Τεχνολογία

iOS 14.5: Σύγκρουση Apple – Facebook για το μέλλον του Διαδικτύου

iOS 14.5: Σύγκρουση Apple – Facebook για το μέλλον του Διαδικτύου

iOS 14.5: Οι περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες του iPhone θα βλέπουν στο εξής ένα αναδυόμενο παράθυρο που ζητά τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων από εγκατεστημένα app. Η Facebook όμως διαφωνεί.

Τεκτονικές αλλαγές στη βιομηχανία διαδικτυακών διαφημίσεων, μια αγορά ύψους σχεδόν 100 δισεκατομμυρίων δολαρίων το χρόνο, εκτιμάται ότι φέρνει η νέα έκδοση του iOS που λανσάρει η Apple τη Δευτέρα. Οι περίπου ένα δισεκατομμύριο χρήστες του iPhone θα βλέπουν στο εξής ένα αναδυόμενο παράθυρο που ζητά τη συγκατάθεσή τους για τη συλλογή και ανταλλαγή δεδομένων από εγκατεστημένα app.

Αν ο χρήστης δεν δώσει τη συγκατάθεσή του, το iOS δεν θα επιτρέπει στην εφαρμογή να διαβάζει τον μοναδικό αναγνωριστικό αριθμό της συσκευής (IDFA, identifier for advertisers) και να τον χρησιμοποιεί για να παρακολουθεί τις επισκέψεις του χρήστη ακόμα και σε άσχετους δικτυακούς τόπους.

Τουλάχιστον τα δύο τρίτα των χρηστών εκτιμάται ότι θα απαντούν «όχι» όταν ζητείται η άδειά τους, σύμφωνα με αναλυτές και δημοσκοπήσεις που επικαλείται το Reuters.

Η αλλαγή που έρχεται με το iOS 14.5 έχει εξοργίσει την Facebook Inc., η οποία ανησυχεί για μείωση των διαφημιστικών εσόδων στα οποία βασίζεται το επιχειρηματικό μοντέλο της.

Το Δεκέμβριο η εταιρεία του Μαρκ Ζάκερμπεργκ κλιμάκωσε την πολεμική της με ολοσέλιδες καταχωρήσεις στους New York Times, τη Wall Street Journal και άλλες εφημερίδες, στις οποίες προειδοποιούσε ότι ψηφιακές υπηρεσίες που προσφέρονται σήμερα δωρεάν θα παραλύσουν αν σταματήσει η συλλογή δεδομένων για τη στόχευση διαφημίσεων. Υποστήριζε επίσης ότι η κίνηση της Apple βλάπτει τις μικρομεσαίες επιχειρήσεις επειδή τους στερεί έναν αποτελεσματικό τρόπο να βρίσκουν πελάτες για τα προϊόντα τους.

Με το iOS 14.5 η Apple δείχνει να κάνει πράξη τα λεγόμενα του ιδρυτή της, Στιβ Τζομπς, ο οποίος είχε τονίσει το 2010 πως για τη συλλογή δεδομένων απαιτείται σε κάθε περίπτωση συγκατάθεση του χρήστη.

«Ιδιωτικότητα σημαίνει ότι ο κόσμος γνωρίζει σε τι συναινεί, γραμμένο σε απλά αγγλικά» είχε πει τότε ο Τζομπς.

Η Apple δεν έχει σημαντικό οικονομικό όφελος από την παρακολούθηση των χρηστών δεδομένου ότι κύριες πηγές εσόδων της είναι οι συσκευές της και η προμήθεια που χρεώνει για τις εφαρμογές που πωλούνται μέσω του App Store. Επιπλέον, η Apple παρουσιάζει τον εαυτό της ως εταιρεία που σέβεται την ιδιωτική ζωή των πελατών της.

Η νέα έκδοση του λειτουργικού συστήματος των iPhone και iPad αναγκάζει τώρα τις διαφημιστικές εταιρείες του Διαδικτύου να αναζητήσουν νέες τακικές.

Το iOS ήδη επέτρεπε στους χρήστες να απενεργοποιούν τη συλλογή δεδομένων χρήσης, μέχρι σήμερα όμως η δυνατότητα αυτή ήταν κρυμμένη βαθιά μέσα στις ρυθμίσεις. Τώρα, όμως το εργαλείο  App Tracking Transparency θα είναι ενεργό ως προεπιλογή.

Οι χρήστες θα πρέπει πάντως να γνωρίζουν ότι η συμπεριφορά τους μπορεί να συνεχίσει να παρακολουθείται με άλλες μεθόδους πέρα από τον αναγνωριστικό αριθμό συσκευής. Για παράδειγμα, οι διαφημιστές μπορούν να ταυτοποιούν τους χρήστες από τα τεχνικά χαρακτηριστικά των συσκευών τους, μια σχετικά νέα τακτική που ονομάζεται fingerprinting.

Διαβάστε όλες τις τελευταίες Ειδήσεις για την υγεία από την Ελλάδα και τον Κόσμο

Διαβάστε Eπίσης:

TikTok: Βίντεο σκληρού πορνό ανεβαίνουν ως εικόνες προφίλ στην εφαρμογή

Tinder: Οι αλλαγές στη λειτουργία και ο έλεγχος του ποινικού μητρώου πριν τη γνωριμία

Dating apps: Κοινωνικό άγχος και κατάθλιψη τα ενισχύουν

svg%3E svg%3E
svg%3E
svg%3E
Περισσότερα

Οι οργανισμοί υγειονομικής περίθαλψης πρέπει σαφώς να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο

Ο Keely συνιστά: «Οι οργανισμοί υγειονομικής περίθαλψης πρέπει σαφώς να επανεξετάσουν τις στρατηγικές τους για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο για να εξετάσουν τι άλλο μπορούν να κάνουν για να διατηρήσουν τους εαυτούς τους, τους ασθενείς τους και άλλους ενδιαφερόμενους ασφαλέστερους».

Τι λένε τα στοιχεία για το ρεκόρ των κερδών της Amazon

Amazon: Μέσα στο πρώτο τρίμηνο του 2021 σημείωσε αύξηση στις πωλήσεις της τάξης του 44%. Πρόκειται για τη μεγαλύτερη αύξηση σε πωλήσεις από το 2011. Τα νούμερα αυτά καταγράφηκαν την ώρα που ο κορωνοϊός σάρωνε τον πλανήτη. Με τις χώρες και τα κράτη να βρίσκονται σε lockdown οι πολίτες στράφηκαν στις online αγορές. Μάλιστα, περισσότερα από 200 εκατομμύρια άνθρωποι είναι πλέον Prime συνδρομητές στην Amazon.

Παραμένει το drone της Nasa για έρευνες στον Άρη

Για πρώτη φορά ένα αυτόνομο ιπτάμενο όχημα ταξίδεψε σε άλλον πλανήτη. Το Ingenuity, το drone της αποστολής Perseverance της NASA, έφτασε στον Άρη μαζί με τον ρομποτικό εξερευνητή που τον μετέφερε εκεί.

Καμπανάκι για μονοπωλιακούς περιορισμούς στο App Store από την ΕΕ

Apple: Οι ευρωπαϊκές αρχές ανταγωνισμού κατηγόρησαν την Πέμπτη την Apple ότι καταπνίγει τον ανταγωνισμό με τους περιοριστικούς όρους του ηλεκτρονικού καταστήματος App Store, στην πρώτη από μια σειρά τεσσάρων υποθέσεων που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε υψηλά πρόστιμα και αλλαγή πρακτικών.

Επέστρεψε στη Γη η κάψουλα της SpaceX

SpaceX: Η διαστημική κάψουλα προσθαλασσώθηκε στις 02:56 τοπική ώρα (09:56 ώρα Ελλάδος) στον Κόλπο του Μεξικού, ανοιχτά της Πάναμα Σίτι, στην Φλόριντα, έπειτα από πτήση εξίμισι ωρών από τον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό, σύμφωνα με τη Nasa. Οι Αμερικανοί Μάικλ Χόπκινς, Βίκτορ Γκλόβερ, Σάνον Ουόκερ και ο Ιάπωνας Σοίτσι Νογκούτσι ήταν τον Νοέμβριο οι πρώτοι αστροναύτες «επιχειρησιακής» αποστολής που μεταφέρθηκαν στον Διεθνή Διαστημικό Σταθμό από την διαστημική εταιρεία του Ίλον Μασκ, η οποία καθιερώθηκε ως απαραίτητος εταίρος της Nasa.

Δεδομένα από smartphone μπορούν να χρησιμοποιηθούν στην αντιμετώπιση του επόμενου επιδημικού κύματος

Κινητά και Πανδημία: Οι ερευνητές που εργάζονται σε ένα νέο ερευνητικό έργο αναλύουν δεδομένα υγείας από smartphone σε νοικοκυριά όπου ένας από τους κατοίκους είχε ή υποψιάστηκε ότι είχε κορωνοϊό.

Η ρωσική μηχανή αναζήτησης Yandex αγόρασε την τράπεζα της Μόσχας «Ακρόπολη»

Yandex: Η εμπορική τράπεζα «Ακρόπολη» λειτουργεί ως μετοχική εταιρεία παροχής χρηματιστικών και τραπεζικών υπηρεσιών από τον Αύγουστο του 1994 και κατέχει την 314η θέση ως προς το ενεργητικό της μεταξύ των 352 ρωσικών τραπεζών.

Το Facebook επιτρέπει στοχευμένες διαφημίσεις για αλκοόλ, τζόγο και τσιγάρα σε ανήλικους

Facebook: Το Facebook επιτρέπει τις στοχευμένες διαφημίσεις σε παιδιά ακόμη και 13 ετών, που έχουν εκδηλώσει ενδιαφέρον για το κάπνισμα, την ακραία απώλεια βάρους και τον τζόγο, πολλές φορές ακόμη και έναντι μόλις $3, σύμφωνα με έρευνα που πραγματοποίησε η ομάδα πίεσης Reset Australia.