Search Icon
ΑΝΑΖΗΤΗΣΗ
Διατροφή

Κρέας: Έρευνα αποκαλύπτει τους κινδύνους του κόκκινου κρέατος στην υγεία

Κρέας: Έρευνα αποκαλύπτει τους κινδύνους του κόκκινου κρέατος στην υγεία

Κρέας: Ακολουθεί μια ματιά στα κύρια ζητήματα και ερωτήσεις σχετικά με τον ρόλο των κόκκινων και επεξεργασμένων κρέατος στη διατροφή σας.

Μια διεθνής ομάδα ερευνητών πραγματοποίησε πέντε συστηματικές ανασκοπήσεις που εξέτασαν τις επιπτώσεις του κόκκινου κρέατος και του επεξεργασμένου κρέατος σε πολλαπλά θέματα υγείας, όπως καρδιακές παθήσεις, καρκίνος, διαβήτης και πρόωρος θάνατος.

Κόκκινο κρέας

Οι ερευνητές βρήκαν «χαμηλά» στοιχεία ότι είτε το κόκκινο κρέας είτε το επεξεργασμένο κρέας είναι επιβλαβές. Η συμβουλή τους: δεν χρειάζεται να μειώσετε την τακτική κατανάλωση κόκκινου και επεξεργασμένου κρέατος για λόγους υγείας.

Όπως ήταν αναμενόμενο, η αντίδραση από την επιστημονική κοινότητα ήταν έντονη και γρήγορη. Για παράδειγμα, το T.H του Χάρβαρντ. Η Σχολή Δημόσιας Υγείας Chan εξέδωσε μια δήλωση ότι οι νέες συμβουλές θα μπορούσαν ενδεχομένως να βλάψουν την υγεία των ανθρώπων.

«Αυτή η νέα σύσταση κόκκινου κρέατος και επεξεργασμένου κρέατος βασίστηκε σε λανθασμένη μεθοδολογία και σε μια παρερμηνεία των διατροφικών στοιχείων», λέει ο Δρ Frank Hu, πρόεδρος του Τμήματος Διατροφής. «Οι συγγραφείς χρησιμοποίησαν μια μέθοδο που εφαρμόζεται συχνά σε τυχαιοποιημένες κλινικές δοκιμές για φάρμακα και συσκευές, η οποία συνήθως δεν είναι εφικτή σε διατροφικές μελέτες».

Μια ματιά στα στοιχεία

Η μελέτη και η ευρέως διαδεδομένη αντίδρασή της έθεσαν για άλλη μια φορά το ερώτημα εάν το κόκκινο κρέας και το επεξεργασμένο κρέας είναι κακό για την υγεία σας και εάν οι άνθρωποι πρέπει να τα κόψουν ή απλώς να τα περιορίσουν.

Ποια είναι λοιπόν τα γεγονότα; Ακολουθεί μια ματιά στα κύρια ζητήματα και ερωτήσεις σχετικά με τον ρόλο των κόκκινων και επεξεργασμένων κρέατος στη διατροφή σας.

Τα κόκκινα και επεξεργασμένα κρέατα αυξάνουν τους κινδύνους για την υγεία. Παρά τα όσα προτείνει η μελέτη Annals of Internal Medicine, ο Δρ Χου λέει ότι ένα συσσωρευμένο σύνολο στοιχείων δείχνει μια σαφή σχέση μεταξύ της υψηλής πρόσληψης κόκκινων και επεξεργασμένων κρέατος και υψηλότερου κινδύνου για καρδιακές παθήσεις, καρκίνο, διαβήτη και πρόωρο θάνατο. «Τα στοιχεία είναι συνεπή σε διάφορες μελέτες», λέει.

Αλλά η λέξη κλειδί εδώ είναι «υψηλό». Ο Δρ Χου επισημαίνει ότι οι ακριβείς ποσότητες για την ασφαλή κατανάλωση κόκκινου κρέατος είναι ανοιχτές προς συζήτηση.

«Τα στοιχεία δείχνουν ότι τα άτομα με σχετικά χαμηλή πρόσληψη έχουν χαμηλότερους κινδύνους για την υγεία», λέει. «Μια γενική σύσταση είναι ότι οι άνθρωποι δεν πρέπει να τηρούν περισσότερες από δύο έως τρεις μερίδες την εβδομάδα».

Ο Δρ Χου προτείνει οι άνθρωποι να επικεντρώνονται όχι τόσο στα πραγματικά μεγέθη μερίδων, αλλά μάλλον στην τοποθέτηση του κόκκινου κρέατος στα γεύματα. «Αντί για το κυρίως πιάτο, χρησιμοποιήστε κόκκινο κρέας ως συνοδευτικό», λέει. «Θεωρείτε το κόκκινο κρέας πολυτέλεια και όχι βασική τροφή.

Για το επεξεργασμένο κρέας, ο Δρ Hu λέει ότι υπάρχει πολύ ισχυρότερη σχέση με υψηλότερο κίνδυνο καρδιακών παθήσεων και καρκίνου (ειδικά καρκίνου του παχέος εντέρου).

Τα επεξεργασμένα προϊόντα κρέατος περιέχουν υψηλές ποσότητες πρόσθετων και χημικών ουσιών, που μπορεί να συμβάλλουν σε κινδύνους για την υγεία. «Και πάλι δεν υπάρχει συγκεκριμένη ποσότητα που να θεωρείται ασφαλής, επομένως θα πρέπει να περιορίσετε την πρόσληψη επεξεργασμένου κρέατος στο ελάχιστο», λέει.

Δεν χρειάζεται να τρώτε κόκκινο κρέας. Το κόκκινο κρέας έχει υψηλές ποσότητες πρωτεΐνης, που βοηθά στην προώθηση της μυϊκής ανάπτυξης, και βιταμίνη Β12 για τη δημιουργία ερυθρών αιμοσφαιρίων. Για παράδειγμα, μια μερίδα 3 ουγγιών έχει περίπου το 45% της Ημερήσιας Αξίας (DV) πρωτεΐνης και το 35% της DV για τη Β12. Μια μερίδα κόκκινου κρέατος είναι επίσης μια καλή πηγή ψευδαργύρου, ο οποίος μπορεί να βοηθήσει το σώμα να παράγει τεστοστερόνη και σελήνιο, ένα ισχυρό αντιοξειδωτικό. Επιπλέον, το κόκκινο κρέας είναι πλούσιο σε σίδηρο. Ωστόσο, ο Δρ Χου λέει ότι δεν χρειάζεται να τρώτε κόκκινο κρέας για να λαμβάνετε αυτά τα απαραίτητα θρεπτικά συστατικά. «Μπορείτε να πάρετε τις ίδιες ποσότητες – και σε ορισμένες περιπτώσεις ακόμη περισσότερες – από πουλερικά, ψάρια, αυγά και ξηρούς καρπούς, καθώς και ακολουθώντας μια φυτική διατροφή».

Ορισμένα είδη κόκκινου κρέατος δεν είναι απαραίτητα πιο υγιεινά. Δεν υπάρχουν σταθερές μελέτες που να έχουν δείξει διατροφικά ή πλεονεκτήματα για την υγεία από την κατανάλωση βιολογικού ή βοείου κρέατος που τρέφεται με χόρτο.

«Αυτοί οι τύποι κόκκινου κρέατος είναι συχνά πιο επιθυμητοί καθώς περιέχουν χαμηλές ή καθόλου αυξητικές ορμόνες σε σύγκριση με το βόειο κρέας που τρέφεται με σιτηρά, αλλά δεν είναι ακόμα σαφές εάν προσφέρουν κάποια οφέλη για την υγεία», λέει ο Δρ Hu.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Η διατροφή με υψηλή πρωτεΐνη μειώνει την κατάθλιψη

Έχουν αυξηθεί οι ποσότητες των επεξεργασμένων τροφίμων στην Αμερική

Δημιουργήστε ένα κρεμώδες πιάτο με ζυμαρικά και μανιτάρια

Γιατί τα δημητριακά ολικής άλεσης είναι καλύτερα για την διατροφή;

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Tropical Sunset Spritzer: Ένα υπέροχο καλοκαιρινό κοκτέιλ

Tropical Sunset Spritzer: Απολαύστε αυτό το κοκτέιλ καθώς παρακολουθείτε τον ήλιο να βυθίζεται κάτω από τον ορίζοντα και αφήστε την απολαυστική του γεύση να σας μεταφέρει σε έναν τροπικό παράδεισο.

Κορυφαίες επιλογές πρωινού για απώλεια βάρους

Αδυνάτισμα πρωινό: Ένα ισορροπημένο πρωινό μπορεί να ξεκινήσει τον μεταβολισμό σας, να σας κρατήσει χορτάτους περισσότερο και να δώσει έναν υγιή τόνο για την υπόλοιπη ημέρα.

Γάλα καρύδας: Ένα ελιξίριο γεμάτο θρεπτικά συστατικά για υγεία και ευεξία

Γάλα καρύδας: Η ενσωμάτωση του γάλακτος καρύδας στη διατροφή σας μπορεί να προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία, από την ενίσχυση του ανοσοποιητικού και της υγείας της καρδιάς μέχρι τη βοήθεια στην απώλεια βάρους και τη βελτίωση της πέψης.

Close Icon