Πρόκειται για μιατηλεφωνική γραμμή στην οποία θα απευθύνονται οι πολίτες για κάθε θέμα Υγείας εκτός από το 166 για επείγοντα περιστατικά και κλήση στο ΕΚΑΒ.
Το «1566» είναι ο νέος δωρεάν τετραψήφιος αριθμός στον οποίο θα απευθύνονται οι πολίτες για οποιοδήποτε θέμα υγείας: Ραντεβού στα νοσοκομεία, ραντεβού στην Πρωτοβάθμια Φροντίδα Υγείας, απορίες, παράπονα, πληροφορίες για φαρμακεία, ερωτήσεις για την πορεία κατ’ οίκον διανομής των φαρμάκων υψηλού κόστους (ΦΥΚ), κ.ά. Ο μοναδικός αριθμός που δεν αλλάζει είναι το 166 για επείγοντα περιστατικά και κλήση στο ΕΚΑΒ.
Τη νέα τηλεφωνική γραμμή παρουσίασε η πολιτική ηγεσία του Υπουργείου Υγείας σε συνέντευξη Τύπου που πραγματοποιήθηκε σήμερα στο Υπουργείο Υγείας. «Το Υπουργείο Υγείας αλλάζει το ΕΣΥ με πόρους του Ταμείου Ανάκαμψης», σημείωσε ο Υπουργός Υγείας, Άδωνις Γεωργιάδης, σημειώνοντας ότι το νέο έργο, ύψους περίπου 21 εκατομμυρίων ευρώ, με χρηματοδότηση από το Ταμείο Ανάκαμψης, θα ξεδιπλωθεί σταδιακά και επισήμως η γραμμή ξεκινά τη λειτουργία της αύριο το πρωί. «Έχουμε πάνω από 100 τηλεφωνικές γραμμές στην Υγεία. Μόνο για την Ψυχική Υγεία έχουμε περί τους 40 τηλεφωνικούς αριθμούς. Όλες αντικαθιστώνται από το 1566», τόνισε ο κ. Γεωργιάδης, προσθέτοντας ότι η ιδέα γεννήθηκε από το επιτυχημένο νούμερο του Υπουργείο Εργασίας για τον ΕΦΚΑ και τη ΔΥΠΑ.
Πόσος θα είναι ο χρόνος αναμονής για κάθε κλήση ;
Οι εκτιμώμενοι χρόνοι αναμονής που είναι και τα βασικά κριτήρια για την εξυπηρέτηση του τηλεφωνικού κέντρου, είναι 20 δευτερόλεπτα αφού ακούσει ο πολίτης το μήνυμα. Αυτό, βεβαίως εξαρτάται και από τον όγκο κλήσεων, γιατί υπάρχει προδιαγραφή για ένα μέσο όρο 10.000 κλήσεων, την ημέρα. Πάντως, η βασική μας προδιαγραφή είναι ότι δεν θα ξεπερνάει τα 20 δευτερόλεπτα αναμονής.
Διεκπεραιωτής παραπόνων
”Στην αρχή το «1566» θα λειτουργεί ως καταγραφέας των παραπόνων. Από Σεπτέμβρη θα αρχίσει να γίνεται και διεκπεραιωτής παραπόνων, δηλαδή αν κάτι μπορεί να λυθεί με επικοινωνία του «1566» με το νοσοκομείο χωρίς να χρειαστεί να φτάσει σε επίπεδο διοίκησης, θα το λύνει το «1566». Και αν δεν λύνεται σε πρώτο επίπεδο, θα μεταφέρεται στη διοίκηση για να λυθεί και θα παρακολουθείται και η εξέλιξή του. Όλα αυτά θα γίνονται μέσα από τον αριθμό.” είπε ο Υπουργός Υγείας .