Τεχνολογία

Fake News: Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ως ελεγκτής για Ελλάδα και Κύπρο

Fake News: Το Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων ως ελεγκτής για Ελλάδα και Κύπρο

Fake News: Το Facebook ανακοίνωσε επίσης το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται με τους ελεγκτές γεγονότων (fact checkers) και πως να εντοπίζονται ψευδείς πληροφορίες στο χώρο του διαδικτύου.

Με το AFP (Γαλλικό Πρακτορείο Ειδήσεων) ως ανεξάρτητο ελεγκτή για την Ελλάδα και την Κύπρο ανακοίνωσε ότι θα συνεργαστεί το Facebook, προκειμένου όπως αναφέρθηκε σε διαδικτυακή παρουσίαση «να βοηθήσουν στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στο Facebook και το Instagram στην Ελληνική γλώσσα. Το AFP είναι πιστοποιημένος φορέας μέσω του αμερόληπτου Διεθνούς Δικτύου Ελέγχου Γεγονότων».

Το Facebook συνεργάζεται ήδη με το AFP σε 18 χώρες στην Ευρώπη, ενώ από το Μάιο του 2019 έχει ενώσει τις δυνάμεις του με τα Ellinika Hoaxes, συνεργάτη του Facebook στην αντιμετώπιση της εξάπλωσης της παραπληροφόρησης στην Ελληνική γλώσσα. Το AFP είναι πιστοποιημένος φορέας μέσω του αμερόληπτου Διεθνούς Δικτύου Ελέγχου Γεγονότων.

Το Facebook ανακοίνωσε επίσης το ξεκίνημα μιας νέας εκπαιδευτικής διαφημιστικής καμπάνιας διάρκειας δύο εβδομάδων στην Ελλάδα, ώστε να αναδειχθεί ο τρόπος με τον οποίο συνεργάζεται με τους ελεγκτές γεγονότων (fact checkers) και πως να εντοπίζονται ψευδείς πληροφορίες στο χώρο του διαδικτύου.

Το πρόγραμμα επαλήθευσης γεγονότων (fact-checking) του Facebook περιλαμβάνει περισσότερους από 80 συνεργάτες σε όλο τον κόσμο, που πραγματοποιούν έλεγχο περιεχομένου σε περισσότερες από 60 διαφορετικές γλώσσες. Οι συνεργάτες αυτοί παίζουν βασικό ρόλο στον εντοπισμό παραπληροφόρησης που καταφέρνει παρόλα αυτά να γίνει viral. Όταν ένας ελεγκτής γεγονότων αξιολογεί μια ιστορία ως ψευδή, το Facebook προσθέτει μια προειδοποιητική ετικέτα στο περιεχόμενο και μειώνει σημαντικά τη διανομή του. Επιπλέον, οι σελίδες και τα domain που επανειλημμένα αναρτούν ψευδείς ειδήσεις θα δουν και εκείνα τη διανομή τους να μειώνεται, ενώ η ικανότητά τους να διαφημίζονται και να παράγουν έσοδα θα αφαιρείται.

«Είμαστε στην ευχάριστη θέση να καλωσορίσουμε το AFP ως συνεργάτη ελέγχου γεγονότων (fact-checking) σε Ελλάδα και Κύπρο. Το AFP αποτελεί πολύτιμο συνεργάτη με έμπειρους δημοσιογράφους σε όλο τον κόσμο. Μαζί με τα Ellinika Hoaxes, το ζωτικό έργο τους θα μας βοηθήσει να συνεχίσουμε να μειώνουμε τη διάδοση της παραπληροφόρησης στην ελληνική γλώσσα στις πλατφόρμες μας”, δηλώνει σχετικά η Sophie Eyears, υπεύθυνη Ανάπτυξης Στρατηγικών Συνεργατών στο Facebook.

Όπως αναφέρθηκε, το Facebook έχει υιοθετήσει μια στρατηγική τριών μερών για την αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης:

  • Αφαιρεί περιεχόμενο που παραβιάζει τους όρους της κοινότητας του Facebook και του Instagram ή τις πολιτικές διαφήμισης τους
  • Μειώνει την προβολή ψευδών ειδήσεων και μη αυθεντικού περιεχομένου
  • Ενημερώνει το κοινό, προσφέροντάς του περισσότερο περιεχόμενο σχετικά με το πλαίσιο γεγονότων που συνοδεύει τις αναρτήσεις τις οποίες βλέπουν

Η στρατηγική αυτή, τονίστηκε στην παρουσίαση, έχει υπάρξει ιδιαίτερα σημαντική για την αποτελεσματική αντιμετώπιση της παραπληροφόρησης που συνδέεται με ζητήματα υγείας. Από την έναρξη της πανδημίας, το Facebook έχει αφαιρέσει περισσότερα από 18 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου, επειδή αυτά παραβίασαν τους κανόνες του σχετικά με την παραπληροφόρηση γύρω από την COVID-19 και τα εμβόλια. Ετικέτες προειδοποίησης έχουν επίσης εφαρμοστεί σε περισσότερα από 167 εκατομμύρια κείμενα περιεχομένου. Αξίζει να σημειωθεί πως, όταν μια ετικέτα προειδοποίησης τοποθετείται σε μια ανάρτηση, το 95% των φορών οι χρήστες δεν κάνουν κλικ σε αυτήν για να τη δουν.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Μερική άρση των περιορισμών για το Twitter στη Ρωσία

Η τεράστια αλλαγή που ετοιμάζει το Instagram

Το Zoom αποκτά πρόσβαση στο ειδικό API της Apple για την κάμερα iPad

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Μετά τη NASA ετοιμάζει και η ESA αποστολή στον αφιλόξενο πλανήτη της Αφροδίτης

Αφροδίτη: Η Αφροδίτη κυριαρχείται από ένα ακραίο φαινόμενο θερμοκηπίου που βράζει την επιφάνεια στους 450 βαθμούς Κελσίου, θερμοκρασία αρκετά υψηλή για να λιώσει μαλακά μέταλλα όπως ο μόλυβδος. Τα σύννεφα που καλύπτουν εντελώς όλο τον πλανήτη ρίχνουν βροχή θειικού οξέος, ενώ η πίεση στην επιφάνεια είναι σχεδόν 100 φορές υψηλότερη από ό,τι στη Γη.

Έρχονται πτήσεις με Wi-Fi στο αεροπλάνο

Starlink: Η SpaceX είναι γνωστό ότι έχει δημιουργήσει το δίκτυο παροχής δορυφορικού Internet Starlink για να προσφέρει γρήγορες συνδέσεις σε δυσπρόσιτες περιοχές του πλανήτη. Αυτό που αποκαλύφθηκε πρόσφατα είναι ότι η εταιρεία σχεδιάζει να μετατρέψει το Starlink και σε πάροχο Internet για τους επιβάτες εμπορικών πτήσεων.

Juno: Οι πρώτες φωτογραφίες από την επιφάνεια του παγωμένου Γανυμήδη

Juno: Το διαστημικό σκάφος Juno της Nasa πραγματοποίησε την πλησιέστερη των τελευταίων δύο δεκαετιών πτήση στο μεγαλύτερο φεγγάρι του Δία, το Γανυμήδη, προσφέροντάς μας τις πρώτες ματιές στην παγωμένη σφαίρα.

Αποκαλύφθηκαν νέες ευπάθειες στην ασφάλεια Wi-Fi

Ασφάλεια Wi-Fi: Νέα έρευνα εντόπισε διάφορα ελαττώματα στην ασφάλεια των συνδέσεων Wi-Fi. Σύμφωνα με τα ευρήματα, οι εισβολείς θα μπορούσαν να επωφεληθούν από αυτές τις αδυναμίες για να αποκτήσουν πρόσβαση σε ιδιωτικά δεδομένα.

Μπλακάουτ στη διεθνή ενημέρωση

Παγκόσμιο μπλακάουτ: Παγκόσμια διακοπή στο διαδίκτυο, που πιθανώς οφείλεται σε τεχνικό ζήτημα παρόχου, προκάλεσε τεράστια προβλήματα σε κορυφαίους ιστότοπους.

Apple: Όσα ανακοίνωσε σήμερα στο ετήσιο συνέδριο WWDC

Apple WWDC: Ξεκίνησε σήμερα Δευτέρα (07/06) το ετήσιο συνέδριο της εταιρείας Apple για κατασκευαστές λογισμικού. Κατά τη διάρκειά του η εταιρεία παρουσιάσε τις νεότερες ενημερώσεις για τα μεγάλα προϊόντα που αναμένεται να κυκλοφορήσουν προσεχώς.

Ο παγκόσμιος χάρτης του Internet για το 2021 και το βασίλειο του «dark web»

Παγκόσμιος χάρτης Internet 2021: Τα χρώματα των ιστότοπων είναι βασισμένα στα κύρια χρώματα των ενδιάμεσων χρηστών τους (user interface) ή των λογοτύπων τους. Πολλά από τα χαρακτηριστικά τους ή υπηρεσίες που προσφέρουν, τα τμήματά τους και οι κατηγορίες περιεχομένου τους, καθώς και δημιουργοί περιεχομένου, χαρακτηρίζονται ως μεγάλες πόλεις ή μικρότερες, όπως επισημαίνει το Trendland.com, αριθμούν πάνω από 10 χιλιάδες. Στον πυρήνα μπορεί να βρει κανείς τους φορείς παροχής υπηρεσιών στο διαδίκτυο (ISP) και τους περιηγητές ιστού (web browser) ενώ ο απόμακρος νότος είναι το βασίλειο του μυστηριώδους «dark web».