Επιστημονικά Νέα

Εξαρτάται η απόδοση των γιατρών από την καταγωγή;

Εξαρτάται η απόδοση των γιατρών από την καταγωγή;
Έχει παρατηρηθεί πως γκρουπ γιατρών με συγκεκριμένη καταγωγή μπορεί να έχει διαφορετική απόδοση από κάποιο άλλο. Εξαρτάται όμως άραγε η απόδοση των γιατρών από την καταγωγή και αν ναι ποιοι είναι οι καθοριστικοί παράγοντες; Μια έκθεση που εκπονήθηκε από το Γενικό Ιατρικό Συμβούλιο και πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του τμήματος Προόδου της Ιατρικής Εκπαίδευσης και […]

Έχει παρατηρηθεί πως γκρουπ γιατρών με συγκεκριμένη καταγωγή μπορεί να έχει διαφορετική απόδοση από κάποιο άλλο. Εξαρτάται όμως άραγε η απόδοση των γιατρών από την καταγωγή και αν ναι ποιοι είναι οι καθοριστικοί παράγοντες;

Μια έκθεση που εκπονήθηκε από το Γενικό Ιατρικό Συμβούλιο και πραγματοποιήθηκε με τη συνεργασία του τμήματος Προόδου της Ιατρικής Εκπαίδευσης και Έρευνας (CAMERA) του Plymouth University, εξέτασε τους παράγοντες από τους οποίους μπορεί να εξαρτάται η διαφορετική απόδοση γιατρών από μια δημογραφική ομάδα σε σχέση με κάποια άλλη, στην ίδια περίπτωση.

Η ταχεία μελέτη, ανέλυσε 39 επιστημονικές εργασίες και 29 άλλες πηγές πληροφοριών. Τα ευρήματά της υποδηλώνουν ότι δεν υπάρχει κάποιος συγκεκριμένος λόγος για τα διαφορετικά επίπεδα στην απόδοση μεταξύ των διαφόρων δημογραφικών ομάδων. Η έρευνα δείχνει ότι η εξήγηση είναι πιθανό να αφορά πολλούς παράγοντες, όπως είναι η διαφορετική γλώσσα, η κοινωνικότητα σε ατομικό επίπεδο, και ο ρόλος του εκπαιδευτικού περιβάλλοντος και της κουλτούρας που επικρατεί στους διαφορετικούς οργανισμούς.

Επικεφαλής της έκθεσης ήταν η Δρ. Σαμ Ρίγκαν Ντε Μπερ, διευθύντρια του CAMERA στο Πανεπιστήμιο του Plymouth. «Το συγκεκριμένο θέμα είναι ιδιαιτέρως σημαντικό για το ιατρικό επάγγελμα. Πρέπει να καταλάβουμε τι είναι αυτό που επιτρέπει σε κάποια δημογραφική ομάδα να αποδίδει καλύτερα ή χειρότερα στην ίδια εκπαίδευση, από μια άλλη ομάδα. Αν και οι λόγοι για τη διαφορά στην απόδοση των γιατρών, είναι πολύπλοκοι και ποικίλοι, έχουμε εντοπίσει ότι οι εκπαιδευτές βρίσκονται στην κατάλληλη θέση προκειμένου να αναπτύξουν και την αξιολογήσουν τις κατάλληλες δομές υποστήριξης καθ’ όλη τη διάρκεια της επαγγελματικής κατάρτισης”. Και συνέχισε: «Καθώς επιδιώκουμε να διευρύνουμε την πρόσβαση ανθρώπων από διαφορετικά κοινωνικά δίκτυα στην ιατρική επιστήμη, είναι πιο σημαντικό από ποτέ να αποσαφηνίσουμε το ζήτημα της διαφορετικής απόδοσης προκειμένου να ανεβάσουμε τον πήχη».

Το Γενικό Ιατρικό Συμβούλιο, εκπόνησε την έρευνα ως μέρος ενός ευρύτερου προγράμματος με στόχο την καλύτερη κατανόηση της ύπαρξης της διαφοράς στην απόδοση. Ένας ακόμα σκοπός του προγράμματος ήταν να βρεθούν και οι τρόποι με τους οποίους θα μετριαστεί το φαινόμενο. Η συγκεκριμένη έκθεση, βοήθησε τους υπεύθυνους του Συμβουλίου να εντοπίσουν την υπάρχουσα βιβλιογραφία που θα μπορούσε να βοηθήσει στην έρευνα αλλά εντόπισε και πιθανούς παράγοντες στους οποίους θα έπρεπε να εστιαστεί η μελλοντική ευρύτερη έρευνα.