Ρεπορτάζ Υγείας

Έμμηνος Ρύση: Η άσκηση όχι μόνον δεν πρέπει να αποφεύγεται, αλλά συνιστάται

Έμμηνος Ρύση: Η άσκηση όχι μόνον δεν πρέπει να αποφεύγεται, αλλά συνιστάται

Τέλος, αλλά εξόχως σημαντική είναι η επαρκής ενυδάτωση, γενικά τις ημέρες που γυμνάζεται κάποια, αλλά ειδικά κατά την έμμηνο ρύση, καθότι, η σωστή ενυδάτωση βοηθά στην μείωση του φουσκώματος και μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης πονοκεφάλων και ζαλάδων.

Έμμηνος Ρύση: Είναι βαθιά παγιωμένη η αντίληψη πως η έμμηνος ρύση (περίοδος) είναι μία ευάλωτη περίοδος, κατά την οποία πρέπει οι γυναίκες να αλλάζουν την καθημερινή τους ρουτίνα με γνώμονα να ξεκουράζονται περισσότερο και γενικά να επιβαρύνουν όσο το δυνατόν λιγότερο τον οργανισμό τους.

Στην πραγματικότητα, όμως, η έμμηνος ρύση είναι μία φυσιολογική λειτουργία του γυναικείου οργανισμού και απόδειξη του ότι λειτουργεί σωστά και δεν συντρέχει κανένας λόγος ανησυχίας. Άρα, επί της ουσίας δεν υφίσταται κάποιος ιδιαίτερος λόγος να αλλάζει κατά πολύ την ρουτίνα της κάποια γυναίκα.

Αναλυτικά ο μέσος όρος ποσότητας αίματος που χάνει μια γυναίκα κατά τη διάρκεια της περιόδου είναι 30-40ml και 4 έως 12 κουταλάκια του γλυκού εμμηνορροϊκών υγρών από τα οποία, όμως, μόνο μια μικρή ποσότητα από αυτά είναι αίμα. Δεδομένου ότι ο οργανισμός περιέχει κατά μέσο όρο 4 λίτρα αίμα, αυτό δεν μειώνεται παρά ελάχιστα κατά τη διάρκεια της περιόδου. Άρα η όποια αδυναμία η εξάντληση δεν δύναται να έχει προκληθεί από αυτή τη μικρή απώλεια αίματος.

Αντίθετα, η αλλαγή στα επίπεδα των ορμονών τις συγκεκριμένες ημέρες, είναι τελικά η αιτία για την όποια αδυναμία. Συγκεκριμένα, τα οιστρογόνα και η προγεστερόνη συνεργάζονται, με αντίστοιχες αυξομειώσεις, ώστε ο οργανισμός να περάσει από το ένα στάδιο του έμμηνου κύκλου στο επόμενο. Πρόκειται για τις ορμόνες του κύκλου της περιόδου που παράγονται στις ωοθήκες. Η προγεστερόνη, η ορμόνη του έμμηνου κύκλου, μπορεί να προκαλέσει ευερεθιστότητα, λιγούρα, ακμή, ευαισθησία στο στήθος και αίσθημα κόπωσης. Τα οιστρογόνα μπορούν να προκαλέσουν πρήξιμο, αλλαγές στη διάθεση και πονοκέφαλο.

Τι όμως μπορεί να κάνει κάθε γυναίκα για να αντισταθμίσει τα αποτελέσματα της αυξομείωσης αυτών των ορμονών;

Μα φυσικά η απάντηση βρίσκεται στη γυμναστική. Η άσκηση αυξάνει τις ενδορφίνες (αλυσίδες πρωτεϊνών) οι οποίες παράγονται στην υπόφυση και τον υποθάλαμο του εγκεφάλου, απελευθερώνονται μέσω του νωτιαίου μυελού και διοχετεύονται στην κυκλοφορία του αίματος κάθε φορά που κάποιος κάνει μία δραστηριότητα. Μετά από τριάντα λεπτά αεροβικής γυμναστικής επιτυγχάνεται αύξηση ενδορφινών μέχρι και 500%.

Επιπροσθέτως, η ενδορφίνες συμβάλλουν αισθητά στην καταπολέμηση του πόνου, βοηθώντας πολλές γυναίκες να αποφύγουν τα παυσίπονα, τα οποία θα κατανάλωναν για να απομακρύνουν τους πόνους αυτών των ημερών.

Έτσι, η άσκηση κατά τη διάρκεια της εμμήνου ρύσεως, όχι μόνον δεν πρέπει να αποφεύγεται, αλλά συνιστάται. Σαφώς, αναφερόμαστε σε γυναίκες οι οποίες, ήδη, γυμνάζονται έστω 30 λεπτά την ημέρα. Σε αντίθετη περίπτωση, θα πρέπει να εντάξουν τη γυμναστική στη ρουτίνα τους τις υπόλοιπες μέρες του μήνα και σταδιακά να αρχίσουν να γυμνάζονται και τις ημέρες της εμμήνου ρύσεως.

Τέλος, αλλά εξόχως σημαντική είναι η επαρκής ενυδάτωση, γενικά τις ημέρες που γυμνάζεται κάποια, αλλά ειδικά κατά την έμμηνο ρύση, καθότι, η σωστή ενυδάτωση βοηθά στην μείωση του φουσκώματος και μειώνει την πιθανότητα εμφάνισης πονοκεφάλων και ζαλάδων.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο
Ακολουθήστε το healthweb.gr στο Google News και μάθετε πρώτοι όλες τις ειδήσεις

Διαβάστε Eπίσης:

Πριν από την έμμηνο ρύση οι γυναίκες θα πρέπει να αποφεύγουν την γυμναστική

Κατάλληλη διατροφή σε κάθε φάση του εμμηνορροϊκού κύκλου

Πόσο η περίοδος επηρεάζει τη σεξουαλική δραστηριότητα

Βασικοί τύποι αμηνόρροιας - Αίτια - Αντιμετώπιση

Πώς να προλάβετε τις ημικρανίες πριν την περίοδο

Η ακανόνιστη έμμηνος ρύση φουντώνει το άσθμα

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οδηγίες της Υπηρεσίας Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ για τη μείωση νατρίου στη διατροφή των Αμερικανών

Τα μειωμένα μεγέθη μερίδων σημαίνουν επίσης λιγότερο νάτριο και όσοι τρώνε έξω μπορούν να χωρίσουν γεύματα με φίλους, να πάρουν μέρος των γευμάτων τους στο σπίτι ή να επιλέξουν μικρότερα γεύματα.

Ο γενικός εισαγγελέας της Νεμπράσκα δεν θα επιδιώξει πειθαρχική δίωξη εναντίον γιατρών που συνταγογραφούν αμφιλεγόμενα,φάρμακα covid-19

Ο διευθύνων σύμβουλος του Τμήματος Υγείας και Ανθρωπίνων Υπηρεσιών της Νεμπράσκα, Ντάνετ Σμιθ, είπε στην επιστολή αιτήματός του ότι οι καταναλωτές και οι γιατροί έχουν πλημμυρίσει με πληροφορίες σχετικά με τις θεραπείες για την COVID-19 και "μπορεί να είναι δύσκολο να διακρίνουμε την ποιότητα ή την εγκυρότητα των πληροφοριών", εγείροντας ερωτήματα σχετικά με το με ποια νομιμότητα μπορούν να συνταγογραφήσουν οι γιατροί.