Διατροφή

Plant based διατροφή: Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

Plant based διατροφή: Μειώνει τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού

Plant based διατροφή: Οι γυναίκες που ακολουθούν μια υγιεινή διατροφή με βάση τα λαχανικά και τα φρούτα μετά την εμμηνόπαυση φαίνεται να αντιμετωπίζουν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο για καρκίνο του μαστού, σύμφωνα με νέα γαλλική έρευνα.

Αφού παρακολούθησαν περισσότερες από 65.000 γυναίκες για δύο δεκαετίες, οι ερευνητές διαπίστωσαν ότι όσες κατανάλωναν μια υγιεινή, κυρίως φυτική διατροφή, διέτρεχαν χαμηλότερο κίνδυνο εμφάνισης οποιουδήποτε τύπου καρκίνου του μαστού – μείωση κατά μέσο όρο κατά 14%. Αλλά, σημείωσαν ότι ο κίνδυνος καρκίνου του μαστού μειώθηκε μόνο μεταξύ των γυναικών των οποίων η διατροφή περιελάμβανε σημαντική ποσότητα δημητριακών ολικής αλέσεως, φρούτων, λαχανικών, ξηρών καρπών, οσπρίων, φυτικών ελαίων και τσαγιού ή καφέ – ακόμα κι αν το κόκκινο κρέας και τα πουλερικά περιστασιακά περιλαμβάνονταν στην εξίσωση. Αντίθετα, δεν παρατηρήθηκε προστατευτικό όφελος μεταξύ των ηλικιωμένων γυναικών των οποίων η φυτική διατροφή κρίθηκε σχετικά ανθυγιεινή, λόγω της μεγάλης εξάρτησης από ζαχαρούχους χυμούς φρούτων, επεξεργασμένα δημητριακά, πατάτες, ποτά με ζάχαρη και/ή επιδόρπια. Αυτές οι γυναίκες είδαν τον κίνδυνο καρκίνου του μαστού να αυξάνεται κατά περίπου 20%.

Η επικεφαλής της μελέτης Sanam Shah είπε ότι τα ευρήματα «τονίζουν ότι η αύξηση της κατανάλωσης υγιεινών φυτικών τροφών και η μείωση της κατανάλωσης λιγότερο υγιεινών, μπορεί να βοηθήσει στην πρόληψη όλων των τύπων καρκίνου του μαστού». Αλλά η προειδοποίηση, πρόσθεσε, είναι σαφής: «Δεν είναι όλες οι φυτικές δίαιτες εξίσου υγιεινές», τόνισε η Shah, διδάκτωρ επιδημιολογίας στο Πανεπιστήμιο Paris-Saclay στη Γαλλία. Η Shah και οι συνάδελφοί της, ωστόσο, δεν επικεντρώθηκαν σε γυναίκες που έκοψαν εντελώς το κρέας. Καμία από τις γυναίκες δεν ήταν χορτοφάγος ή vegan. Αντίθετα, παρακολούθησαν αυτές των οποίων η διατροφή περιελάμβανε λίγο κρέας και πουλερικά, ενώ ήταν κυρίως φυτικής προέλευσης. Στη συνέχεια διερεύνησαν κατά πόσο οι πιο υγιεινές φυτικές τροφές είχαν διαφορετικό αντίκτυπο στον κίνδυνο καρκίνου του μαστού σε σύγκριση με λιγότερο υγιεινές επιλογές, μια οπτική γωνία που συνήθως παραβλέπεται.

Για τη μελέτη, οι Γαλλίδες συμμετέχουσες (μέση ηλικία 53 έτη) συμπλήρωσαν διατροφικά ερωτηματολόγια το 1993 και ξανά το 2005. Ταξινομήθηκαν είτε με βάσει μια διατροφή κυρίως ζωική είτε βάσει μιας διατροφής που είναι κυρίως φυτική. Σε μια μέση περίοδο παρακολούθησης περίπου 21 ετών, σχεδόν 4.000 από τις γυναίκες εμφάνισαν καρκίνο του μαστού. Η ομάδα μελέτης διαπίστωσε ότι όσες είχαν την τάση να τρώνε τις πιο υγιεινές φυτικές τροφές αντιμετώπιζαν σημαντικά χαμηλότερο κίνδυνο καρκίνου του μαστού. Όσες κατανάλωναν τις λιγότερο υγιεινές φυτικές δίαιτες είδαν τον κίνδυνο να αυξάνεται σημαντικά.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η plant based διατροφή προλαμβάνει τον κίνδυνο διαβήτη τύπου 2

Η plant based διατροφή θα μπορούσε να προσθέσει έως και 10 χρόνια στη ζωή σας

Όταν η χορτοφαγία μπορεί να περιλαμβάνει έναν αριθμό παραλλαγών

Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών τροφών θα μπορούσε να μειώσει τον κίνδυνο καρδιακών παθήσεων σε νέους ενήλικες.

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τηγανητό κοτόπουλο με μέλι

Πρωτεΐνη: Αυτά τα μπούτια κοτόπουλου είναι τραγανά εξωτερικά, απίστευτα τρυφερά και ζουμερά στο εσωτερικό και αλεσμένα με γευστικό γλυκό και πικάντικο ζεστό μέλι!

Φτιάξτε το δικό σας Mojito φράουλα

Cocktails: Αν δε γνωρίσετε τι να κεράσετε τους καλεσμένους σας στο πάρτι σας, δημιουργήστε ένα από τα πιο δροσιστικά cocktails, Mojito φράουλα.

Κάνει καλό η καφεΐνη στην εγκυμοσύνη;

Εγκυμοσύνη καφές: Οι ερευνητές ήθελαν να ανακαλύψουν εάν η κατανάλωση καφεΐνης προκαλεί συγκεκριμένα κακά αποτελέσματα εγκυμοσύνης. Εξέτασαν συγκεκριμένα τη σχέση μεταξύ της κατανάλωσης καφέ κατά τη διάρκεια της εγκυμοσύνης.

Ετοιμάζουμε σολομό για το σημερινό τραπέζι!

Ψάρι: Δοκιμάστε αυτό το υγιεινό δείπνο με noodles ολικής αλέσεως, πιπεριές, πράσα και σπανάκι και φιλέτα σολομού πλούσια σε ωμέγα-3. Είναι έτοιμο σε λιγότερο από 25 λεπτά.