάθλιψη, μια ολοκληρωμένη συμπεριφορική παρέμβαση ήταν πιο αποτελεσματική από τη συνηθισμένη φροντίδα στη μείωση της κατάθλιψης και των συσχετιζόμενων συμπτωμάτων άγχους παρά στην προώθηση της απώλειας βάρους.