Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Το παγωτό & τα πατατάκια μπορεί να είναι εξίσου εθιστικά με τα ναρκωτικά

Το παγωτό & τα πατατάκια μπορεί να είναι εξίσου εθιστικά με τα ναρκωτικά

Οι άνθρωποι μπορεί να εμφανίσουν σημάδια εθισμού σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα - παγωτό, πατατάκια και άλλα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και υδατάνθρακες.

Έχετε ακούσει τη διαφήμιση με τα πατατάκια που επισημαίνει ότι «δεν μπορείτε να φάτε μόνο ένα»; Μια μελέτη από το Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν διαπίστωσε ότι οι άνθρωποι μπορεί να εμφανίσουν σημάδια εθισμού σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα. Αυτά περιλαμβάνουν παγωτό, πατατάκια και άλλα προϊόντα με υψηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη και υδατάνθρακες.

Εθισμός στα επεξεργασμένα τρόφιμα – Όπως τα ναρκωτικά;

Οι ερευνητές ανέλυσαν 281 μελέτες από 36 χώρες και ανακάλυψαν ότι το 14% των ενηλίκων και το 12% των παιδιών εμφάνιζαν σημάδια εθισμού σε εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα, όπως ορίζεται από την Κλίμακα Εθισμού Τροφίμων του Yale. Αυτοί οι εθισμοί ήταν στα ίδια επίπεδα με εκείνους για το αλκοόλ και τον καπνό, διαπίστωσε η μελέτη.

«Υπάρχει συγκλίνουσα και συνεπής υποστήριξη για την εγκυρότητα και την κλινική συνάφεια του εθισμού στα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα». Αυτό δήλωσε σε δελτίο τύπου η Ashley Gearhardt, επικεφαλής ερευνητής και καθηγήτρια ψυχολογίας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν. «Αναγνωρίζοντας ότι ορισμένοι τύποι επεξεργασμένων τροφίμων έχουν τις ιδιότητες εθιστικών ουσιών, ίσως μπορέσουμε να βοηθήσουμε στη βελτίωση της παγκόσμιας υγείας».

Σύμφωνα με τη συν-συγγραφέα Alexandra DiFeliceantonio, επίκουρη καθηγήτρια στο Virginia Tech University, «τα περισσότερα τρόφιμα που θεωρούμε φυσικά ή ελάχιστα επεξεργασμένα, παρέχουν ενέργεια με τη μορφή υδατανθράκων ή λίπους — αλλά όχι και τα δύο». Ο DiFeliceantonio επεσήμανε επίσης ότι ενώ μπορείτε να σταματήσετε το κάπνισμα, το ποτό ή τον τζόγο, δεν μπορείτε να σταματήσετε να τρώτε. Η διαιτολόγος Erin Palinski-Wade από το Νιου Τζέρσεϊ είπε στο Fox News Digital ότι είναι δύσπιστη για τα ευρήματα.

«Αν και τα τρόφιμα πλούσια σε πρόσθετη ζάχαρη μπορεί να διεγείρουν τις χημικές ουσίες που προκαλούν καλή αίσθηση στον εγκέφαλο και να γίνουν συνήθεια, η ζάχαρη από μόνη της δεν είναι εθιστική με τον τρόπο που μπορεί να είναι η κοκαΐνη ή άλλο φάρμακο», είπε. «Η κατανάλωση ζάχαρης και στη συνέχεια η μείωση ή η εξάλειψή της από τη διατροφή δεν θα οδηγήσει σε συμπτώματα στέρησης ή παρενέργειες όπως θα συνέβαινε από έναν πραγματικό εθισμό», συνέχισε.

Ορισμένα βασικά ευρήματα της ανάλυσης, σύμφωνα με το δελτίο τύπου, ήταν:

  • Τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε επεξεργασμένους υδατάνθρακες και πρόσθετα λίπη είναι ιδιαίτερα ικανοποιητικά και μπορεί να είναι εθιστικά.
  • Οι συμπεριφορές γύρω από τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα ενδέχεται να πληρούν τα κριτήρια για τη διάγνωση της διαταραχής χρήσης ουσιών σε μερικούς ανθρώπους.
  • Η κατανόηση αυτών των εθιστικών δυνατοτήτων θα μπορούσε να οδηγήσει σε νέες προσεγγίσεις στην κλινική φροντίδα και σε προσεγγίσεις πολιτικής.

«Είναι σημαντικό να κατανοήσουμε τον εθισμό σε αυτά τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα παγκοσμίως, ιδιαίτερα σε χώρες χαμηλού και μεσαίου εισοδήματος», είπε ο Gearhardt στο δελτίο τύπου, σημειώνοντας πώς το χαμηλό κόστος, η ευκολία και το μάρκετινγκ αυτών των τροφίμων τα κάνουν πιο ελκυστικά. «Θα χρειαστεί θαρραλέα δράση για να αλλάξουμε αυτούς και άλλους οικονομικούς και δομικούς παράγοντες που οδηγούν τους ανθρώπους προς τα εξαιρετικά επεξεργασμένα τρόφιμα», κατέληξε.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Είναι πραγματικός ο εθισμός στο φαγητό;

Οι επιπτώσεις του εθισμού στην ψυχική υγεία

Ο εθισμός ίσως έχει ρίζες στην πρώιμη εξέλιξη του εγκεφάλου

Τι σνακ μπορούν να καταναλώσουν όσοι εργάζονται πολύ;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Ποιος είναι ο καλύτερος τρόπος για να μαγειρέψετε σαρδέλες;

Σαρδέλες μαγειρική: Το μαγείρεμα σαρδέλας είναι ένας απολαυστικός τρόπος για να απολαύσετε αυτό το πλούσιο σε θρεπτικά συστατικά ψάρι, γνωστό για τα υψηλά επίπεδα ωμέγα-3 λιπαρών οξέων, βιταμίνη D και πρωτεΐνη.

Είναι καλό για την υγεία να καταναλώνουμε σπόρους από καρπούζι;

Σπόροι καρπουζιού: Οι σπόροι καρπουζιού είναι γεμάτοι οφέλη για την υγεία καθώς είναι μια εξαιρετική πηγή φυτικών ινών, μονοακόρεστων λιπαρών, μετάλλων, αντιοξειδωτικών και βιταμίνης C.

Είναι πραγματικά υγιεινή η βίγκαν διατροφή για το κατοικίδιό σας;

Vegan σκύλοι: Το πιο σημαντικό πράγμα για την υγεία του σκύλου είναι η δίαιτα να διαμορφώνεται σωστά, ώστε να καλύπτει όλες τις βασικές ανάγκες σε θρεπτικά συστατικά, σύμφωνα με τεκμηριωμένες οδηγίες.

Γεμιστές μελιτζάνες: Μια γευστική μεσογειακή απόλαυση

Γεμιστές μελιτζάνες: Οι γεμιστές μελιτζάνες είναι ένας απολαυστικός συνδυασμός γεύσεων και υφών, προσφέροντας ένα υγιεινό και πλούσιο γεύμα που σίγουρα θα εντυπωσιάσει την οικογένεια και τους φίλους σας.

Αυγά: Σύμμαχος για την υγεία του θυρεοειδούς

Αυγά: Χάρη στην υψηλή περιεκτικότητά τους σε ιώδιο, σελήνιο, πρωτεΐνες και χολίνη, τα αυγά μπορούν να συμβάλουν στην καλή λειτουργία του θυρεοειδούς αδένα και στη γενική υγεία σας.

Close Icon