Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Μελέτη: Η έντονη άσκηση είναι καλύτερη για την υγεία της καρδιάς

Μελέτη: Η έντονη άσκηση είναι καλύτερη για την υγεία της καρδιάς

Μελέτη: Τα ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων ήταν 14% χαμηλότερα όταν η μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα αντιπροσώπευε το 20%, αντί για το 10%, της συνολικής ενεργειακής δαπάνης της φυσικής δραστηριότητας.

Η έντονη σωματική δραστηριότητα αυξάνει τα οφέλη για την υγεία της καρδιάς, σύμφωνα με έρευνα. Ερευνητές στο Λέστερ του Κέιμπριτζ και το Εθνικό Ινστιτούτο Έρευνας Υγείας και Φροντίδας (NIHR) χρησιμοποίησαν ανιχνευτές δραστηριότητας για να παρακολουθήσουν 88.000 άτομα. Η έρευνα έδειξε ότι υπήρχε μεγαλύτερη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου όταν η δραστηριότητα ήταν τουλάχιστον μέτριας έντασης. Οι ερευνητές είπαν ότι η πιο έντονη δραστηριότητα είχε «σημαντικό» όφελος.

Κάθε κίνηση μετράει

Η μελέτη, που δημοσιεύτηκε στο European Heart Journal, διαπίστωσε ότι ενώ η σωματική δραστηριότητα κάθε είδους είχε οφέλη για την υγεία, υπήρχε μεγαλύτερη μείωση στον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων όταν η άσκηση ήταν τουλάχιστον μέτριας έντασης. Η μελέτη, με επικεφαλής τους ερευνητές του NIHR, του Leicester Biomedical Research Center και του Πανεπιστημίου του Cambridge, ανέλυσε περισσότερους από 88.412 μεσήλικες συμμετέχοντες στο Ηνωμένο Βασίλειο μέσω ανιχνευτών δραστηριότητας στους καρπούς τους.

Οι συγγραφείς διαπίστωσαν ότι ο συνολικός όγκος σωματικής δραστηριότητας συσχετίστηκε ισχυρά με μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακής νόσου. Έδειξαν επίσης ότι η λήψη μεγαλύτερου όγκου της συνολικής φυσικής δραστηριότητας από μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα συσχετίστηκε με περαιτέρω μείωση του καρδιαγγειακού κινδύνου. Τα ποσοστά καρδιαγγειακών παθήσεων ήταν 14% χαμηλότερα όταν η μέτρια έως έντονη σωματική δραστηριότητα αντιπροσώπευε το 20%, αντί για το 10%, της συνολικής ενεργειακής δαπάνης της φυσικής δραστηριότητας, ακόμη και σε εκείνες που κατά τα άλλα είχαν χαμηλά επίπεδα δραστηριότητας.

Αυτό ισοδυναμούσε με τη μετατροπή μιας καθημερινής βόλτας 14 λεπτών σε γρήγορο περπάτημα επτά λεπτών, είπαν. Οι τρέχουσες κατευθυντήριες γραμμές σωματικής δραστηριότητας από τους Chief Medical Officers του Ηνωμένου Βασιλείου συνιστούν ότι οι ενήλικες πρέπει να στοχεύουν να είναι δραστήριοι καθημερινά, κάνοντας 150 λεπτά μέτριας έντασης δραστηριότητα ή 75 λεπτά έντονης δραστηριότητας – όπως το τρέξιμο – κάθε εβδομάδα. Οι ερευνητές είπαν ότι μέχρι πρόσφατα δεν ήταν σαφές εάν ο συνολικός όγκος σωματικής δραστηριότητας ήταν πιο σημαντικός για την υγεία ή εάν η πιο έντονη δραστηριότητα προσέφερε πρόσθετα οφέλη.

Ο Δρ Paddy Dempsey, ερευνητής στο Πανεπιστήμιο του Leicester και στην επιδημιολογική μονάδα του Συμβουλίου Ιατρικών Ερευνών (MRC) στο Πανεπιστήμιο του Κέμπριτζ, δήλωσε: «Χωρίς ακριβή αρχεία της διάρκειας και της έντασης της σωματικής δραστηριότητας, δεν ήταν δυνατό να διευθετηθεί η συνεισφορά πιο έντονη σωματική δραστηριότητα από αυτή του συνολικού όγκου φυσικής δραστηριότητας. Οι φορητές συσκευές μας βοήθησαν να εντοπίσουμε και να καταγράψουμε με ακρίβεια την ένταση και τη διάρκεια της κίνησης.

Η δραστηριότητα μέτριας και έντονης έντασης δίνει μεγαλύτερη μείωση στον συνολικό κίνδυνο πρόωρου θανάτου. «Η πιο έντονη σωματική δραστηριότητα μπορεί επίσης να μειώσει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων, πέρα ​​από το όφελος που φαίνεται από τη συνολική ποσότητα σωματικής δραστηριότητας, καθώς διεγείρει το σώμα να προσαρμοστεί στην υψηλότερη προσπάθεια που απαιτείται».

Ο καθηγητής Tom Yates, καθηγητής φυσικής δραστηριότητας, καθιστικής συμπεριφοράς και υγείας στο πανεπιστήμιο, δήλωσε: «Βρήκαμε ότι η επίτευξη της ίδιας συνολικής σωματικής δραστηριότητας μέσω δραστηριότητας υψηλότερης έντασης έχει ένα σημαντικό πρόσθετο όφελος. Τα ευρήματά μας υποστηρίζουν απλά μηνύματα αλλαγής συμπεριφοράς ότι «κάθε κίνηση μετράει» για να ενθαρρύνουμε τους ανθρώπους να αυξήσουν τη συνολική σωματική τους δραστηριότητα και, αν είναι δυνατόν, να το κάνουν ενσωματώνοντας πιο μέτριας έντασης δραστηριότητες. Αυτό θα μπορούσε να είναι τόσο απλό όσο η μετατροπή μιας χαλαρής βόλτας σε γρήγορο περπάτημα».

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Γιατί πρέπει να εντάξετε το τζόκινγκ στις καθημερινές σας δραστηριότητες;

Πόσο καλό μας κάνει η γυμναστική;

Πώς να διατηρήσετε τις αρθρώσεις υγιείς καθώς μεγαλώνετε

Μπορεί τα αθλητικά σας ρούχα να σας βάζουν σε κίνδυνο;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι είναι η υπερκαλιαιμία και πώς αντιμετωπίζεται

Υπερκαλιαιμά: Οι πιο κοινές αιτίες υπερκαλιαιμίας περιλαμβάνουν νεφρική νόσο, υπερβολική πρόσληψη καλίου και αφυδάτωση. Άλλες αιτίες μπορεί να περιλαμβάνουν ανεπάρκεια των επινεφριδίων, λοιμώξεις ή βλάβη των ιστών.

Πώς να φτιάξετε λιθρίνι και να τους εντυπωσιάσετε όλους;

Λιθρίνι φαγητό: Το λιθρίνι είναι ένα ευέλικτο και νόστιμο ψάρι που μπορεί να παρασκευαστεί χρησιμοποιώντας διάφορες μεθόδους μαγειρέματος, καθεμία από τις οποίες αναδεικνύει τις μοναδικές του γεύσεις και υφές.

Σύνδρομο Lemierre: Συμπτώματα, αιτίες, διάγνωση, θεραπεία 

Σύνδρομο Lemierre: Η πρόγνωση είναι γενικά καλή με έγκαιρη διάγνωση και θεραπεία. Ωστόσο, η κατάσταση μπορεί να είναι απειλητική για τη ζωή εάν αφεθεί χωρίς θεραπεία ή εάν εμφανιστούν επιπλοκές όπως σηπτικό σοκ ή αναπνευστική ανεπάρκεια

Πώς να φτιάξετε τον τέλειο ξιφία;

Μαγειρεύοντας ξιφία: Το μαγείρεμα του τέλειου ξιφία απαιτεί προσοχή στη λεπτομέρεια και μερικές βασικές τεχνικές για να διασφαλιστεί ότι παραμένει υγρό και γευστικό.

Νέο εργαλείο μπορεί να βοηθήσει να δοθεί προτεραιότητα σε βρέφη υψηλού κινδύνου για ανοσοποίηση RSV 

RSV: Ένα νέο εργαλείο που αναπτύχθηκε από ερευνητές μπορεί να βοηθήσει τους παρόχους υγειονομικής περίθαλψης να αξιολογήσουν καλύτερα τον κίνδυνο σοβαρής μόλυνσης από RSV σε μεμονωμένα βρέφη, επιτρέποντας στοχευμένες στρατηγικές ανοσοποίησης.

Close Icon