ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Άσκηση: Τα παιδιά αποτρέπουν τις κουρασμένες μητέρες από την άσκηση

Άσκηση: Τα παιδιά αποτρέπουν τις κουρασμένες μητέρες από την άσκηση

Άσκηση: Ανεξάρτητα από το αν τα παιδιά τους ήταν σχολικής ηλικίας ή μικρότερα, λιγότερο από το 50% των μητέρων μπόρεσαν να καλύψουν τα συνιστώμενα 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα.

Κάτι – ή μάλλον, κάποιος – μπορεί να στέκεται ανάμεσα στις μητέρες και μια τακτική άσκηση: τα παιδιά τους. Νέα έρευνα από τα πανεπιστήμια του Cambridge και του Southampton στο Ηνωμένο Βασίλειο δείχνει ότι λιγότερες από τις μισές μητέρες πληρούσαν τα συνιστώμενα επίπεδα δραστηριότητας, αριθμός που ήταν ακόμη χαμηλότερος όταν τα παιδιά ήταν μικρότερα ή υπήρχαν περισσότερα από ένα. «Δεν είναι ίσως απροσδόκητο οι μητέρες που έχουν μικρά παιδιά ή πολλά παιδιά να κάνουν λιγότερο έντονη σωματική δραστηριότητα, αλλά αυτή είναι η πρώτη μελέτη που έχει ποσοτικοποιήσει τη σημασία αυτής της μείωσης», δήλωσε ο συγγραφέας της μελέτης Keith Godfrey. Είναι καθηγητής επιδημιολογίας και ανθρώπινης ανάπτυξης στο Medical Research Council (MRC) Lifecourse Epidemiology Center στο Southampton.

«Πρέπει να γίνουν περισσότερα από τους τοπικούς κυβερνητικούς σχεδιαστές και τους παρόχους εγκαταστάσεων αναψυχής για να υποστηρίξουν τις μητέρες στην άσκηση σωματικής δραστηριότητας», δήλωσε ο Godfrey σε ένα δελτίο τύπου του πανεπιστημίου. Για τη μελέτη, η ομάδα ανέλυσε δεδομένα από 848 γυναίκες που συμμετείχαν στην Έρευνα Γυναικών του Σαουθάμπτον του Ηνωμένου Βασιλείου. Οι γυναίκες ήταν ηλικίας 20 έως 34 ετών και στρατολογήθηκαν μεταξύ 1998 και 2002. Οι ερευνητές τις παρακολούθησαν όλα αυτά τα χρόνια.

  • Η μελέτη διαπίστωσε ότι γυναίκες με παιδιά σχολικής ηλικίας έκαναν κατά μέσο όρο περίπου 26 λεπτά μέτριας έως έντονης σωματικής δραστηριότητας καθημερινά.
  • Για μητέρες με παιδιά ηλικίας 4 ετών και κάτω, αυτό ήταν κατά μέσο όρο 18 λεπτά την ημέρα.
  • Η απόκτηση ενός δεύτερου ή περισσότερων παιδιών άλλαξε τον μέσο όρο για τις μαμάδες των παιδιών σχολικής ηλικίας, που έκαναν περίπου 21 λεπτά άσκησης καθημερινά.
  • Οι μητέρες με πολλά παιδιά κάτω των 5 ετών δεν ταίριαζαν στο καλούπι, κάνοντας περισσότερη δραστηριότητα έντασης φωτός από εκείνες με παιδιά σχολικής ηλικίας, διαπίστωσαν οι ερευνητές.
  • Ανεξάρτητα από το αν τα παιδιά τους ήταν σχολικής ηλικίας ή μικρότερα, λιγότερο από το 50% των μητέρων μπόρεσαν να καλύψουν τα συνιστώμενα 150 λεπτά άσκησης την εβδομάδα.

«Όταν έχετε μικρά παιδιά, οι γονικές σας ευθύνες μπορεί να είναι δαπανηρές και είναι συχνά δύσκολο να βρείτε χρόνο για να είστε δραστήριοι εκτός του χρόνου που αφιερώνετε στη φροντίδα των παιδιών σας. Επομένως, η άσκηση είναι συχνά ένα από τα πρώτα πράγματα που πέφτουν στο περιθώριο , και έτσι οι περισσότερες από τις σωματικές δραστηριότητες που καταφέρνουν οι μαμάδες φαίνεται να είναι χαμηλότερης έντασης», δήλωσε η Δρ Κάθριν Χέσκεθ, από τη μονάδα επιδημιολογίας του MRC στο Πανεπιστήμιο του Κέιμπριτζ.

Οι μαμάδες διαχειρίζονται περισσότερη σωματική δραστηριότητα όταν τα παιδιά τους πηγαίνουν στο σχολείο, πρόσθεσε ο Hesketh. «Υπάρχουν διάφοροι πιθανοί λόγοι για τους οποίους μπορεί να συμβαίνει αυτό, συμπεριλαμβανομένων περισσότερων ευκαιριών να συμμετέχουν σε δραστηριότητες υψηλότερης έντασης με τα παιδιά τους, μπορεί να επιστρέψετε στην ενεργό μετακίνηση ή να αισθανθείτε πιο άνετα χρησιμοποιώντας το χρόνο για να είστε ενεργοί μόνοι», ο Hesketh προτείνει.

Η Rachel Simpson, φοιτήτρια διδακτορικού στη μονάδα επιδημιολογίας του MRC, επεσήμανε ότι ενώ οι απαιτήσεις της μητέρας μπορεί να δυσκολεύουν την εύρεση επιπλέον χρόνου, υπάρχουν σαφή οφέλη – τόσο βραχυπρόθεσμα όσο και μακροπρόθεσμα – από τη σωματική δραστηριότητα. ειδικά αυτό που αυξάνει τον καρδιακό σας ρυθμό. «Πρέπει να εξετάσουμε τρόπους όχι μόνο για να ενθαρρύνουμε τις μαμάδες, αλλά να κάνουμε όσο το δυνατόν πιο εύκολο για τις πολυάσχολες μαμάδες, ειδικά εκείνες με μικρότερα παιδιά, να αυξήσουν την ποσότητα της υψηλότερης έντασης σωματικής δραστηριότητας που κάνουν», είπε ο Simpson.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πόσο δύσκολη είναι η άσκηση για τις πολύτεκνες μητέρες;

Προσθέστε το Pilates στη ζωή σας και το σώμα σας θα αλλάξει!

Εντάξτε την άσκηση στη ζωή σας ό,τι ηλικία κι αν είστε!

Η αερόβια άσκηση συμβάλλει στη μείωση του μεταστατικού καρκίνου

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Προστατέψτε την οικογένειά σας από το μονοξείδιο του άνθρακα

Μονοξείδιο του άνθρακα: Εδώ προσφέρονται μερικές συμβουλές για τη διατήρηση της ασφάλειας, την αναγνώριση της δηλητηρίασης από μονοξείδιο του άνθρακα (CO) και τη θεραπεία ενός ατόμου που έχει δηλητηριαστεί με το αέριο.

Γιατί πρήζονται τα άκρα μας;

Οίδημα: Τα συμπτώματα του οιδήματος μπορεί να περιλαμβάνουν αύξηση του μεγέθους ή πρήξιμο του ιστού.

Η κατανάλωση ψαριών προσφέρει πολλά οφέλη για την υγεία μας

Ψάρια: Η βιταμίνη D είναι μια θρεπτική ουσία που λειτουργεί σαν στεροειδής ορμόνη στο σώμα, ενώ τα ωμέγα-3 λιπαρά οξέα είναι ζωτικής σημασίας για τη βέλτιστη λειτουργία του σώματος και του εγκεφάλου και συνδέονται στενά με τον μειωμένο κίνδυνο πολλών ασθενειών.