Διατροφή

Χορτοφαγία: Η plant based διατροφή θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Η plant based διατροφή θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό

Χορτοφαγία: Για άτομα που μπορεί να επιθυμούν να χάσουν βάρος, οι φυτικές δίαιτες θα μπορούσαν να είναι η καλύτερη λύση χάρη στον τρόπο με τον οποίο επηρεάζουν το μεταβολισμό.

Σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας, η μετάβαση σε μια φυτική δίαιτα χαμηλής περιεκτικότητας σε λιπαρά θα μπορούσε να ενισχύσει το μεταβολισμό του σώματος αρκετά ώστε να κάψει το επιπλέον βάρος και το λίπος – ακόμη και χωρίς έντονη άσκηση.

Ερευνητές από το PCRM συνεργάστηκαν με τον Dr. Kitt Petersen και τον Dr. Gerald Shulman του Πανεπιστημίου Yale. Μαζί, διεξήγαγαν μια δοκιμή 16 εβδομάδων όπου οι συμμετέχοντες στην ομάδα παρέμβασης υιοθέτησαν δίαιτα με χαμηλά λιπαρά και vegan.

Η ομάδα μελέτης ανέμενε να βελτιώσει το μεταβολισμό, να μειώσει το σπλαχνικό λίπος και να βοηθήσει στη σημαντική απώλεια βάρους.

Αρχικά, 3.115 άτομα απάντησαν στα φυλλάδια που διανεμήθηκαν από την ερευνητική ομάδα. Από αυτά, 244 πληρούσαν τα κριτήρια συμμετοχής στη μελέτη.

Οι συμμετέχοντες στη μελέτη είχαν υπερβολικό βάρος, με δείκτες μάζας σώματος που κυμαίνονταν μεταξύ 28 και 40 και ήταν ηλικίας 25-75 ετών.

Οι ερευνητές χώρισαν τυχαία τους συμμετέχοντες στη μελέτη σε δύο ομάδες. Η πρώτη ομάδα ακολούθησε δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, vegan, διάρκειας 4 μηνών, τρώγοντας φρούτα, λαχανικά, όσπρια και δημητριακά σε μεγέθη σερβιρίσματος συγκρίσιμα με αυτά που συνήθως κατανάλωναν στα γεύματα. Η δεύτερη ομάδα, που λειτουργούσε ως ομάδα ελέγχου, δεν άλλαξε τις διατροφικές της συνήθειες.

Μέλη και των δύο ομάδων μείωσαν την καθημερινή κατανάλωση αλκοόλ κατά τη διάρκεια της μελέτης. Οι γυναίκες θα μπορούσαν να πίνουν ένα μόνο αλκοολούχο ποτό καθημερινά, ενώ οι άνδρες θα μπορούσαν να έχουν έως και δύο ποτά την ημέρα. Καμία ομάδα δεν ξεκίνησε μια ρουτίνα άσκησης ή παρέκκλινε από τυχόν υπάρχουσες φυσικές συνήθειες κατά τη διάρκεια της δοκιμής των 16 εβδομάδων.

Αποτελέσματα της μελέτης

Οι ερευνητές έλαβαν μετρήσεις στην αρχή και στο τέλος της δοκιμής. Μέχρι το τέλος της μελέτης, η ομάδα της φυτικής διατροφής κατά μέσο όρο αύξησε κατά 18,7% το κάψιμο των θερμίδων μετά το γεύμα. Είδαν επίσης μια μέση απώλεια βάρους περίπου 14 κιλών.

Επιπλέον, η ομάδα διατροφής vegan παρουσίασε μείωση της αντίστασης στην ινσουλίνη και μείωση του σωματικού λίπους. Βασικά, αυτή η ομάδα είδε μια σημαντική απώλεια σπλαχνικού λίπους, τον πιο επιζήμιο τύπο λίπους που αποθηκεύεται γύρω από τα εσωτερικά όργανα.

Αντιθέτως, η ομάδα ελέγχου δεν παρουσίασε σημαντική απώλεια βάρους ή μείωση του σωματικού λίπους. Μετά τη σύγκριση των δύο ομάδων, ήταν σαφές στους ερευνητές ότι η δίαιτα με χαμηλά λιπαρά, vegan είχε μετρήσιμο αντίκτυπο στο βάρος και την υγεία της ομάδας παρέμβασης.

Ο επικεφαλής συγγραφέας της μελέτης, Dr. Hana Kahleova, διευθυντής κλινικής έρευνας στο PCRM, θεωρεί τα αποτελέσματα «πρωτοποριακά για τα 160 εκατομμύρια Αμερικανούς που παλεύουν με το υπερβολικό βάρος και την παχυσαρκία».

Ενώ πρόσθεσε: “Κατά τη διάρκεια των ετών και των δεκαετιών, η καύση περισσότερων θερμίδων μετά από κάθε γεύμα μπορεί να κάνει μια σημαντική διαφορά στη διαχείριση του βάρους”.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Μια vegan συνταγή με νοστιμιά - casarecce με ρεβίθι

Τι είναι η ωμοφαγική διατροφή και πώς δουλεύει;

Το ρίσκο της χορτοφαγικής δίαιτας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Είναι η μπανάνα το ιδανικό φρούτο για τη βελτίωση της υγείας μας;

Μπανάνες υγεία: Εκτός από σούπερ νόστιμη, η μπανάνα είναι και σούπερ θρεπτική. Βοηθά τον οργανισμό μας σε πολλά, όπως στην όραση και τις δερματικές παθήσεις, στην καλή λειτουργία του εντέρου και της καρδιάς.

11 τροφές πλούσιες σε πρωτεΐνη, έτσι απλά

Πρωτεΐνη πηγές: Θέλετε να ενισχύσετε την ποσότητα πρωτεϊνών που καταναλώνετε, αλλά δεν ξέρετε από πού να αρχίσετε; Εδώ θα βρείτε 11 πηγές πρωτεΐνης που θα μπορούν να αποτελέσουν τη βάση της διατροφής σας.

Τι πρέπει να γνωρίζετε για τις αμυλούχες τροφές και τη συμβολή τους στην υγεία

Άμυλο διατροφή: Τα άμυλα περιέχουν συμπυκνωμένους υδατάνθρακες, καθιστώντας τα ιδανικά για στιγμές που χρειάζεστε πολλή ενέργεια. Εκτός από τους υδατάνθρακες, είναι πλούσια σε ασβέστιο, σίδηρο, βιταμίνες Β και φυτικές ίνες. Οι φυτικές ίνες έχουν πολλά οφέλη για την υγεία, όπως ρύθμιση των κινήσεων του εντέρου, μείωση των επιπέδων χοληστερόλης, έλεγχος των επιπέδων γλυκόζης στο αίμα και βοήθεια στην απώλεια βάρους.

Πώς θα αποφύγετε τα junk food που σας τραβούν σαν μαγνήτης

Υγιεινή διατροφή Junk food: Η επιθυμία μας για τα comfort foods, τους γνωστούς πειρασμούς που κυμαίνονται από τα τραγανά μπισκότα μέχρι και τα πατατάκια και τα burgers αποτελούν εμπόδιο που καθένας δυσκολεύεται να ξεπεράσει. Άλλες φορές καταφέρνουμε να τους αποφύγουμε με επιτυχία ενώ άλλες πάλι δεν μπορούμε παρά να ενδώσουμε, γεγονός που σημαίνει ότι ξεφεύγουμε από […]

Εύκολα ιταλικά μπισκότα αμυγδάλου για όλη την οικογένεια

Ιταλικά Biscotti: Τραγανά και πεντανόστιμα, τα ιταλικά biscotti είναι μπισκότα αμυγδάλου που μπορείτε να απολαύσετε στον καφέ και το τσάι, στο πρωινό, σαν σνακ ή επιδόρπιο. Βασικά, κάθε στιγμή της ημέρας!