Τεχνολογία

Facebook: Με τις ευλογίες του στοχευμένες διαφημίσεις για αλκοόλ, τσιγάρα και τζόγο σε ανήλικους

Facebook: Με τις ευλογίες του στοχευμένες διαφημίσεις για αλκοόλ, τσιγάρα και τζόγο σε ανήλικους

Facebook: Το Facebook επιτρέπει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε παιδιά ακόμη και 13 ετών, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το κάπνισμα, την ακραία απώλεια βάρους και τον τζόγο, πολλές φορές ακόμη και έναντι μόλις $3, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ομάδα πίεσης Reset Australia.

Η οργάνωση, που τηρεί γενικώς επικριτική στάση απέναντι στις ψηφιακές πλατφόρμες, δημιούργησε μια σελίδα στο Facebook και ένα διαφημιστικό account με την ονομασία «Ozzie news network» για να ελέγξει τι είδους επιλογές διαφημίσεων θα της προσέφερε το Facebook μέσα από την πλατφόρμα Ads Manager.

Αν και το Facebook δεν επιτρέπει τις διαφημίσεις αλκοολούχων ποτών και άλλων ακατάλληλων προϊόντων σε άτομα κάτω των 18 ετών, δεν εμποδίζει τις εταιρείες από το να προβάλλουν περιεχόμενο σε παιδιά που βάσει του προφίλ τους μοιάζουν να δείχνουν ενδιαφέρον για το αλκοόλ, όταν οι διαφημίσεις τους δεν μοιάζουν με την πρώτη ματιά να αφορούν τέτοιου είδους προϊόντα.

Το Facebook έδωσε στη σελίδα τη δυνατότητα να διαφημίσει αδιακρίτως σε περίπου 740.000 παιδιά που ζουν στην Αυστραλία, ηλικίας 13 έως 17 ετών.

Όταν η οργάνωση άλλαξε τις παραμέτρους των διαφημίσεων που υποτίθεται ότι θα τοποθετούσε στην πλατφόρμα, διαπίστωσε ότι μπορούσε να διαφημίσει στοχευμένα σε εφήβους κάτω των 18 ετών που είχαν δείξει ενδιαφέρον για το κάπνισμα ή το άτμισμα, την ακραία απώλεια βάρους, το γρήγορο φαγητό και τις υπηρεσίες διαδικτυακών γνωριμιών.

Προκειμένου να διαφημίσει σε 52.000 εφήβους που είχαν εκφράσει το ενδιαφέρον τους για την κατανάλωση αλκοόλ, η εταιρεία θα έπρεπε να καταβάλει… $3,03, ενώ για να απευθυνθεί σε 14.000 εφήβους με ενδιαφέρον για τον τζόγο η τιμή ανέβαινε στα $11,24, ενώ το κόστος ανέβαινε σημαντικά στην περίπτωση των λιγότερων από 1.000 εφήβων που είχαν δείξει το ενδιαφέρον τους για τα τσιγάρα (ή τα ηλεκτρονικά τσιγάρα), όπου η τιμή κυμαινόταν μεταξύ των $138,50 και των $210,97.

Η οργάνωση στη συνέχεια έκανε ένα πείραμα: Κατάφερε να πάρει την έγκριση της Facebook για την προβολή «διαφημίσεων» σε εφήβους, που αναφέρονταν στην νίκη επάθλων ή στην κατανάλωση κοκτέιλ, αλλά και άλλες στις οποίες ρωτούσαν τους ανήλικους αν «είναι έτοιμοι για το καλοκαίρι». Οι διαφημίσεις, φυσικά, δεν προβλήθηκαν ποτέ.

Η Reset Australia έχει καλέσει την ομοσπονδιακή κυβέρνηση να αναπτύξει έναν κώδικα που θα ρυθμίζει πώς θα συλλέγονται και θα χρησιμοποιούνται τα δεδομένα των ανηλίκων, αναφέροντας ότι θα πρέπει να έχει προηγηθεί η συναίνεση τόσο των παιδιών όσο και των γονιών τους, αλλά και να υπάρχει πλήρης διαφάνεια για τον τρόπο με τον οποίο θα χρησιμοποιούνται όλα αυτά τα στοιχεία. Επιπλέον, το Facebook θα πρέπει να συλλέγει μόνο όσα δεδομένα είναι απαραίτητα για τη λειτουργία του.

«Η Facebook μοιάζει να διαχειρίζεται τα δεδομένα των παιδιών όπως ακριβώς και των ενηλίκων», υποστηρίζει ο Κρις Κούπερ, εκτελεστικός διευθυντής της οργάνωσης. «Αυτό ανοίγει μια πολύ απωθητική συζήτηση, για το πώς η Facebook βγάζει κέρδος από τα δεδομένα ανηλίκων και ακριβώς πόσο προστατευμένοι είναι οι έφηβοι απέναντι σε ακατάλληλες διαφημίσεις».

Θα έπρεπε μια 13χρονη που έχει καταγράψει στο Facebook ότι δεν είναι σε σχέση, να λαμβάνει στοχευμένες διαφημίσεις από μια υπηρεσία διαδικτυακών γνωριμιών με πλούσιους άνδρες μεγαλύτερης ηλικίας; Θα έπρεπε μια 15χρονη που έχει αναφέρει ότι της αρέσει το αλκοόλ να βλέπει διαφημίσεις για συνταγές κοκτέιλ που να μπορεί να φτιάξει από τα ποτά στην κάβα των γονιών της; Θέλουμε τα 16χρονα παιδιά να βλέπουν διαφημίσεις που τα ωθούν στον τζόγο ή τον πολιτικό εξτρεμισμό;»

Το Facebook ελέγχει κάθε διαφήμιση πριν αυτή αναρτηθεί, όμως ένας εκπρόσωπος δήλωσε ότι οι διαφημίσεις είναι εφικτό να ελέγχονται εκ νέου και μετά την προβολή τους, ενώ θα πρέπει να συμμορφώνονται και με τις υπάρχουσες νομοθεσίες των επιμέρους χωρών.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

Facebook google εμβόλιο: Τα τεχνολογικά εργαλεία για το ραντεβού σου

Τι αλλάζει σε Facebook και Instagram

Η απάντηση του Facebook για τα προσωπικά δεδομένα των χρηστών που διέρρευσαν

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Τι λένε τα στοιχεία για το ρεκόρ των κερδών της Amazon

Amazon: Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021 σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 44%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις από το 2011. Τα νούμερα αυτά καταγράφηκαν την ώρα που ο κορωνοϊός σάρωνε τον πλανήτη. Με τις χώρες και τα κράτη να βρίσκονται σε lockdown οι πολίτες στράφηκαν στις online αγορές. Μάλιστα, περισσότερα από 200 εκατομμύρια άνθρωποι είναι πλέον Prime συνδρομητές στην Amazon.

Παραμένει το drone της Nasa για έρευνες στον Άρη

Για πρώτη φορά ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα ταξίδεψε σε άλλον πλανήτη. Το Ingenuity, το drone της αποστολής Perseverance της NASA, έφτασε στον Άρη μαζί με τον ρομποτικό εξερευνητή που τον μετέφερε εκεί.

Καμπανάκι για μονοπωλιακούς περιορισμούς στο App Store από την ΕΕ

Apple: Οι ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού κατηγόρησαν την Πέμπτη την Apple ότι καταπνίγει τον ανταγωνισμό με τους περιοριστικούς όρους του ηλεκτρονικού καταστήματος App Store, στην πρώτη από μια σειρά τεσσάρων υποθέσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υψηλά πρόστιμα και αλλαγή πρακτικών.

Επέστρεψε στη Γη η κάψουλα της SpaceX

SpaceX: Η διαστημική κάψουλα προσθαλασσώθηκε στις 02:56 τοπική ώρα (09:56 ώρα Ελλάδος) στον Κόλπο του Μεξικού, ανοιχτά της Πάναμα Σίτι, στην Φλόριντα, έπειτα από πτήση εξίμισι ωρών από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, σύμφωνα με τη Nasa. Οι Αμερικανοί Μάικλ Χόπκινς, Βίκτορ Γκλόβερ, Σάνον Ουόκερ και ο Ιάπωνας Σοίτσι Νογκούτσι ήταν τον Νοέμβριο οι πρώτοι αστροναύτες «επιχειρησιακής» αποστολής που μεταφέρθηκαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από την διαστημική εταιρεία του Ίλον Μασκ, η οποία καθιερώθηκε ως απαραίτητος εταίρος της Nasa.

Δεδομένα από smartphone μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αντιμετώπιση του επόμενου επιδημικού κύματος

Κινητά και Πανδημία: Οι ερευνητές που εργάζονται σε ένα νέο ερευνητικό έργο αναλύουν δεδομένα υγείας από smartphone σε νοικοκυριά όπου ένας από τους κατοίκους είχε ή υποψιάστηκε ότι είχε κορωνοϊό.

Η ρωσική μηχανή αναζήτησης Yandex αγόρασε την τράπεζα της Μόσχας «Ακρόπολη»

Yandex: Η εμπορική τράπεζα «Ακρόπολη» λειτουργεί ως μετοχική εταιρεία παροχής χρηματιστικών και τραπεζικών υπηρεσιών από τον Αύγουστο του 1994 και κατέχει την 314η θέση ως προς το ενεργητικό της μεταξύ των 352 ρωσικών τραπεζών.

Διαφωνούν Facebook και Apple για το μέλλον του Διαδικτύου

iOS 14.5: Οι περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες του iPhone θα βλέπουν στο εξής ένα αναδυόμενο παράθυρο που ζητά τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων από εγκατεστημένα app. Η Facebook όμως διαφωνεί.