ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αθλητισμός Οφέλη Υγεία: Η άσκηση 30 λεπτών την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο θνησιμότητας [vid]

Αθλητισμός Οφέλη Υγεία: Η άσκηση 30 λεπτών την ημέρα μειώνει τον κίνδυνο θνησιμότητας [vid]

Αθλητισμός Οφέλη Υγεία: Αρκεί μισή ώρα σωματικής δραστηριότητας καθημερινά για να μειωθεί σχεδόν κατά το ήμισυ ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου;

Σύμφωνα με μελέτη που δημοσιεύθηκε στο American Journal of Preventive Medicine, η αντικατάσταση 30 λεπτών καθιστικής ζωής ημερησίως με άσκηση συνδέεται με μείωση του κινδύνου θνησιμότητας μεταξύ των μη ενεργών ενηλίκων.

Ειδικότερα, η Erika Rees-Punia, από την Αμερικανική Εταιρεία Καρκίνου στην Ατλάντα, και οι συνεργάτες της, εξέτασαν τη μείωση του κινδύνου θνησιμότητας που επιφέρει η η αντικατάσταση μισής μόλις ώρας την ημέρα καθιστικής ζωής με ίσης διάρκειας ελαφρία/μέτρια έως έντονη σωματική άσκηση.

Στην ανάλυση περιλήφθηκαν τα δεδομένα από 37.924 άνδρες και 54.617 γυναίκες που συμμετείχαν στη Cancer Prevention Study-II Nutrition Cohort. Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης – συγκεκριμένα από το έτος 1999 έως το 2014 – 14.415 άνδρες και 13.358 γυναίκες έχασαν τη ζωή τους.

Ποια ήταν τα συμπεράσματα της μελέτης;

  • Mεταξύ των λιγότερο ενεργών συμμετεχόντων (≤17 λεπτά την ημέρα μέτρια έως έντονη άσκηση), η αντικατάσταση 30 λεπτών καθιστικής ζωής, κάθε μέρα, με ελαφριά σωματική δραστηριότητα συνδέεται με μείωση του κινδύνου θνησιμότητας κατά 14%.
  • Η αντικατάσταση της καθιστικής ζωής με μέτρια έως έντονη άσκηση μισής ώρας κάθε μέρα συσχετίστηκε με 45% μείωση του κινδύνου θνησιμότητας.
  • Την ίδια ωστόσο στιγμή, η αντικατάσταση της καθιστικής ζωής με ελαφριά ή έντονη σωματική δραστηριότητα δεν συσχετίστηκε με μείωση του κινδύνου θνησιμότητας στους ενήλικες που ασκούνταν πάνω από 38 λεπτά την ημέρα, ακολουθώντας μέτρια έως έντονη προπόνηση.

 

«Αυτά τα ευρήματα αποδεικνύουν ότι η αντικατάσταση μικρών ποσοτήτων του καθιστικού χρόνου ακόμη και με ελαφριά σωματική δραστηριότητα ενδέχεται να μειώσει τον κίνδυνο πρόωρου θανάτου μεταξύ των λιγότερο ενεργών ενηλίκων», επεσήμαναν οι ερευνητές.

Μισή ώρα καθημερινής άσκησης χαρίζει έως πέντε χρόνια ζωής

Σύμφωνα δε με παλαιότερη νορβηγική επιστημική μελέτη, μισή ώρα σωματικής δραστηριότητας και μάλιστα ανεξάρτητα από την έντασή της, επί έξι μέρες την εβδομάδα, αρκεί για να μειωθεί κατά 40% ο κίνδυνος πρόωρου θανάτου ενός ηλικιωμένου από οποιαδήποτε αιτία. Οι ερευνητές επεσήμαναν ότι, ακόμη και στην ηλικία των 73 ετών, ο κίνδυνος θανάτου ενός ανθρώπου επηρεάζεται σημαντικά ανάλογα με το αν ασκείται τακτικά ή έχει καθιστική ζωή. Αν μάλιστα η καθημερινή άσκηση είναι μέτριας έως μεγάλης έντασης, τότε ένας άνθρωπος μπορεί να ζήσει έως πέντε χρόνια περισσότερο, σε σχέση με τον ενήλικα που κάνει καθιστική ζωή στην τρίτη ηλικία.

Δείτε το σχετικό βίντεο:

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Τι δείχνει η αιμοδοσία για την πορεία της επιδημίας

Με ποιες ασκήσεις θα καταπολεμήσετε το σπλαχνικό λίπος

Ποιες τροφές μειώνουν τον κίνδυνο φλεγμονών

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μια αγκαλιά την ημέρα μπορεί να κρατήσει τις ρυτίδες μακριά

Σεξ Δέρμα: Το σεξ και η φυσική οικειότητα μπορούν πραγματικά να σας δώσουν πολύ περισσότερα από μια στιγμιαία κατάσταση ευδαιμονίας. Για την μακροχρόνια υγεία & ευεξία του δέρματός σας, το σεξ είναι εξίσου σημαντικό όσο η ισορροπημένη διατροφή και μια καλή ρουτίνα περιποίησης της επιδερμίδας.

Το mindfulness αυξάνει την ικανότητα εστίασης της προσοχής

Mindfulness Οφέλη Εγκέφαλος: Πολλά έχουν γραφτεί για τα οφέλη της πρακτικής του mindfulness. Έρευνες δεικνύουν ότι η συνειδητότητα μπορεί να αντισταθμίσει το άγχος, να ανακουφίσει τον χρόνιο πόνο, ακόμη και να βελτιώσει πτυχές της διάθεσης, της σκέψης και της μνήμης. Αλλά πώς λειτουργεί η συνειδητότητα; Προάγει το mindfulness πραγματικά ανιχνεύσιμες αλλαγές στον εγκέφαλο;

Sea moss: Μπορεί να σας βοηθήσει να χάσετε βάρος

Θάλασσα Βρύα: Τα βρύα της θάλασσας μπορούν να βοηθήσουν στην απώλεια βάρους λόγω της περιεκτικότητάς τους σε καρραγενάνες, οι οποίες μπορούν να αυξήσουν το αίσθημα του κορεσμού, να μειώσουν το σωματικό λίπος και να βελτιώσουν την υγεία του εντερικού σας συστήματος.

Οι σημαντικότεροι λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας

Αθλητισμός Οφέλη Περπάτημα: Υπάρχουν πολλοί λόγοι για να εντάξετε το περπάτημα στην ρουτίνα άσκησής σας. Η λίστα των ωφελών που φέρνει το περπάτημα στη ζωή σας είναι μακρά. Στο κείμενο που ακολουθεί μπορείτε να πάρετε μια ιδέα.

Διατροφή : Έτσι θα αποφύγετε την κατανάλωση θερμίδων

Διατροφή : Δεδομένου ότι τα τρόφιμα με υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες είναι παντού, είναι σημαντικό να αφιερώσετε χρόνο για να προγραμματίσετε μπροστά για να βεβαιωθείτε ότι έχετε υγιεινές επιλογές.

Παράνοια : Αυταπάτη η εκδήλωση μίας αλήθειας

Παράνοια : Μια νέα ανασκόπηση υποδηλώνει ότι η παράνοια μπορεί να αποτελεί μέρος μιας κανονικά λειτουργούσας ψυχολογίας που έχει ως στόχο τον εντοπισμό και την αποφυγή κοινωνικών απειλών

Διατροφή : Έτσι θα διατηρήσετε το βάρος σας

Διατροφή : Η υγιεινή διατροφή έχει να κάνει με την ισορροπία. Μπορείτε να απολαύσετε τα αγαπημένα σας τρόφιμα, ακόμα κι αν έχουν υψηλή περιεκτικότητα σε θερμίδες, λίπη ή πρόσθετα σάκχαρα. Το κλειδί είναι να τα τρώτε μόνο μια φορά και να τα εξισορροπούν με πιο υγιεινά τρόφιμα και περισσότερη σωματική δραστηριότητα.