Διατροφή

Ενεργειακά ποτά & Αλκοόλ: Οι επιπτώσεις στην υγεία

Ενεργειακά ποτά & Αλκοόλ: Οι επιπτώσεις στην υγεία
Τα ενεργειακά ποτά είναι μια δημοφιλής τάση, κυρίως ανάμεσα σε ανθρώπους που χρειάζονται μέσα στην ημέρα «άμεση» τόνωση της ενεργητικότητάς τους. Ξέρουμε, όμως, τι επιπτώσεις έχουν στην υγεία μας; Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση Journal of Adolescent Health, ερευνητές από το Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η […]

Τα ενεργειακά ποτά είναι μια δημοφιλής τάση, κυρίως ανάμεσα σε ανθρώπους που χρειάζονται μέσα στην ημέρα «άμεση» τόνωση της ενεργητικότητάς τους. Ξέρουμε, όμως, τι επιπτώσεις έχουν στην υγεία μας;

Σε μελέτη που δημοσιεύτηκε στην ιατρική επιθεώρηση Journal of Adolescent Health, ερευνητές από το Ινστιτούτο Κοινωνικής Έρευνας στο Πανεπιστήμιο του Μίσιγκαν κατέληξαν στο συμπέρασμα ότι η ανάμιξη αλκοόλ και ενεργειακών ποτών θέτει σημαντικό κίνδυνο για τη δημόσια υγεία, ιδίως ανάμεσα στους φοιτητές και νεαρούς ενήλικες. «Βρήκαμε πως οι φοιτητές τείνουν να καταναλώνουν μεγαλύτερες ποσότητες αλκοόλ και ενεργειακών ποτών. Τις μέρες που αυτά συνδυάζονται, το αποτέλεσμα είναι τοξικό και γίνεται πιο ισχυρή η επίδραση του αλκοόλ στον οργανισμό τους», είπε η Megan Patrick, επίκουρος καθηγήτρια και συν-συγγραφέας της μελέτης. Επιπλέον, αυτό γίνεται ακόμη πιο επικίνδυνο όταν ο καταναλωτής των δύο ουσιών δεν γνωρίζει και δεν αντιλαμβάνεται την πιθανή τους αλληλεπίδραση.

Παρόμοια μελέτη που διενεργήθηκε από την υπηρεσία Department of Community Health στη σχολή Δημόσιας Υγείας του Πανεπιστημίου της Βοστόνη κατέληξε σε πιο ανησυχητικό αποτέλεσμα. Βρήκε πως δεν ήταν απαραίτητα ο συνδυασμός του αλκοόλ και της καφεΐνης αλλά το ψυχολογικό προφίλ των συμμετεχόντων που οδηγούσε σε αρνητικές συνέπειες.

«Φαίνεται πως η κατανάλωση των καφεΐνούχων και αλκοολούχων ροφημάτων έχει άμεση επίδραση στην αύξηση του κινδύνου καθώς ο συνδυασμός αυτός συγκαλύπτει την τοξικότητα του αλκοόλ και ενθαρρύνει τους νέους να καταναλώσουν μεγαλύτερες ποσότητες», είπε ο Dr. Michael Siegel, ένας από τους συγγραφείς της μελέτης του Πανεπιστημίου της Βοστόνη. «Και όταν το ψυχολογικό προφίλ του καταναλωτή είναι συγκεκριμένο γίνεται πιο επιρρεπής σε πιο επικίνδυνες συμπεριφορές»