ΝΕΑ ΥΓΕΙΑΣ

Αρθρώσεις ηλικία: Διατηρήσετε τις αρθρώσεις σας υγιείς καθώς μεγαλώνετε

Αρθρώσεις ηλικία: Διατηρήσετε τις αρθρώσεις σας υγιείς καθώς μεγαλώνετε

Αρθρώσεις ηλικία: Γνωρίζετε όμως ότι η αποτελεσματικότητα των οστών και των αρθρώσεων μας να παραμείνουμε κινητικοί μειώνεται με τον καιρό καθώς γερνάμε; 

Σκεφτείτε πόσο συχνά χρησιμοποιείτε τα γόνατα, τους ώμους και τους γοφούς σας όταν εργάζεστε ή εκτελείτε άλλες καθημερινές εργασίες. Τα χρησιμοποιείτε συχνά αν είστε όπως οι περισσότεροι άνθρωποι. Γνωρίζετε όμως ότι η αποτελεσματικότητα των οστών και των αρθρώσεων μας να παραμείνουμε κινητικοί μειώνεται με τον καιρό καθώς γερνάμε; Ναι, το διάβασες σωστά! Δυστυχώς, με τον καιρό, οι αρθρώσεις μας μπορεί να υποστούν βλάβη. Και ως αποτέλεσμα, μπορεί να αρχίσουν να επιδεινώνονται, κάτι που μπορεί να προκαλέσει δυσφορία και ακινησία. Τα καλά νέα είναι ότι μπορείτε να λάβετε μέτρα για να διατηρήσετε τις αρθρώσεις σας να λειτουργούν σωστά. Ο Δρ Sahil Gaba, Σύμβουλος και Επίκουρος Καθηγητής, Ορθοπαιδικό Τμήμα, Amrita Hospital, Faridabad, συζητά μερικά από τα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να υποστηρίξετε την υγεία των αρθρώσεων σας σε αυτό το άρθρο.

Συμβουλές για να διατηρήσετε τα οστά και τις αρθρώσεις σας υγιή

Καθώς μεγαλώνετε, το να έχετε υγιείς αρθρώσεις σας βοηθά να παραμείνετε ενεργοί. Υπάρχουν ορισμένα πράγματα που μπορείτε να κάνετε για να προστατεύσετε τις αρθρώσεις σας καθ ‘όλη τη διάρκεια της ζωής σας, ακόμα κι αν μπορεί να μην είστε σε θέση να αποτρέψετε εντελώς τραυματισμούς ή διαταραχές υγείας όπως η αρθρίτιδα. Αποφύγετε να κάθεστε ή να στέκεστε για παρατεταμένες χρονικές περιόδους. Συνέχισε να αλλάζεις θέσεις. Εάν έχετε μια δουλειά γραφείου, φροντίστε να σηκώνεστε και να μετακινείστε περίπου κάθε 30-60 λεπτά.

Διατηρήστε ένα υγιές βάρος

Το υπερβολικό βάρος υπερφορτώνει τις αρθρώσεις σας, κυρίως στην πλάτη, τους γοφούς και τα γόνατα. Μιλήστε με τον γιατρό και τον διαιτολόγο σας εάν είστε υπέρβαροι.

Ασκήσεις χαμηλής πρόσκρουσης

Οι ασκήσεις που προκαλούν υψηλά φορτία στις αρθρώσεις είναι επιβλαβείς. Οι ασφαλέστερες ασκήσεις περιλαμβάνουν περπάτημα, κολύμπι και ποδήλατο. Οι ασκήσεις μυϊκής ενδυνάμωσης είναι επίσης καλές για τις αρθρώσεις. Εάν έχετε δύσκαμπτες αρθρώσεις, ζητήστε βοήθεια από γιατρό ή φυσιοθεραπευτή για να ανακτήσετε το πλήρες τόξο της κίνησης των αρθρώσεων. Δραστηριότητες που περιλαμβάνουν το χτύπημα των ποδιών, όπως το τρέξιμο ή το τζόκινγκ, μπορεί να είναι επιβλαβείς.

Διατροφικές συνήθειες

Διατηρήστε μια υγιεινή και ισορροπημένη διατροφή πλούσια σε ασβέστιο, βιταμίνη D, βιταμίνη C και πρωτεΐνες. Αποφύγετε την υπερβολική πρόσληψη καφεΐνης (τσάι, καφές, ενεργειακά ποτά, αναψυκτικά). Οι κάψουλες ψαριού ή ιχθυελαίου είναι πλούσιες σε ωμέγα-3 λιπαρά οξέα που βελτιώνουν την υγεία των αρθρώσεων.

Κόψε το κάπνισμα

Μην καπνίζετε και μην πίνετε αλκοόλ για την πρόληψη της οστεοπόρωσης (αδύναμα οστά).

Άνετα υποδήματα

Αποφύγετε τα ψηλοτάκουνα και φορέστε άνετα παπούτσια με επαρκή αντικραδασμική προστασία της σόλας και φαρδύ κουτί για τα δάχτυλα για να δώσετε αρκετό χώρο στα δάχτυλα των ποδιών.

Τροποποιήστε τον τρόπο ζωής σας

Εάν έχετε αρθρίτιδα στους γοφούς και τα γόνατά σας, αποφύγετε να κάτσετε οκλαδόν, να κάθεστε σταυροπόδι και να ανεβαίνετε σκάλες. Εάν πάσχετε από αρθρίτιδα της σπονδυλικής στήλης, αποφύγετε να λυγίζετε και να σηκώνετε μεγάλα βάρη και να διατηρείτε μια καλή στάση ενώ κάθεστε. Ορισμένες αλλαγές στο σπίτι και στο χώρο εργασίας μπορούν επίσης να βοηθήσουν (όπως μια σωστή καρέκλα με καλή οσφυϊκή στήριξη, ανυψωμένο κομοδίνο κ.λπ.).

Προπονηθείτε σωστά

Εάν πηγαίνετε στο γυμναστήριο ή κάνετε κάποιο άθλημα, είναι σημαντικό να κάνετε προθέρμανση, να ακολουθείτε τη σωστή τεχνική, να ακολουθείτε τις οδηγίες του προπονητή ή του προπονητή σας και να αποφεύγετε την υπερβολική προπόνηση. Οι αθλητικοί τραυματισμοί είναι πολύ συχνοί και μπορούν να προληφθούν με αυτά τα μέτρα.

Βεβαιωθείτε ότι πίνετε αρκετό νερό

Το κύριο συστατικό του χόνδρου της άρθρωσης είναι το νερό. Η λήψη αρκετού νερού βοηθά το σώμα σας να παράγει αρθρικό υγρό για τις αρθρώσεις σας. Τα οστά σας προστατεύονται από τη φθορά από αυτή την ουσία που μοιάζει με τζελ. Αλλά πόσο νερό πρέπει να καταναλώνετε καθημερινά για να παραμένετε σωστά ενυδατωμένοι; Γενικά, πρέπει να ακολουθείς τη δίψα σου.

Κάντε ζέσταμα πριν και δροσιστείτε μετά την άσκηση

Όταν προπονείστε, μπορεί να μπείτε στον πειρασμό να παραλείψετε την προθέρμανση ή την ψύξη. Ωστόσο, η παράλειψη αυτών των σημαντικών μέτρων προπόνησης θα μπορούσε να αυξήσει την πιθανότητα βλάβης των αρθρώσεων. Για παράδειγμα, μια μελέτη ανακάλυψε ότι το ζέσταμα και η ψύξη για μόλις 15 λεπτά μπορεί να μειώσει την πιθανότητα τραυματισμού.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πώς θα μειώσετε τον πόνο στις αρθρώσεις όταν αλλάζει ο καιρός;

Τα αίτια της οστεοαρθρίτιδας χαρτογραφήθηκαν σε νέα βιοτράπεζα

Οι ηλικιωμένοι πρέπει να χάσουν το επιπλέον βάρος για να βελτιστοποιήσουν την υγεία τους;

Ποια η διαφορά μεταξύ της ρευματοειδούς αρθρίτιδας και οστεοαρθρίτιδας;

10 Τεχνολογίες που βελτιώνουν τα συμπτώματα της αρθρίτιδας

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Υπάρχουν ψυχικά ανθεκτικοί άνθρωποι;

Ανθεκτικότητα: Η αποδοχή καθορίζει πολλά για την προσωπικότητα ενός άτομο. Και αν σε ενδιαφέρει έντονα να σε αποδέχονται οι γύρω σου, τότε αυτό σημαίνει πως στερείσαι τον πραγματικό σου εαυτό.

Αμύγδαλα: Ποια είναι τα οφέλη τους κατά την εγκυμοσύνη;

Αμύγδαλα: Πλούσια σε θρεπτικά συστατικά όπως φυτικές ίνες, πρωτεΐνη, καλά λιπαρά, φυλλικό οξύ, ασβέστιο και μαγνήσιο, συμβάλλουν σημαντικά στην υγιή εγκυμοσύνη τόσο για τη μητέρα όσο και για το μωρό.

Η καθιστική συμπεριφορά βρέθηκε ότι αυξάνει τον κίνδυνο θνησιμότητας

Αλλά το να κάθεσαι συνέχεια δεν είναι ο τρόπος που έπρεπε να είμαστε ως άνθρωποι και θα μπορούσαμε να το αντιστρέψουμε όλο αυτό πολιτιστικά απλώς με το να μην μας ελκύουν τόσο όλα αυτά που κάνουμε ενώ καθόμαστε»

Μπακαλιάρος με ελιές, πιπεριές Φλωρίνης, μελιτζάνες και κρύα σάλτσα με μπαλσάμικο ξίδι

Η παρουσία των πιπεριών Φλωρίνης, του κρεμμυδιού, του μαϊντανού και της ντομάτας στη συνταγή αυτή αυξάνει τα ποσοστά βιταμίνης C, η οποία δρα ως αντιοξειδωτικό, βοηθά να προστατεύσει τα κύτταρα από τη βλάβη που προκαλείται από τις ελεύθερες ρίζες.