Η ΦΩΝΗ ΤΩΝ ΑΣΘΕΝΩΝ & ΑΜΕΑ

Ασθενείς περιμένουν για ώρες ένα ασθενοφόρο

Ασθενείς περιμένουν για ώρες ένα ασθενοφόρο
Της Νικολέτας Ντάμπου  Εκατοντάδες ασθενείς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με καρκίνο και νεφρική ανεπάρκεια, έχουν χάσει κάποιο ραντεβού για θεραπεία, διότι το ασθενοφόρο δεν εμφανίστηκε για να τους μεταφέρουν στο νοσοκομείο. Στο Σάσεξ (ιστορική κομητεία στην ΝΑ Αγγλία στην θέση ενός από τα παλιά πρώτα βασίλεια των Σαξόνων) ηλικιωμένοι ασθενείς αναγκάστηκαν να περιμένουν για περισσότερο από πέντε ώρες […]

Της Νικολέτας Ντάμπου 

Εκατοντάδες ασθενείς, συμπεριλαμβανομένων εκείνων με καρκίνο και νεφρική ανεπάρκεια, έχουν χάσει κάποιο ραντεβού για θεραπεία, διότι το ασθενοφόρο δεν εμφανίστηκε για να τους μεταφέρουν στο νοσοκομείο.

Στο Σάσεξ (ιστορική κομητεία στην ΝΑ Αγγλία στην θέση ενός από τα παλιά πρώτα βασίλεια των Σαξόνων) ηλικιωμένοι ασθενείς αναγκάστηκαν να περιμένουν για περισσότερο από πέντε ώρες μέχρι να έρθει το ασθενοφόρο, ενώ καταγράφθηκαν, μέσα σε δύο εβδομάδες, τρεις θάνατοι ασθενών που «έσβησαν» περιμένοντας το ασθενοφόρο.

Τα ασθενοφόρα δόθηκαν σε ιδιωτική εταιρεία από την 1η Απριλίου και έκτοτε επικρατεί χάος, με το Υπουργείο Υγείας της χώρας να ξεκινά έρευνα για να διαπιστώσει τι ακριβώς συμβαίνει. Η έγκυρη βρετανική εφημερίδα Guardian αναφέρει περιπτώσεις όπου τα ασθενοφόρα της εταιρείας Coperforma έφτασαν σε σπίτια ασθενών που είχαν ήδη πεθάνει, περιπτώσεις που οι ασθενείς πλήρωσαν ταξί για να μην χάσουν το ραντεβού τους και περιπτώσεις που ιατροί και νοσηλευτικό προσωπικό ξενυχτούσαν για να υποβάλλον σε αιμοκάθαρση ασθενείς με νεφρική ανεπάρκεια που έφτασαν στα νοσοκομεία με πολλές ώρες καθυστέρησης.

Οι ασθενείς καταγγέλλουν πως χρειάζεται να περιμένουν έως και 45 λεπτά στο τηλέφωνο για να «πιάσουν» γραμμή και να ζητήσουν ασθενοφόρο. Υπάλληλοι της Coperforma αναφέρουν πως το σύστημα ειδοποίησης έχει πολλά προβλήματα και ο κόσμος μιλά για μια αναξιόπιστη και απαράδεκτη εταιρεία.

Εκπρόσωπος της εταιρείας τοποθετήθηκε δημόσια ζητώντας συγγνώμη από τους όλους τους ασθενείς και προσπαθώντας να δικαιολογήσει τα αδικαιολόγητα ανέφερε πως: «Αναγνωρίζουμε πως οι πρώτες ημέρες ήταν δύσκολες. Αυτό οφείλεται σε μια σειρά πολύπλοκων θεμάτων, συμπεριλαμβανομένων των προβλημάτων μεταφοράς δεδομένων. Σας διαβεβαιώνω ότι παίρνουμε αυτή την κατάσταση πολύ σοβαρά και εργαζόμαστε για να καλύψουμε τις ανάγκες του πληθυσμού μας το συντομότερο δυνατό.»

Για τον θάνατο τριών ατόμων, η εταιρεία ανέφερε πως η κλήση για ασθενοφόρο έγινε στον προηγούμενο πάροχο της υπηρεσίας και άνθρωπος της Coperforma επικοινώνησε προσωπικά με τους συγγενείς των θυμάτων για να απολογηθεί.