Διατροφή

Διατροφή Λαχανικά: Η plant based διατροφή μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων [vid]

Διατροφή Λαχανικά: Η plant based διατροφή μειώνει τον κίνδυνο καρδιαγγειακών παθήσεων [vid]

Διατροφή Λαχανικά: Η κατανάλωση περισσότερων φυτικών και λιγότερων ζωικών τροφών συνδέεται με καλύτερη καρδιαγγειακή υγεία και μειωμένο κίνδυνο θανάτου από ανακοπή, εγκεφαλικό ή άλλες καρδιαγγειακές νόσους, όπως αποκαλύπτει αμερικανική έρευνα.

Τα αποτελέσματα της μελέτης, που δημοσιεύτηκαν στο «Journal of the American Heart Association», την επιθεώρηση της Αμερικανικής Καρδιολογικής Ένωσης/ Αμερικάνικης Ένωσης για τα Εγκεφαλικά, έδειξαν ότι οι άνθρωποι που έτρωγαν περισσότερα φυτικά προϊόντα είχαν 16% μικρότερο κίνδυνο εμφάνισης καρδιαγγειακών ασθενειών (έμφραγμα, καρδιακή ανεπάρκεια, εγκεφαλικό κ.α.), 32% ελαττωμένο κίνδυνο θανάτου από καρδιαγγειακές νόσους ενώ μείωναν την πιθανότητα θανάτου από οποιαδήποτε αιτία κατά 25% συγκριτικά με εκείνους που δεν κατανάλωναν τέτοιες τροφές.

«Ενώ δε χρειάζεται να εξαλείψουμε εντελώς από τη ζωή μας τα ζωικά προϊόντα, αυτό που η έρευνά μας υποστηρίζει είναι ότι η κατανάλωση περισσότερων φυτικών και λιγότερων ζωικών προϊόντων μπορεί να μειώσει τον κίνδυνο εμφράγματος, εγκεφαλικού ή άλλους τύπους νοσημάτων της καρδιάς», δήλωσε η επικεφαλής της μελέτης δρ. Κέισι Μ. Ρέμπχολζ, αναπληρώτρια καθηγήτρια επιδημιολογίας στη Σχολή Δημόσιας Υγείας Μπλούμπεργκ, του Πανεπιστημίου Τζόνς Χόπκινς που εδράζεται στη Βαλτιμόρη, στο Μέριλαντ.

Η μέχρι τώρα έρευνα είχε επικεντρωθεί στην κατανάλωση αυτών των προϊόντων από συγκεκριμένα τμήματα του πληθυσμού (π.χ. χορτοφάγοι). Η παρούσα μελέτη είναι η πρώτη που ασχολείται με τις συνέπειες των φυτικών και ζωικών τροφών στον γενικό πληθυσμό.

Η Ρέμπχολζ υπογραμμίζει ότι η έρευνα αυτή αναδεικνύει τη σημασία της διατροφής στη ζωή μας και εξηγεί ότι παρά το γεγονός ότι κάθε τροφή μπορεί να φέρει ορισμένα οφέλη για τον οργανισμό, για τη μείωση του κινδύνου καρδιαγγειακών ασθενειών οι άνθρωποι πρέπει να καταναλώνουν περισσότερα φρούτα, λαχανικά, ξηρούς καρπούς, όσπρια, δημητριακά και λιγότερα ζωικά προϊόντα. «Αυτές οι διατροφικές συνήθειες είναι παρόμοιες με αυτές που προτείνονται για την καταπολέμηση της υπέρτασης», προσθέτει η ίδια.

«Τα ανεπεξέργαστα προϊόντα πλούσια σε θρεπτικά συστατικά και αυτά που έχουν χαμηλή περιεκτικότητα σε ζάχαρη, αλάτι και τρανς λιπαρά είναι οι καλύτερες επιλογές» τονίζει η Μαριέλ Τζεσάπ επικεφαλής έρευνας και ιατρική σύμβουλος της Αμερικανικής Καρδιολογικής Εταιρείας.

Οι ερευνητές ανέλυσαν δεδομένα από τις διατροφικές συνήθειες 10.000 μεσήλικων Αμερικανών τους οποίους παρακολούθησαν από το 1987 έως το 2016. Στο τέλος, χώρισαν το δείγμα σε κατηγορίες ανάλογα με την ποσότητα κατανάλωσης φυτικών και ζωικών τροφών. Όλοι οι συμμετέχοντες ήταν υγιείς στην αρχή της μελέτης.

Η Ρέμπχολζ φιλοδοξεί πως η μελλοντική έρευνα θα επικεντρωθεί στο ρόλο της ποιότητας των φυτικών προϊόντων στην ελαχιστοποίηση του κινδύνου καρδιαγγειακών ασθενειών.

Δείτε το βίντεο που ακολουθεί:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Διατροφή και υγεία: Το μυστικό για ευτυχισμένη ζωή.

Tips για να εντάξετε περισσότερα λαχανικά στη διατροφή σας

Μειωμένος ο κίνδυνος εκδήλωσης διαβήτη για όσους ακολουθούν φυτοφαγική διατροφή

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Το ανθεκτικό άμυλο είναι απαραίτητο σε μια υγιεινή διατροφή

Ανθεκτικό άμυλο: Η τακτική κατανάλωση τροφών που περιέχουν ανθεκτικό άμυλο, μαζί με άφθονα φρούτα, λαχανικά και ξηρούς καρπούς, μπορεί να βελτιώσει την υγεία και να μειώσει τον κίνδυνο ανάπτυξης μιας σειράς χρόνιων ασθενειών, όπως ο καρκίνος του παχέος εντέρου, ο διαβήτης τύπου 2 και οι καρδιακές παθήσεις.

Ξεκινάμε την εβδομάδα με μοσχάρι στιφάδο

Μοσχάρι στιφάδο: Η εβδομάδα ξεκινάει με μοσχάρι στιφάδο. Ένα φαγητό χορταστικό, θρεπτικό και νόστιμο. Το κρέας σιγοβράζει με τα κρεμμύδια και το γαστρονομικό αποτέλεσμα δεν παίζεται!

Το σημερινό δείπνο έχει νηστίσιμη τάρτα μανιταριών

Νηστίσιμη τάρτα μανιταριών: Τα μανιτάρια είναι το απόλυτο νηστίσιμο φαγητό και πολύ υγιεινό. Για τους αρχαίους Αιγύπτιους θεωρούνταν το ελιξίριο της αθανασίας. Θεωρούνται εξαιρετική τροφή, καθώς περιέχουν αμελητέες ποσότητες λίπους και σακχάρων, αλλά σημαντικές ποσότητες φυτικών ινών και πρωτεΐνης.

Φτιάχνουμε χαλβά σιμιγδαλένιο με αμύγδαλα

Χαλβάς σιμιγδαλένιος με αμύγδαλα: Είναι μία από τις πιο κλασικές χειμερινές συνταγές, αν και πολλοί το φτιάχνουν και το καλοκαίρι. Σίγουρα πάντως, είναι μία συνταγή, που είναι και γλυκιά, αλλά και θρεπτική, καθώς περιέχει βασικά συστατικά της ελληνικής κουζίνας, όπως το ελαιόλαδο, το σιμιγδάλι και τα αμύγδαλα.

Άρωμα ανατολής σε μία συνταγή που θα σας ταξιδέψει

Λιβανέζικα ψωμάκια: Αν συνηθίζετε να φτιάχνετε ψωμί στο σπίτι, αυτή η συνταγή θα σας καταπλήξει. Θα μπορούσατε να τα φάτε είτε σαν συνοδευτικό με το φαγητό σας, είτε να φτιάξετε με αυτά φοβερά σάντουιτς.

Φτιάξτε μοσχάρι κοκκινιστό και διεκδικήστε συγχαρητήρια από όλους

Μοσχάρι κοκκινιστό: Το μοσχάρι αποτελεί βασικό κομμάτι στη διατροφή μικρών και μεγάλων, χάρη στην πρωτεΐνη υψηλής ποιότητας και την πληθώρα βιταμινών και ιχνοστοιχείων που περιέχει. Όμως ταυτόχρονα πρόκειται για ένα πολύ γευστικό κρέας, το οποίο αν μαγειρευτεί σωστά μπορεί να κλέψει την παράσταση.

Τάρτα μπανάνας με γιαούρτι, εύκολη και υγιεινή

Τάρτα μπανάνας: Η τάρτα μπανάνας είναι ένα υπέροχο γλυκό, που θα το καταναλώσεις σιγά σιγά (αν έχεις εγκράτεια..) χωρίς όμως να σε λιγώσει, ή να σε πιάσει το στομάχι σου, και χωρίς να νιώσεις τύψεις γιατί είναι αρκετά υγιεινό.