Διατροφή

Χορτοφαγία: Η plant based διατροφή θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Η plant based διατροφή θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μετάβαση σε μια φυτική δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό του σώματος αρκετά ώστε να κάψει το επιπλέον βάρος και το λίπος – ακόμη και χωρίς έντονη άσκηση.

Ερευνητές από το PCRM συνεργάστηκαν με τον Dr. Kitt Petersen και τον Dr. Gerald Shulman του Πανεπιστημίου Yale. Μαζί, διεξήγαγαν μια δοκιμή 16 εβδομάδων όπου οι συμμετέχοντες στην ομάδα παρέμβασης υιοθέτησαν δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και vegan.

Η ομάδα μελέτης ανέμενε να βελτιώσει το μεταβολισμό, να μειώσει το σπλαχνικό λίπος και να βοηθήσει στη σημαντική απώλεια βάρους.

Αρχικά, 3.115 άτομα απάντησαν στα φυλλάδια που διανεμήθηκαν από την ερευνητική ομάδα. Από αυτά, 244 πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής στη μελέτη.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη είχαν υπερβολικό βάρος, με δείκτες μάζας σώματος που κυμαίνονταν μεταξύ 28 και 40 και ήταν ηλικίας 25-75 ετών.

Οι ερευνητές χώρισαν τυχαία τους συμμετέχοντες στη μελέτη σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ακολούθησε δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, vegan, διάρκειας 4 μηνών, τρώγοντας φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά σε μεγέθη σερβιρίσματος συγκρίσιμα με αυτά που συνήθως κατανάλωναν στα γεύματα. Η δεύτερη ομάδα, που λειτουργούσε ως ομάδα ελέγχου, δεν άλλαξε τις διατροφικές της συνήθειες.

Μέλη και των δύο ομάδων μείωσαν την καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια της μελέτης. Οι γυναίκες θα μπορούσαν να πίνουν ένα μόνο αλκοολούχο ποτό καθημερινά, ενώ οι άνδρες θα μπορούσαν να έχουν έως και δύο ποτά την ημέρα. Καμία ομάδα δεν ξεκίνησε μια ρουτίνα άσκησης ή παρέκκλινε από τυχόν υπάρχουσες φυσικές συνήθειες κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 16 εβδομάδων.

Αποτελέσματα της μελέτης

Οι ερευνητές έλαβαν μετρήσεις στην αρχή και στο τέλος της δοκιμής. Μέχρι το τέλος της μελέτης, η ομάδα της φυτικής διατροφής κατά μέσο όρο αύξησε κατά 18,7% το κάψιμο των θερμίδων μετά το γεύμα. Είδαν επίσης μια μέση απώλεια βάρους περίπου 14 κιλών.

Επιπλέον, η ομάδα διατροφής vegan παρουσίασε μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη και μείωση του σωματικού λίπους. Βασικά, αυτή η ομάδα είδε μια σημαντική απώλεια σπλαχνικού λίπους, τον πιο επιζήμιο τύπο λίπους που αποθηκεύεται γύρω από τα εσωτερικά όργανα.

Αντιθέτως, η ομάδα ελέγχου δεν παρουσίασε σημαντική απώλεια βάρους ή μείωση του σωματικού λίπους. Μετά τη σύγκριση των δύο ομάδων, ήταν σαφές στους ερευνητές ότι η δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, vegan είχε μετρήσιμο αντίκτυπο στο βάρος και την υγεία της ομάδας παρέμβασης.

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Dr. Hana Kahleova, διευθυντής κλινικής έρευνας στο PCRM, θεωρεί τα αποτελέσματα «πρωτοποριακά για τα 160 εκατομμύρια Αμερικανούς που παλεύουν με το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία».

Ενώ πρόσθεσε: “Κατά τη διάρκεια των ετών και των δεκαετιών, η καύση περισσότερων θερμίδων μετά από κάθε γεύμα μπορεί να κάνει μια σημαντική διαφορά στη διαχείριση του βάρους”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Μια vegan συνταγή με νοστιμιά - casarecce με ρεβίθι

Τι είναι η ωμοφαγική διατροφή και πώς δουλεύει;

Το ρίσκο της χορτοφαγικής δίαιτας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μειωμένος ο κίνδυνος εκδήλωσης διαβήτη για όσους ακολουθούν φυτοφαγική διατροφή

Χορτοφαγία: Η διατροφή που περιλαμβάνει πολλά φρούτα, λαχανικά, όσπρια, πλήρη δημητριακά και ξηρούς καρπούς, μειώνει σημαντικά τον κίνδυνο εκδήλωσης διαβήτη τύπου 2, σύμφωνα με αμερικανική έρευνα που δημοσιεύθηκε στο επιστημονικό εντυπο PLoS Medicine.

Πώς κατασκευάζεται το κρέας στο εργαστήριο

Οι  ερευνητές χρησιμοποιούν τεχνικές που αναπτύχθηκαν για την αναγεννητική ιατρική, επιτυγχάνοντας την καλλιέργεια κομματιών κρέατος μεγέθους χιλιοστών, όπου η διάταξη των μυοσωλήνων είναι τέτοια που βοηθά στην προσομοίωση της αίσθησης του κρέατος.

Τα 7 τρόφιμα που καίνε θερμίδες

Θερμίδες: Υπάρχουν τροφές που μπορεί κανείς να τρώει καθημερινά και να καίει θερμίδες αντί να παίρνει. Το καλό νέο είναι ότι πρόκειται για τροφές γευστικές και νόστιμες που δίνουν πολλά συν στην υγεία.

Ισορροπημένα γεύματα για υγιή παιδιά

Διατροφή Παιδιά: Γεμίστε πρώτα το μισό πιάτο σας με λαχανικά και φρούτα - ακόμη και στο πρωινό. Πηγαίνετε μαζί με τα παιδιά σας στο μανάβικο και διαλέξτε φρούτα και λαχανικά που τους αρέσει να τρώνε. Όταν σερβίρετε αυτά που τα ίδια επιλέγουν, είναι πιο πιθανό να τα δοκιμάσουν. Τα λαχανικά και τα φρούτα είναι πλούσια πηγή φυτικών ινών που θα βοηθήσουν στην διατήρηση της καλής υγείας της οικογένειά σας.

Δείτε ποια είναι τα πέντε είδη τσαγιού για να καίτε λίπος χωρίς δίαιτα και γυμναστική

Λευκό τσάι: Διασπά το συσσωρευμένο λίπος και εμποδίζει τον σχηματισμό νέων λιποκυττάρων. Περιέχει επίσης κατεχίνες, αντιοξειδωτικές ουσίες που πυροδοτούν την απελευθέρωση του λίπους από τα κύτταρα και ενισχύουν τον ρυθμό με τον οποίο το συκώτι μετατρέπει το λίπος σε ενέργεια.

Πώς η κατανάλωση καυτερής πιπεριάς επηρεάζει την ερωτική μας επιθυμία

Οι πιπεριές τσίλι συμβάλλουν στην αύξηση της θερμοκρασίας του σώματος, στην τόνωση της κυκλοφορίας του αίματος ως εκ τούτου και στην πρόκληση αγγειοδιαστολής στο γεννητικό σύστημα.