ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Πεπτικό σύστημα: Γαστρεντερικά προβλήματα μετά από γεύμα για 1 στους 10

Πεπτικό σύστημα: Γαστρεντερικά προβλήματα μετά από γεύμα για 1 στους 10

Πεπτικό σύστημα: Γαστρεντερικά προβλήματα και κοιλιακό άλγος φαίνεται ότι αντιμετωπίζει το 10% του πληθυσμού. 1 στους 10 δυσκολεύεται να απολαύσει ένα γεύμα, καθώς ακολουθούν προβλήματα με το πεπτικό του σύστημα.

Εάν έχετε συχνά στομαχόπονο μετά το φαγητό, δεν είστε οι μόνοι. Αυτό διαπιστώνει μια νέα έρευνα, όπου αποδεικνύεται πως 1 στους 10 ανθρώπους βιώνει συχνό πόνο που σχετίζεται με το γεύμα. Αυτό περιλαμβάνει το 13% των γυναικών και το 9% των ανδρών. Είναι μάλιστα πιο συνηθισμένο σε ηλικίες 18 έως 28 ετών (15%), σύμφωνα με μια διαδικτυακή έρευνα σε περισσότερους από 54.000 ανθρώπους από 26 χώρες. Το μήνυμα που παίρνουμε από αυτή τη μελέτη είναι ότι οι άνθρωποι που αντιμετωπίζουν κοιλιακό άλγος που σχετίζεται με το γεύμα εμφανίζουν συχνότερα και άλλα γαστρεντερικά συμπτώματα. Αυτά τα άτομα ήταν επίσης πιο πιθανό να έχουν φούσκωμα, πρήξιμο στο στομάχι, αίσθημα υπερβολικού κορεσμού μετά το φαγητό ή να χορταίνουν πολύ γρήγορα. Ανέφεραν επίσης ότι έχουν δυσκοιλιότητα και διάρροια, καθώς και περισσότερη ψυχολογική δυσφορία και άλλα συμπτώματα.

Συνολικά, το 36% των ερωτηθέντων στην έρευνα με συχνό πόνο που σχετίζεται με το γεύμα είχε άγχος, σε σύγκριση με το 25% αυτών με περιστασιακά επεισόδια και το 18% αυτών με κανένα. Τα άτομα με συχνές κρίσεις κοιλιακού άλγους ανέφεραν επίσης υψηλότερα ποσοστά κατάθλιψης (35%) σε σύγκριση με εκείνα με περιστασιακά συμπτώματα (24%) και εκείνα με κανένα (17%). Έχουν επίσης μεγαλύτερο φορτίο ψυχολογικών και σωματικών συμπτωμάτων. Για παράδειγμα, αντιμετωπίζουν πόνο στην πλάτη ή δύσπνοια, τα οποία συνδέονται με μεγάλη δυσφορία και προβλήματα λειτουργίας. Αυτά τα συμπτώματα προκαλούν αγωνία και αναστάτωση στην καθημερινή ζωή.

Συμπτώματα όπως δυσκοιλιότητα και διάρροια εμφανίστηκαν στο 30% αυτών που ανέφεραν συχνό πόνο μετά το φαγητό. Αυτό έρχεται σε σύγκριση με το 20% αυτών με περιστασιακά συμπτώματα και το 10% άλλων. Το ίδιο ισχύει για τα συμπτώματα φούσκωμα και κοιλιακή διάταση, έδειξαν τα ευρήματα. Τα συμπτώματα που σχετίζονται με το γεύμα πρέπει να λαμβάνονται υπόψη όταν διαγιγνώσκονται διαταραχές όπως το σύνδρομο ευερέθιστου εντέρου και το φούσκωμα. Πρόκειται για μια κατηγορία προβλημάτων υγείας γνωστά ως DGBI, δηλαδή διαταραχές των αλληλεπιδράσεων εντέρου-εγκεφάλου.

Στην κλινική πράξη, η αξιολόγηση της συσχέτισης γεύματος σε όλους τους ασθενείς με DGBI θα μπορούσε να είναι μείζονος σημασίας για τη βελτίωση και την εξατομίκευση της θεραπείας. Εδώ, οι ασθενείς θα μπορούσαν να επωφεληθούν από μια προσέγγιση πολυεπιστημονικής φροντίδας, συμπεριλαμβανομένων συμβουλών για τη διατροφή και τον τρόπο ζωής, ψυχολογική υποστήριξη και φαρμακολογική θεραπεία. Τα ευρήματα παρουσιάστηκαν τη Δευτέρα σε μια διαδικτυακή συνάντηση της United European Gastroenterology. Τα ευρήματα που παρουσιάζονται σε ιατρικές συναντήσεις θα πρέπει να θεωρούνται προκαταρκτικά, έως ότου δημοσιευθούν σε περιοδικό και υποβληθούν σε κριτική από ομότιμους ερευνητές και επιστήμονες.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Σπιτικές και αποτελεσματικές θεραπείες για την καούρα και τη δυσπεψία

Τρία βότανα που βοηθούν στην εύρυθμη λειτουργία του εντέρου

Τα ψυχοσωματικά συμπτώματα του χρόνιου στρες και τεχνικές αντιμετώπισης

Πώς να ανακουφιστούμε από μια δυσπεψία

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Σούπα σελινόριζας με πράσο και τζίντερ για τις χειμωνιάτικες μέρες

Η σελινόριζα είναι ένα λαχανικό ρίζας που, όταν μαγειρευτεί και στη συνέχεια πολτοποιηθεί, γίνεται η τέλεια βάση για μια σούπα με σούπερ κρέμα χωρίς καμία ανάγκη για γαλακτοκομικά προϊόντα.

6 τρόποι που η θάλασσα ενισχύει την υγεία

Θάλασσα οφέλη υγεία: Οι μελέτες επιβεβαιώνουν ότι υπάρχει άμεση σχέση μεταξύ της θάλασσας και της διάθεσης των ανθρώπων, αυτό οφείλεται, σύμφωνα με τους ειδικούς, στην υψηλή περιεκτικότητα του θαλασσινού νερού σε μαγνήσιο, που ενισχύει το αίσθημα της χαλάρωσης, ηρεμίας και ευεξίας στους ανθρώπους.

Άσκηση και αυτοάνοσο νόσημα - Πώς να ξεκινήσετε

Αθλητισμός: Για πολλά άτομα με αυτοάνοσες διαταραχές, η μέτρια, χαμηλής έντασης άσκηση και η σωματική δραστηριότητα μπορούν να αποφέρουν τεράστιο όφελος για την ποιότητα της ζωής τους. Ειδικότερα, η άσκηση ενισχύει τη σωματική σας ενέργεια. Η παραγωγή ενδορφινών είναι ένα φυσικό παυσίπονο. Η άσκηση μπορεί να βοηθήσει στη μείωση της φλεγμονής σε όλο το σώμα και συμβάλει επίσης στην καταπολέμηση της κατάθλιψης και του άγχους που επίσης συχνά συνοδεύουν τον χρόνιο πόνο.

Μια απλή και πεντανόστιμη συνταγή με μπρόκολο και αμύγδαλο

Μπρόκολο αμύγδαλο: Για να διασφαλίσετε στην καθημερινότητά σας την πρόσληψη σωστών τροφών όπως τα λαχανικά και τους ξηρούς καρπούς καλό θα ήταν να βρείτε συνταγές που θα σας κεντρίσουν το ενδιαφέρον και θα περιέχουν και συστατικά που θα σας αρέσουν ιδιαίτερα.

Αρτηριακή υπέρταση: Ένας σιωπηλός «δολοφόνος»

«Ζαλίζομαι», «άνοιξε η μύτη μου», «έχω νευροπίεση». Ή «έχω ανεβεί σκάλες/έχω αθληθεί και μετρώντας την πίεσή μου είδα ότι ήταν υψηλή». Ή «μέτρησα την πίεσή μου και ήταν 150/90, τι να κάνω;» Πολλές από αυτές τις κουβέντες ακούγονται και λέγονται καθημερινά σε σπίτια ή σε ιατρεία και το κοινό σε όλες είναι ότι τα άτομα που τις λένε τις πιστεύουν.

Σήμερα η Google τιμά με Doodle την πίτσα!

Google Doodle πίτσα: Την ημέρα αυτή το 2007, η μαγειρική τέχνη του Ναπολιτάνου «Pizzaiuolo» εγγράφηκε στον Αντιπροσωπευτικό Κατάλογο της Άυλης Πολιτιστικής Κληρονομιάς της Ανθρωπότητας της UNESCO.