Διατροφή

Πλανητική διατροφή : Αυξάνει το προσδόκιμο ζωής

Πλανητική διατροφή : Αυξάνει το προσδόκιμο ζωής

Πλανητική διατροφή : Ακριβώς όπως διαφορετικά τρόφιμα μπορούν να έχουν διαφορετικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία, έχουν επίσης διαφορετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Η στροφή προς μια «πλανητική διατροφή για την υγεία» μπορεί να τροφοδοτήσει τόσο τους ανθρώπους όσο και τον πλανήτη.

Οι ανθρώπινες δίαιτες συνδέουν άρρηκτα την υγεία και τηνπεριβαλλοντική αειφορία και έχουν τη δυνατότητα να καλλιεργούν και τα δύο. Η αυξημένη παραγωγή τροφίμων τα τελευταία 50 χρόνια συνέβαλε  στη μείωση της πείνας, των ποσοστών βρεφικής και παιδικής θνησιμότητας και της παγκόσμιας φτώχειας. Ωστόσο, τέτοια οφέλη αντισταθμίζονται τώρα από τη μετάβαση σε ανθυγιεινές δίαιτες.

Διαφορετικό φαγητό, διαφορετικός αντίκτυπος

Μαζί με τις διαφορετικές επιπτώσεις στην ανθρώπινη υγεία , διαφορετικά τρόφιμα έχουν επίσης διαφορετικές επιπτώσεις στο περιβάλλον. Όπως φαίνεται στο παρακάτω σχήμα, η παραγωγή τροφίμων με βάση τα ζώα τείνει να έχει υψηλότερες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου (πορτοκαλιές ράβδους) από την παραγωγή τροφίμων με βάση τα φυτά – και τα γαλακτοκομικά και το κόκκινο κρέας (ειδικά το βόειο κρέας) ξεχωρίζουν για τις δυσανάλογες επιπτώσεις τους. Πέρα από τις εκπομπές, είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η παραγωγή τροφίμων θέτει τεράστια ζήτηση στους φυσικούς πόρους μας, καθώς η γεωργία συμβάλλει σημαντικά στην αποψίλωση των δασών, την εξαφάνιση ειδών και την εξάντληση και τη μόλυνση των γλυκών υδάτων (σε αυτό το σχήμα, αυτές οι επιπτώσεις αντιπροσωπεύονται από τη χρήση γης [ πράσινες ράβδοι και κατανάλωση γλυκού νερού μπλε μπάρες.
Τι είναι η πλανητική διατροφή

 

  • Το 2019, η EAT- Lancet Commission ανέπτυξε τους πρώτους επιστημονικούς στόχους στον κόσμο για υγιή και βιώσιμα συστήματα διατροφής, συμπεριλαμβανομένης μιας «πλανητικής διατροφής για την υγεία» με καθορισμένα εύρη ημερήσιας κατανάλωσης για κάθε ομάδα τροφίμων. Αυτό το διατροφικό μοτίβο – που χαρακτηρίζεται από μια ποικιλία υψηλής ποιότητας φυτικών τροφίμων και χαμηλών ποσοτήτων ζωικών τροφών, εξευγενισμένων κόκκων, πρόσθετων σακχάρων και ανθυγιεινών λιπών – έχει σχεδιαστεί για να είναι ευέλικτο για να φιλοξενεί τοπικές και ατομικές καταστάσεις, παραδόσεις και διατροφικές προτιμήσεις.

Επιστημονικοί στόχοι για μια πλανητική διατροφή  υγείας

  • Δημιουργήθηκε για να ικανοποιεί τις διατροφικές απαιτήσεις και να προάγει την υγεία, ενώ παραμένει εντός των « πλανητικών ορίων », η Επιτροπή διαπίστωσε ότι η παγκόσμια υιοθέτηση αυτής της πλανητικής διατροφής για την υγεία θα παρείχε σημαντικά οφέλη για την υγεία.

Ακολουθεί βίντεο για υγιεινή διατροφή

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

ΟΑΕΔ : Διευρύνεται το χρονικό όριο της κάρτας ανεργίας

Αθηνά Οικονομάκου : "Μετάνοιωσα για μια επαγγελματική πρόταση που είπα όχι"

Εφηβεία : Πως το βάρος επηρεάζει τον ψυχισμό των παιδιών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Πόσο καλό μας κάνουν τα vegan φαγητά;

Vegan διατροφή: Μια vegan διατροφή αποκλείει όλα τα ζωικά προϊόντα, συμπεριλαμβανομένων του κρέατος, των γαλακτοκομικών και των αυγών. Όταν οι άνθρωποι την ακολουθούν σωστά, μια vegan δίαιτα μπορεί να είναι εξαιρετικά θρεπτική, να μειώσει τον κίνδυνο χρόνιων ασθενειών και να βοηθήσει στην απώλεια βάρους.

Είναι ασφαλής η απόψυξη στα μικροκύματα;

Απόψυξη μικροκύματα: Η χρήση του φούρνου μικροκυμάτων σας για την απόψυξη των τροφίμων είναι ασφαλής, αλλά πρέπει να μαγειρέψετε το φαγητό αμέσως μετά την ολοκλήρωση της απόψυξης, για να μην αναπτυχθούν επιβλαβή βακτήρια.

Πόσα ροφήματα με καφεΐνη μπορούν να προκαλέσουν ημικρανία;

Καφές ημικρανία: Τα δεδομένα έδειξαν ότι οι άνθρωποι που έπιναν τρία ή περισσότερα ροφήματα με καφεΐνη είχαν υψηλότερες πιθανότητες να αναπτύξουν πονοκέφαλο την επόμενη μέρα, πράγμα που σημαίνει ότι αυτή η ποσότητα καφεΐνης δεν σταμάτησε την ημικρανία. 

Καιρός να εμπιστευτείτε τις αισθήσεις σας και να μαγειρέψετε!

Διαισθητική μαγειρική: Μην δεσμεύεστε από την αλληλουχία βημάτων μιας συνταγής, ούτε από την στείρα αναπαραγωγή υλικών. Προσαρμόστε κάθε πιάτο στα γούστα σας, έχοντας εμπιστοσύνη στις αισθήσεις σας!

Νόστιμο σάντουιτς για τη δουλειά

Σνακ: Φτιάξτε ένα νόστιμο, υγιεινό και vegan σνακ για την εργασία σας ή τη βόλτα σας. Γνωρίστε πώς να τρώτε υγιεινά, χωρίς να στερείστε τις λαχταριστές γεύσεις.

5 τροφές που μειώνουν την πίεση

Υπέρταση: Η αλλαγή της διατροφής μπορεί να μειώσει σημαντικά την υψηλή πίεση, τόσο άμεσα όσο και μακροπρόθεσμα. Παρακάτω θα βρείτε 5 τροφές που συνίσταται να καταναλώνετε καθημερινά.

Φτιάξτε το πιο νόστιμο παγωτό φράουλα!

Παγωτό: Το παγωτό είναι η καλύτερη επιλογή γλυκού για το καλοκαίρι! Μπορείς να το απολαύσεις στην ξαπλώστρα σου, στη βόλτα σου ή και στο σπίτι σου με την παρέα σου!