Επιστημονικά Νέα

Πώς τα social media επηρεάζουν τον ύπνο μας

Πώς τα social media επηρεάζουν τον ύπνο μας
Τα άτομα που περνάνε πολύ χρόνο στα social media είναι πιθανό να έχουν κακή ποιότητα ύπνου, σύμφωνα με μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πίτσμπουργκ. Η Dr Jessica Levenson και η ομάδα της αξιολόγησαν την χρήση των social media και τα προβλήματα ύπνου σε δείγμα σχεδόν 1.800 Αμερικανών, ηλικίας 19-32 ετών. Κατά μέσο όρο οι […]

Τα άτομα που περνάνε πολύ χρόνο στα social media είναι πιθανό να έχουν κακή ποιότητα ύπνου, σύμφωνα με μελέτη της Ιατρικής Σχολής του Πανεπιστημίου Πίτσμπουργκ. Η Dr Jessica Levenson και η ομάδα της αξιολόγησαν την χρήση των social media και τα προβλήματα ύπνου σε δείγμα σχεδόν 1.800 Αμερικανών, ηλικίας 19-32 ετών.

Κατά μέσο όρο οι συμμετέχοντες περνούσαν τουλάχιστον μία ώρα την ημέρα σε social media και επισκέπτονταν τις αντίστοιχες σελίδες τουλάχιστον 30 φορές την εβδομάδα. Σχεδόν το 30% των ατόμων είχε διαταραχές ύπνου. Η έρευνα έδειξε πως τα άτομα που περνούσαν τον περισσότερο χρόνο στα social media σε καθημερινό επίπεδο είχαν διπλάσιες πιθανότητες να έχουν προβλήματα ύπνου εν συγκρίσει με όσους ασχολούνταν ελάχιστα με τα social media. Τα άτομα που βρίσκονταν συνεχώς συνδεδεμένα σε κάποιο κοινωνικό δίκτυο κατά τη διάρκεια της εβδομάδας είχαν επίσης τριπλάσιες πιθανότητες να αναφέρουν προβλήματα ύπνου, συγκριτικά με όσους συνδέονταν ελάχιστες φορές.

Ο Dr. Bryan Parkman, συγγραφέας της μελέτης, εξηγεί ότι «η χρήση των social media γίνεται κατά κανόνα στον ελεύθερο χρόνο μας, άρα μάλλον στο τέλος της εργάσιμης ημέρας μας. Αυτό σημαίνει ότι στερεί χρόνο από την ξεκούραση ατόμου. Επιπλέον, πολλά πράγματα όπως δυσάρεστες ειδήσεις ή συζητήσεις, ενδεχομένως να αναστατώνουν ψυχολογικά το άτομο. Επίσης, το φως που εκπέμπουν οι οθόνες των ηλεκτρονικών συσκευών είναι γνωστό ότι διαταράσσει τον κιρκαδιανό ρυθμό του οργανισμού μας».

  • Το 50% των Ελλήνων διαθέτει λογαριασμό σε κάποιο μέσο κοινωνικής δικτύωσης
  • Οι Έλληνες περνούν τουλάχιστον 80 λεπτά την ημέρα στα social media
  • Youtube (93% των χρηστών), Facebook (82%), Linkedin (61%) και Twitter (46%) έχουν την μεγαλύτερη επισκεψιμότητα (στοιχεία του 2014)
  • Το 25% των χρηστών social media περνάει 1 – 2 ώρες online καθημερινά
  • Το 23% των χρηστών social media περνάει 2 – 4 ώρες online καθημερινά